Tänään oli ihan pakko käydä heittämässä Kemexillä testilenkki ihan tiellä. Näppylärenkaat on alla joten pitoa oli ihan hyvin. Oli vähän paita märkänä ajon jälkeen ihan silkasta keskittymisestä. Ei ole ikinä tullut mopoa isommalla ajettua lumisella tiellä.
Vakaampi oli kyllä ajaa mitä solikka tuossa limisella maantienpätläkkä, vaikka en yli 50km/h uskaltanu ajaakkaan...
Innostuin pihatiellä ihan leikkimään.
Hassua kun nelosellakin 4000rpm jaksaa lähteä suttaamaan pienestä kaasun käännöstä. Ei tosiaan viitti minneen suolatuille teille mennä paskaamaan tuota, kun tuppaa suola hapettamaan kaikki piuhat ja alumiiniosat. Silti kokemus oli mahtava. Ei se lumi pärräilyä näköjään estä kun on kunnon vehkeet!
ei todellakaan estä
omassa gilerassa on kesä kumit alla ja eioo menoa haitannu... tietysti pitää olla varovainen
. varsinkin ihan peilijäisellä tiellä tuppaa etunen lähtemään "hiukan" alta
Hiljasta pyörämarkkinoilla, näinköhän sitä ajellaan varaderolla vielä ensi kesänäkin
. Toisaalta mitään kallista investoinitakaan ei ole raha ruveta tekemään. Kattoo nyt tuleeko isompaa pyörää ennen kesätöitä olleskaan
Joo no kyllä se kun kevätaurinko alkaa paistaa, niin pyöränostajat aktivoituu. Tosin eikai se varrekaan mikään ihan huono vaihtoehto ole. Ainakin on äärimmäisen luotettava ja kuluttaa vähän. Mun mielestä oli myös hiton rento ajaa sen etukatteen ansiosta.
Ite on tullut ajettua nyt tammikuussa n.400km Kawalla. Suurimmaksi osaksi vielä sulalla. On tämäkin talvi...
Eilen vedin sitten ekat lipatkin Kawalla, kun innostuin leikkimään jäisellä tiellä. Etupyörä uraan ja nurin mentiin komeesti.
Itelle ei käynyt kuinkaan ja Kawastakin vaan stonga pikkusen kieroon. Oikeni kuitenkin putkella taivuttamalla.
Oli viiminen kerta kun lähen jäiselle tielle pelleilemään... Tulis nyt kunnon lumikeli tai sulais kokonaan. Ärsyttää tämmönen välikeli.....
sitä ei pidetä helpolla pystyssä sellasta +100 kilösta enskaa kun sen etunen lähtee alta
Joo no normaali lumikelillä ei mitään ongelmia pitää pystyssä. Katumishetkellä tie oli jäinen ja urainen. Voi vaan sanoa että ei olis kannattanu lähtiä semmosella kelillä hurvitteleen. Tosiaan lumeen ne enska-nappulat puree oikein hyvin. Melkeen kun soralla ajais...
itellä on tullu jo 5 mukit tänä talvena sen takii ku etunen on lähtenyt jäisellä tiellä uraan lumella ei mitään onkelmaa... kaikkein pahin keli minkä tiiän on ku on tiet peilijäässä ja jää sulaa tai siihen jäälle sataa vettä on nimittäin hiukan liukas
Jep, uraine tie on aina ongelma. Toi Kawa ei ole läheskään niin uraherkkä, kun mitä Solkku. Mutta kun Kawa lähtee kaatumaan, niin mitään ei ole enää tehtävissä. Solkun saattaa pystyä pitämään vielä pystyssä.
Nytkin on tullut jtn. 5cm uutta lunta maahan. mutta lupas taas plussakeliä lauantaiks. Vois jo päättää, että tuleeko talvi vai kevät. Vuorinperään lunta ja vettä niin keli pysyy kamalana...
