Juuh eihän se keula pakollinen ole, mutta ku kotona on puristimia ja kahvoja tms rensseleitä jouten, niin ei tarvis ostaa ku keulaputket+keskiö+levy niin tuskin tuo nyt maltaita tulee maksamaan. Noh kuhan nyt sais sen pyörän ensin.
Tuossa mitään kaksnokkaista mun käsityksen mukaan ole. Kun japsit tekee halvalla enskapöyrää se on lienee eka asia mikä jää poies. Ainakin kuvissa rumpu näyttää ihan hävyttömän pieneltä.
Muuten on kaikki hakemista vaille valmista, mutta nyk omistaja ei oo viel löytäny pyörän papereita
Joo no eihän se mahdoton homma ole laittaa siihen levykeulaa. Ainakaan jos keulaputket on samanpaksuiset, kun jossain levykeulallisessa enskassa. Laittaa vaikka tuplalevyt.
Jos ei löydy papereita niin sitten kannattaa unohtaa koko romu.
Joo mut ilmota sit hyvissä ajoin millonka lähet kattomaan niin poimit mut mukaan!
Paperit pyörään on olemassa, mutta omistaja laittanu ne niin hyvään talteen että ei oo vielä löytyny.
Juu paperittomat kierrän kaukaa.
Tässä keulaputket on kuulemma 38mm paksut ja aika monessa enska mopossa derbit, gilerat sun muut on 39mm. Eli tuskin tulis olemaan mikään mahdoton urakka saada putket sopimaan, mutta sen näkee sitten ku sa osakasan himaan. Tupla levyt vois olla aika karut
Jos omistaja löytää paperit ois tarkotus perjantaina iltapäivällä/illalla käydä se hakemassa, mutta jos ei niin haku siirtyy varmaan ens viikolle.
Joo no aika vaikea toteuttaa, jos meinaa paksummat keulaputket saada menemään. Sitten pitäisi jo melkein vaihtaa ne T-kappaleetkin. Kyllä varmaan 38mm keulaputkia on jossain levykeulallisissakin. Joo mutta katsellaan. Kiinnostavahan se olis ainakin nähdä.
Nooh eihän siinä joutus ku millinverran hioon niitä T-paloja
Vielä ei ole kuulunut, mitään myyjältä, mutta itse olen tässä valmiustilassa lähtemään heti hakemaan jos paprut jostain sattus löytymään.
Perskele ku on ollut hyviä kelejä, eikä mulla tietenkään ole pyörää vakuutuksissa saatikka ajossa. No nauttikaa te motoristit joilla on vielä mahdollisuus pärräillä tällä ajokaudella...
Omalta pyörärintamalta nii, myyjä sanoi että paperit "saattavat" löytyä pian.
Ollut varmaan niin kauan ajamatta osina, että paperit on "vähän" hukassa. Vähän niinkuin oli meidän Öglandin rekisteriote. En ikinä pitäny sitä mukana, joten se oli eräässä mapissa Ö, kaikkien rojujen takana. Mitä harvoin tarvii, se on aina hukassa.
Tuli käytyä Lpr:an Biltemassa shoppailemassa mp-kamaa. Uudet pehmeät kahvantupet Jawaan tärinää vastaan ja kunnon paksut ajohanskat. Johan pitäisi tareta.
Tosiaan suorastaan hävyttömän hyvät on olleet kelit, mutta nyt lupas taas täyttä paskaa loppuviikoksi. Oikein myrskymatalapaine iskee päälle....
Oikestaan mun käsityksen mukaan kys pyörä ei ole ollut ajamatta kuin reilun vuoden. Mutta sitä en sitten tiedä mihin ne paperit on laitettu joskus paaaaljon aikasemmin
Noh odottavan aika on pitkä, mutta eipä se ois ajokunnossakaan... ...niin ja ompahan hyvä syy tinkiä ku joutu venaa niin saatanasti. No toisaalta ei tuosta hinnsta kyllä kehtaa yhtään tinkiä
Itekin pitäs biltemassa shoppailla kun pyörän ensin nyt sais...
Jep nyt alko syksy ja se loppuu todennäkösesti siinä joskus maalishuhtikuun vaihteesa. Ja minä hölmö menin ostamaan autoo nastarenkaat
Kannattaa vaan kinuta niitä papruja! Paljon sillä on muuten pyynti siitä pyörästä? Mutta jos ei löydy, niin unohda koko paska. Joskus löytyy semmoinen helmi, niinkun se mun RD oli. 350¤ ja lähes suoraan ajoon.
No eihän niistä talvista aina tiedä. Kun viime talvi oli leuto, saattaa nyt tulla hyvinkin kova talvi. Vaikka minusta viime talvi oli juuri sopiva. Ei ollut lumi maassa kun parisen viikkoa.
Alustvasti puhuttiin että 150¤ saisi koko paskan
Toi on oikeesti aivan unelma (jos löytää ne paprut), koska pyörä ei oo tulossa suoraan ajoon vaan tarvin eka talveks jotain tekemistä
No eipä ole paha hinta jos kaikki osat löytyy. Mutta kyllähän sille pyörälle voi ajokuntoon saatettuna tulla hintaa 300-500¤, mutta saapa ainakin jotain näpräämistä.
