Soliferia

Täysversio: Moottoripyörät
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
juhrajan kirjoitti:Joo,noi volvot on ihan hyviä pelejä mutta bensa kyllä maittaa niille aika mukavasti!

Joo niinon. Riippuu kyllä vähän onko ruisku vai kaasarivehe. Itellä putos 2l kulutus kun vaihoin 240DL:stä 240GLi:hin. Maltillisella ajolla menee jopa siihen 8l/100km. Itellä ei ole sillä niin väliä, kun kilsoja tulee senverran vähän vuodessa. Esim tänävuonna pärrillä yhteenstä kilsoja n.15tkm ja autolla 7000km. Kesällä tulee tosi vähän ajettua autolla.
Mulla tulee autolla n.30tkm/v Prätkällä tuli tänä vuonna vaan 10tkm/kesä kun ei ehtinyt oikeen ajaan, mulla on suzuki gsx 1100,vanha pyörä eikä mikään kyykky, vaan pystyssä ajettava ja kaasukahvassa on muitakin asentoja kun vaan ON ja OFF! eli on ihan kiva ajaa pyörällä josta löytyy myös tehoa tarvittaessa!!!
Täytyy vielä sanoa että kesä ilman moottoripyörää olis yhtä helvettiä! On tosi mahtava ajaa pyörällä kun aurinko paistaa ! Sitten kun ei paista niin sadevehkeet vaan päälle,vai mitä specialisti?
Joo mulla on kolme pyörää tällä hetkellä. Kato: http://www.motot.net/galleria/21544

Siitä että pyörä olis vehkeenjatke niin voi olla montaa mielä. Toki joku tulenuus kymppiärrä tai supermoto on nimenomaan sitä, mutta meikäläisellä ei semmosta ole eikä tule. Vuosimalli on oltava 90-luvulta tai vanhempi. Tämä on juuri se munanjatke: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/s...z%2004.htm Tämä ei sinnepäinkään: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/co...ETZ250.JPG Lienee turha sanoa kumpi on mun ihannepyörä.Razz

Tosiaan aurinkoisella kelillä on kaikkein mukavinta ajaa. Nimenomaan sellaisella pyörällä jossa pysty ajoasento että on mukava ajella rauhallisesti. Mulla on mp:llä sekä autolla todella rauhallinen ajotyyli. Paras fiilis tuli viimekesänä, kun kävin juhannusyönä RD:llä Kotkassa. Oli mahtava ajella kun oli ihan tyhjät kadut eikä ihmisiäkään paljon mitään. Ilma oli lämmin eikä tuullut yhtään.Razz Senkun vaan vilkkua napsutteli puolelta toiselle ei tarvinu edes pysähtyä mihkään risteykseen. Tosiaan vesisateella ajanimen nakupyörällä ei ole kovin mukavaa, vaikka olis gore-tex puku. Se puku ei nimittäin taho millään kuivua, kun on kerran kunnolla kastunu.

Ens kesänä olis vähän tarkoitus heittää ukon kanssa eestin turnee. Kaikki riippuu sitä jatkaako Vironia-alus liikennöintiään Kotkasta Sillamäeen.

Täytyy vaan GS:ään teettää pidemmät kytkin ja kaasuvaijerit, että saa korkeemman stongan. Nykysellä ajoasento on liian etukeno pitkille matkoille. Tietty kaikkien vanhojen pyörien kokoontumisajot täytyy käydä katsastamassa mitä kerkiää.
Voi helvetti kun luin ton sun aurinkoisen jakson osuuden niin teki mieli lähtee pyörää käynnistään ,jos se vaan käymään lähtis! Tulis vaan kesä! Voi että tekee mieli ajellaa.Sullakin on suzuki gsx?
Toi mitzi on tosi siisti!
juhrajan kirjoitti:Voi helvetti kun luin ton sun aurinkoisen jakson osuuden niin teki mieli lähtee pyörää käynnistään ,jos se vaan käymään lähtis! Tulis vaan kesä! Voi että tekee mieli ajellaa.Sullakin on suzuki gsx?

Sanos muuta ajamaan tekis mieli niin että kädet tärisee!Nauru Ei toi mun Suzka ole GSX vaan GS450s. GSX:hän on vissiin nelipyttyinen, toi mun GS on twini. Just tossa GS:ää toissapäivänä käyttelin. Akku on vaan niin finaalissa että piti työntää käymään. Akku pitäs siihen vaihtaa, säätää venttiilit sekä herkistellä nokkaketjun kiristin. Onhan tässä vielä monta kk aikaa...

Edit: Joo tommoinen Mitsi on meikäläisen ihannepyörä. Toi on kestävin 2t vehe mitä on ikuna tehty. Kestää 100tkm ilman koneen avauksia. Jopa alkuperäinen mäntä kestaa sen satatonnia. Oletko lukenut Keijo Virtasen MZ-matkakertomus kirjoja? Olen lukenut ne kaikki ja aika äijä on ajelemaan Mizillä. Kävi yhessä kirjassa pohjois Espanjassa asti. Hymy Ai että pakko saada semmonen Mizi seuraavaks pyöräks!Razz
En oo lukenut,täytyy käydä kattoon kirjastosta jos siellä olis!
juhrajan kirjoitti:En oo lukenut,täytyy käydä kattoon kirjastosta jos siellä olis!

