Juu ainakin nyt viikolla löytyy omakin kärri. Viikonloppuna saattavat tarvita sitä mökillä, mutta katsellaan. Joo laitan viestiä heti ku paperit tupsahtaa jostain esiin. Konttorilla kun sanovat, että mopossa kelpaa vielä paperilla tuotu 6v selvitys, mutta MP:ssä pitää olla katkeamaton omistajaketju, eli siis luovarit.
Joo huomasin, just siinä jotain lehteä selailin
Jeps ainakin tuo oma-tekele vapari änkkä, suuttimet ja sitte jos jotain suodatinta tyyliin power filter siihen vielä soveltas
Mutta ku nyt sais sen pyörän ensin !
btw. Tiedätkö saako mistään kuumakesto lakkaa?
Voi perskeles aika paska juttu, että ei kelpaa sama selvitys mitä mopoissa.
Joo se power filtteri ei suodata tarkeeksi hienojakoista pölyä, varsinkin jos ajelee soralla. Joku vaahtomuovinen tai paperisuodatin puoltaa paikkansa.
Kuumankesto lakasta en tiedä. En ole ikinä tarvinnut. Jos Robbarista ei löydy, niin jostain Rämältä kannattaa kysäistä...
Jeps
MTX:ää ei vielä näy, mutta änkkä siihen tuli jo nikkaroitua valmiiksi.
Hidastahan tämä on kun kaveri käy kerran päivässä motot.netissä ja siellä yksityis viesteillä on aika hidasta neuvoa miten uudet otteet tilataan...
Jep. No ilmota kuitenkin hyvissä ajoin millon lähdet hakemaan. Tulen sitten mukaan jahka kykenen. En pysty lähettämään viestejä jos olen venäjällä.
Lauantainakin meni 16h viipurissa.
Venäjää taitava kaveri kyseli mulle useammastakin kaupasta Jawa-osia, mutta njet njet oli vastaus. Kuulemma Pietari on lähin paikka missä on Jawa osia mittavemmin myyviä puljuja. Ainakin neljässä varaosakaupassa käytiin. Aika jännä, että varaosa ja vaatekauppa voi näköjää olla samassa huoneessa.
Näkyipä siellä katukuvassa Uazien ja Volgien lisäksi yksi Urali ja yksi IZH.
Ensi kesänä sitten Jawalla sinne suhaamaan.
Uudet tuulet puhaltaa, niin lauloi joku aikanaan
Jeh eli ois yks DT kiikaris, hinta 2x MTX mutta eipä tarvi levykeulaa tai katteita ostella joten lopulta saatta jopa säästää. Pitäs pytty porata ja mäntä ostaa takajarru myös soirona, mutta hätä keinot keksii.
Jos kaikki menee putkeen voi olla että huomenna jo pääsis sen hakemaan, laitan sulle sitte viestiä ku asiat selivää.
DT:hän on parempi kun sata jänistä.
Elämä tulee varmasti olemaan helpompaa DT:n, kun MTX:än kanssa. DT:stä itsellä todella hyvät kokemukset. Paras enska ajaa, mitä olen tähä mennessä ajanut. Joo ilmota jos lähdet hakeen!
Dodii rojekti etenee...
Pytty meni vaihtoon, koska olikin viimoisessa ylikoossa, kymen diiselissä käytin sitä näytillä niin se jamppa vähän aikaa sitä katteli ja totes "tästä ei enää lauluja laulella" . No ei hätää uutta saa käytettynä halvalla. Par aikaa yksi 5¤ maksanut ehdokas postissa. Tosin pytty on mallia "ehkä porausvaraa".
Runko on saanut uuden mustan värityksen ja katesatsi alkaa muuttua punaiseksi. Jostain vielä pitää taikoa Racing, Malossi, Yamaha tms tarroja X määrä.
Osia tähän mennessä ei ole vielä ostettuna kuin tuo sylinteri. Mutta ainakin takajarrulevy, jarrupaloja, mäntä, jarruletkut ja muuta pientä sälää pitää hankkia.
Joo se pytty kyllä näytti aika "elämää nähneeltä".
No sitten jos varaosapytyssä on hyväkuntoinen YPVS, niin kannattaa ettiä josko sais(halvalla)ohjainboxia ja servoa. Purkamoilta niitä saa joskus edukkaasti.
Veditkö rungon mastonilla? Lakkaa kuitenkin 10 kerrosta?
Täytyykin tulla jokupäivä kattomaan miltä se alaston D(D)T näyttää.
Maalataan sitten tankkiin sapluunan kanssa "DDT" teksti.
Olis uniikki yksilö.
Ite olen ajellut jo 3 tankillista Jawalla venäjän bensalla. Toimii loistavasti. Kawalla yhden tankillisen ja siinäkin jopa savutus väheni, verrattuna suomen bensaan.
Aika paljon parempi hinta-laatusuhde, kun suomen bensassa. n.75 senttiä maksaa litralta Lukoililla.
Kannattaa vaan hommata se viisumi, niin tulee toista tonnia vuodessa säästöä, kun tankkaa rajan takana...
Joo ei oo siinä 5¤ pytyssä vissiin mitään YPVS kamoja mukana, ois kyllä täydellinen osuma jos siinä ois ees 0,25mm porausvaraa
Eli vielä mennään näillä mitä on, ei se YPVS tosin ole mitenkään pois suljettu vaihtoehto, mutta ensin haluan tuon vempeleen liikeelle...