Riippuu tietysti mitä kaikkea tekniikkaa joutuu uusimaan. Jos ihan kaikki kulutusosat pitää uusia, niin niihin pelkästään saa uppoamaan parisen sataa. No käytetyssä on aina riskinsä. Ikinä ei voi 100%:sti tietää mitä saa...
Jep. Siksi musta onkin kiva ostaa 150¤ ylläri kuin 400¤ ylläri varsinkin kun kuntoon laittaminen maksaa aikalailla saman verran
Onhan tuon ikäsessäkin laikkeessa sellasta hi-techia kuin Atac-venttiili. Mutta kuulemma kanavat on pytyssä aika pienet ja jos haluaa oikeesti tehoa kannattais näytttää sille viilaa. Niin ja kaasutin on "vain" 24mm keihin. Eli joskus jos tulen rikkaaksi senkin voisi vaihtaa..
Nyt vaan vielä toivotaan, että varre menee kaupaksi nii sais vähän liikkuma varaa toho rojektiin....
No 24mm kaasari on kyllä aika pieni. Joku 26-28mm on piikkiselle sopiva. Tosin voi se pelata ja pelaakin varmasti tuollakin. Tosin ei varmaan vedetä kaasulla sladia soralla.
Mulla on tosin tuossa 200:ssakin 26mm kaasari ja hyvin liikkuu.
26 tai 28mm Mikuni VM on hyvä peruskaasari 2-tahtiin. Mikunin VM on vakiona melkein kaikissa japsipiikeissä paitsi Hondassa.
Se Atac pakosäädin on kuulemma ihan perseestä. Sen hyötykin on kuulemma niin minimaalinen, että ihan hyvin voi vaikka poistaa käytöstä, jos ei kunnolla pelaa. Ainoa oikea pakosäädin on YPVS. Se vaikuttaa itse asiaan, eli pakoaukon korkeuteen. Tuo Kawan KIPS:ikin antaa aika marginaalisen hyödyn.
Sen viilan kanssa minä menisin malttamaan.
Nämä on kuitenkin japsi insinöörit suunnitelleet, että kestääkin jotain. Jos menee itse viililemaan, niin ajoituksetkin muuttuu ja silloin resonoiva pakoputkikaan ei toimi normaalisti. Ainoa järkevä homma, on laittaa/tehdä läpivirtaus vaimennin ja isommat suuttimet.
Tuossa on muuten speksejä ko. härveliin:
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/H...r%2083.htm
Jeps. No ainakin mototnettiä lukiessa huomannu, että kaverit istutellu tohon isompiakin kaasuja. Saa sitte nähä mikä siihen menis. Tuuppaavat vaan maksamaan enemmän ku toi pyörä
Imukaulan joutus varmaa ite tekeen, ja tuskin kaasuvaijerikaan heittämällä sopis...
Joo vapaavirtaus änkkä on jo tekeillä. Teharia tohon ei yläkautta edes saa, mutta MBX:n alakautta menevää löytyy ainakin käytettynä jonkunverran ja vissiin moparilta vielä vuos pari sitten sai sitäkin, mutta sellasta rumilusta tuskin hommaan...
Joo no jos se Atac toimii se saa olla siinä koneen kylessä, jos ei nii heitän sillä vesilintua. Juu tuskin oisin viila ees alkanu sille näyttään, ku moponkaan pyttyjä koskaan viilaillu vituikshan se vaan menis.
Täsäs kohta lähen kysyyn konttorilta, miten pitää toimia jos ostaa tuollasen ilman ilmotusosaa, ihan siis mielenkiinnosta, ku toi on kuitenkin vuos sitten ollu viel kilvis. Ja jos sillai ei tule mitään ongelmia ku tekee kauppakirjat ja selvittää historiat niin vois käydä hakemassa sen ja pyytää sitte myyjää vaikka lähettään oikeet paprut postissa jos ne jostaa pulpahtaa esiin.
Katos perkele tässä on 6 vaihteinen aski. Tulee nilkkakipeeks ku joutuu koko ajan "kepittää"
Joo näin sut siellä konttorilla, kun autokoulun scanialla kurvailtiin kierros siinä pihassa.
Joo vapari änkkä ja isommat suuttimet, niin johan tulee selvästi voimaa lisää. Ehkä vapari putsarikin. Paperilta ei sitä voimaa voi edes 100% katsoa, vaan koneen luonne määrää tosi paljon. Onhan mun Jawassakin vain 23hp, mutta jättää 0-100 25 hp piikin kevyesti.
Esim Yammun piikkinen Ypvs-kone tuntuu suunnilleen yhtä vääntävältä, kun Kawan 200cc kone.
Joo no 6-vaihdettahan on oikeestaan kaikissa 2t piikeissä. Se on syytä ollakkin, kun on kapeahko tehoalue.
Tosiaan ilmottele, kun lähdet hakemaan. Tulen mukaan jos pääsen. Onko sulla peräkärryä käytössä? Voin lainata tarvittaessa sitä vihreetä kärriä.