Ei ehkä ihan pienimmistä kirjastoista löydy. Tässä Virtasen mp-kirjonen nimet: Tielle tuuleen, Takaisin tielle, Etelän teille ja Matka Komutiaan.
Noita kun lähet mehästämään. Hyvä lahjavinkki myös pukinkonttiin!
Oot varmaan huomannut miten liukkaita on noi suojateiden valkoiseksi maalatut alueet sekä kaivojen metallikannet,varsinkin sateella.On meinaan muutaman kerran pyörä ollut vähän epävakaan olonen käsissä. Kävin tänään kokeileen pyörää käyntiin,akku ihan loppu.Laitoin latinkiin mutta uus se on keväällä hommattava,taas!
Joo on ne aikas pluikkaita. Irtohiekka on kyllä se motoristin pahin vihollinen, etenkin keväisin. Autoilijat vielä oikoo rankasti sisäkurvista niin etupyörät heittääs en hiakan sisäkurviin. Joo akku pitäs itenkin vaihtaa GS:ään. Noin 3 päivää pysy virrat syksyllä niin, että jaksoi vielä startti pyöriä. Eipä noi akut mitään hirveitä maksakkaan...
Tässä muuten sulle Kaihis semmonen edullisemman hintaluokan armeijan vanha 350cc enska: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=548617
Varmasti ihan tolkun peli ja itekkin olisin tosta todella kiinnostunut, jos ei olis Geeässä tallissa. Kannattaa ainakin harkita, aika harvoin noin halvalla noinkaan siistiä näkee kaupan.
Ois muuten todella hyvä. Ainoo vaan että ei oo alkuperäisessä maalissa. Ja tuo väri on, noh aika outo, mutta eipä kannata väristä valittaa ku käyttöpyörää etsii.

Sitten se ongelma on että multa puuttuu 1800¤ Nauru . Ja se autokoulu just kesken että porukoiltakaan ei saa yhtää liisinkiä.

Mutta just jotakin tollasta oon katellu seuraavaksi. Siinä on tarpeeks simppeli tekniikka ja muutenkin osaa saa jos haluaa muttaa oman maun mukaseksi.
Joo toi XT kieltämättä himottais! Mitä meinasit oman maun mukaseksi? Etkai vaan tuunausta meinannut harrastaa?Shocked Toi XT on mun mielestä kaikkien aikojen hienoin enska vakiona. Värihän on tossa just hieno.Nauru Tai sitten maalais sillä tutkassa näkymättömällä mattavihreellä.Hymy

Kävin tänään crossi-pyörässä kysymässä tekevätkö niitä vaijereita ja jarruletkuja mittojen mukaan. Sanoivat että jarruletkun saa teräspunoksena, mutta vaijerit täytyy tehä itte.

Täytyy tosiaan kattella sitä GS:ää, että mitä nokkaketju ja kiristin sanoo. Jos ilmenee, että kiristimessä vara loppu niin harkitsen vakavasti alanko sen kanssa pelleilemään(joutus koneen räjäyttää kokonaan). Kuienkin stonga olis pakko vaihtaa jos sillä meinais kunnolla ajaa ja kaikki 3 vaijeria, jarruletku sekä piuhat pidentää. Jos ketjussa sanomista, niin pistän nippuun, kiillotan ja pistän myyntiin.

Muutenkin ei oikein mun tyylinen pyörä silleen. Liian raskas ja TODELLA huono soratiellä. Sitten palaan ehkä yksimukiseen enska nelariin tai 2t:een(tai MZ ETZ). Ei tarvi Geeässää nimittäin ihan ilmaseks myydä. 1700-1900¤ siitä on ainakin saatava. Ketjut, rattaat ja jarrupalat sekä renkaat on tuliterät. Mutta kaikki aikanaan, talvi on vielä nuori....
Kieltämättä himottais toi XT ihan perkuleesti. Täytyy kattoa miten kauan kestää myynnissä.

Joo huomena jos kerkiän otan Geeässästä venttiilikopan ja kiristimen irti. Saapa nähdä mikä on tuomio. GS:ssä on muuten aika perkeleen ahtaasti suuniteltu tuo kaasarien ja koneen alue. Suunnittelun kukkanen löytyy myöskin eturattaan kopasta, jota ei saa auki ennenkun se molemmat jalkatapit, pakoputken ja vaihdepolkimen kiinni pitävä iso alumiini-elementti on pois. Ottaa alle sentin kiinni siitä kopan reunasta. Oikea älynväläys japseilta, ei olís tarvinu kun puol senttiä taaemas sitä elementtiä.Confused

Se etu olis enskassa, että niissä on käyttäjääkin ajateltu vähän enemmän kun katupyörissä. Katupyörämies kun vie useimmiten pyöränsä liikkeeseen huoltoon, tekee ykspytty-enskamies ne yleensä itse. Nykyään tuppaa olemaan liikkeessä huollattaminen suositeltavaa kaikissa pyörätyypessä, niin ahtaita ja monimutkaisia kun ovat.
Noo mitsi tai jawamies tekee männänvaihdon huoltoaseman pihalla tankkauksen yhteydessä...Nauru
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34