Kawaan taidan tässä kevään aikana tilata moparilta Giannellin teharin. Pitäs tulla vääntöä just sinne 5000-7000rpm missä on vakioputkella se tehokuoppa. Lisäksi pitäs kulutuksen kuulemma pudota 0,5-1l/100km teharin kanssa, kun ei tarvi kierrättää niin paljon. Meinasin käyttää vakiovaimenninta, niin ei tule ärsyttävät räpätysäänet. Aika halpa 125cc:n tehariksi, kun 116¤ saa Giannellin moparilta. Yleensä ne hinnat on siitä 150¤ ylöspäin...
[offtopic] Pist ostakaa taa mun varadero hp 2800
/[offtopic]
Malta malta, kyllä se menee kaupaks, kun alkaa kevät kunnolla ja aurinko lämmittää.
Onkos sulla jo isompa kortti taskussa? Liikkeen kautta sun kannattaa ehkä koittaa vaihtaa johkin isompaan, ainakin jos ei mene suoraan kaupaks. Saat parhaan hyvityksenkin varmasti silleen. Jos jonkun 80-90-luvun 350DR, XL tai XT:hen vaihat, niin saat luultavasti vielä hyvitystäkin Varresta. Liikkeissä vaan näkee aika vähä myynnissä semmosia....
Käytin isän kanssa katsomassa hänelle honda 600v transalppia jyväskylästä, kuvan moottoripyöräliikkeestä vai mikä se oikeen olikaan. Vuosikertaa -93, 64 000 ajettu ja juuri tehty kattava huolto. Hyvän näkönen se oli ulkoopäin, selvästi omistajat pitäneet pyörää hyvin. Saa nähdä haetaanko se joku päivä sieltä.
Joo 600cc Transu on monen matkamiehen suosikkipyörä. Lähinnä semmoseen asfaltilla ja mahd. soralla ajoon. Omaan makuun turhan laiva. Itelle semmone 500cc on enskoissa semmonen kattokoko. Nyt on piikkinen KMX alla ja hyvin on pärjännyt. Sillä voi vedellä sorallakin ja polkujakin halutessaan sekä asfaltillakin meno maittaa. Etenkin nyt Giannellin teharilla vääntöä on 125cc:ksi tosi hyvin.
Ens kesänä olis tarkoitus ukon kanssa lähteä piikkisillä tekemään Estonia-turnee. Eli viikonloppureissu Viroon. Se on lähinnä kiinni siitä, että alkaako se uusi laiva kulkea Kotka-Sillamäe väliä toukokuussa. Eestissä on myös se hyvä puoli, että pääasiassa suurin rajoitus on 90km/h. Hyvä juttu kun ajetaan piikkisillä pyörillä.
Jooh, ei mene varre kaupaksi (ei mulle mikään yllätys, tiesin ostaessa, mutta joku vaan tahtoi tuollaisen hankkia), mutta jos ei mene niin sitten se on Touko-Kesäkuun tai kesä-Heinäkuun ajossa. Muuten seisonnassa niin minimoidaan tappiot
Tänään meni teoriakoe läpi, oli yks virhe. Maanantaina inssiin sitten. Ikä tuli täyteen eilen
Niin 2t piikkienska on paljon helpompi myydä. Monilla ennakkoluuloja noita nelareita kohtaan. Tuskin kuitenkaan Varreen mitään konemurheita ennen 50-60tkm tulee. Eikös sulla ole Pohjolan vakuutus Varressa? Sitähän ei saa vissiin seisontaan? Ainakaan minä en vanhaa Yammua saanut vaan piti vaihtaan A-vakuutukseen.
Onnee vaan inssiin! Millos C-inssi on?
Pitäs ladata RD:n akku, kun ei enää edes valot syty mittaristoon.
Voitas Kaihis lähtee jokupäivä vaikka ajeleen Kawalla ja RD:llä niin sais siihenkin vähän kilsoja mittariin, ettei jää ihan ajamattomaks.
Ukko ei alle +15c lämmössä lähe pyörällä mihkään.
No mulle kyllä käy, voitas lähtä, mulla alkaa koeviikkokin, että tiistaita lunkuun ottamatta kaikki iltapäivät on vapaita
B inssi tosiaan maanataina, sitte siitä joku viikko ja sitte C kirjallisiin.
Mulla on tapiolassa vakuutus, niin sen sai seisontaan. Otettiin siitä samalla kasko poies, niin nyt pitäs pysyä pystyssä