Hmm... Jotain tarra tuuninkia ajattelin harrasta, mutta sellasella maulla, että se kelpaa perus teinille syksyllä
, muuten ei olisi yhtään pöllömpi idea
Runko on ihan aidolla mastonin kiiltävällä mustalla+mastonin kiiltävää lakkaa
Katteisiin panostin ja kävin ostamassa maalit ihan motonetistä
Kuis se sillai? Siitä velivenäläisten bensasta tietenkin puuttuu joku "turha" aine jota suomessa sinne tungetaan. Täältä rajalle kuitenkin 15km pidempi matka ku sieltä, eli koko reissu ois 30km pidempi ku haminasta. Tottahan se on että säästöä tulisi, mutta tuskin aika riittäs enää muuhun ku ajamiseen jos kävis 2 kertaa viikos tankkaamas venäjällä ja kolme kertaa viikos reeneis Kouvolas
Joo kyllähän se ilman YPVS:ääkin menee, mutta tuntuu ihan mopolta, kun vääntö on vasta siellä 7000rpm yläpuolella. Tuli nimittäin RD:tä kokeiltua yläasentoon lukitulla YPVS:llä. Kauhia kierroskone oli.
Niitä tarroja kannattaa viljellä harkitusti. Voi tulla kauheen näkönen jos tarroja ihan täynnä. Maltillinen
"sponsorikitti" hyvällä maulla on ihan jees. Se DDT maalaus on kyllä melkeen pakollinen.
Jepjuu se tankkaamassa käynti(ihan kontrollialueen lukoililla)vie matkoineen päivineen kokonaisuudessa n.2h jos ei ole paha jono. Samalla voi tietty käydä shoppailemassa muutakin.
Perjantaina illalla/yöllä sinne on ihan turha mennä. Menee monta tuntia jonotukseen. Jotkut hurjimmat penninvenyttäjäthän käy Porvoostakin asti rajalla tankkaamassa.
Tulipas sitten lumi maahan ja nopsaan. Taisi ajokausikin loppua ainakin toistaiseksi. Kawalla yritin ajaa pienen pätkän lumessa, mutta osoittautui toivottomaksi, joten talviajot jäänee väliin.
Piikkikumeja en jaksa alkaa vääntämään alle. Mopokin tuli myytyä joten seuraavan kerran sitä varmaan pärräillään joskus maalis-huhtikuussa....
Kawaan pitäisi ruveta metsästelemään uutta mäntää. Pitää ensin ottaa sylkkä pois ja katsoa minkä kokoinen mäntä on paikallaan. Noihinkin on jonkinlaisia ylikokoja, jotka laitetaan sitämukaa, kun sylinteri kuluu. Voip olla että joutuu saksasta tilaamaan männän, kun 200:sia KMX:iä on suomessa varmasti alle 10kpl rekisterissä.
Dodii, sain varrenkin myytyä tuossa noin viikko sitten. Vihdoinkin lähti. Joku kotkalainen sen kävi pojalleen hakemassa, että varmaan näkyy liikenteessä vastaisuudessakin
DT projekti ollu vähän jäissä ku talvella jaksa oikein mitää ronklata, pitää odottaa kevättä ja kuivia kelejä
No perskeles lähtihän se varre sitten viimenään!
Menikö pahasti alehintaan?
Mites onkos DDT:n sylinteri ilmaantunu? Onko vielä ihan nakuna koko pyörä? Itellä vähän sama juttu, että on inspiraatio vähän kateissa remontin suhteen. Aina sama homma syystalvella, mutta joulun jälkeen sitä yleensä alkaa innostumaan, kun kevät lähenee.
Kait se pitäis se Kawan pytty ottaa irti, että näkis onko ylikokomännälle tarvetta. Tai no uusiahan se kannattaa jokatapauksessa, kun melko varmasti on alkuperäinen. Taitaa Kawassa olla vielä alkup. takarengaskin alla.
Katoin manuaalin kuvasta, niin siinähän aivan samanlainen Pirelli komeilee.
Jawasta pitäis rakentaa kunnon matkajuhta.
Rakentelulistalla ovat: sivulaukkujen parempi tuenta, paremmat sivu-roiskesuojat, etukuraläppä, uudet värinävaimennetut jalkatapit, Mikuni kaasutin ja ehkä lisävalot.
Jyväskylän romppeilta tammikuussa pitää lähteä metsästämään japsikaasaria, niin saisi koneen toimimaan kaikilla kierroksilla hyvin ja tukehtumis-ilmiön pois. Mikunin VM 28mm olisi varteenotettavin vaihtoehto Jikovin korvaajaksi. Saapa nähdä löytyykö...
Nyt iski piikkikuume,tullut hieman katseltua nuita kyykkyjä.
Kellään kokemuksia cagiva mitosta,aprilia af1:stä tai suzuki rgf:stä? Kaikki ovat siis 90-luvun vehkeitä.
Ainakin rgf:ssä hajoaa ensimmäisenä pakoaukonsäädin,Mutta miten on muiden laita?
Eikö tuossa apriliassa ole sama kone kuin rs:ssä,rotaxin 123?
Ei enskakaan niin mahdoton vaihtoehto ole,tuppaavat vain olemaan loppuunastirullattuja ja kallimpia.
Maximi hinta olisi n. 1700e,saa ehdotella jotain järkevää,Mutta pakko olla 2-t
Honda NSR, saat 500-1500€