Lupasivat tilata mulle niitä Virtasen kirjoja meidän kirjastoon! Ei meinaan löytynyt eikä ollut mitään tietoa niistä! Mutta tulossa on!
Joo ehdottomasti kannattaa lukea, hyviä kirjoja ovat. Itellä on kaikki Virtasen mp-reissu kirjat ja monta kertaa tullut ne luettua läpi. Eniten tykkäsin Etelän teille kirjasta. Osaa kertoa tarinaa niin että mielenkiinto pysyy.
Tulipa pestyä ja vahattua Suzuki. Ostajaehdokas tulee maanantaina katsomaan. Ite olen menossa kattomaan huomenissa 99 mallista Kawan KMX:ää. Meinasin nimitäin enskakantaan siirtyä. Soratie kutsuu!
Katsoin suzukistasi tuon ilmoituksen ja totesin, että pirun hyvässä kunnossa !
Onhan tuo hyvässä kunnossa, mutta liian kiihkeä peli meikäläiselle.
Tehoakin kaksi kertaa niin paljon mitä tarvii. Mulla on niin huono selkä, etten pysty ajaan millään vehkeellä, missä on vähänkin etukeno ajoasento. 100km reissun kun vetäsee GS:llä niin monta päivää on selkä kipee.
Endurolla voi ajaa niin kauan kun perse kestää, eikä selkä kipeydy yhtään. Lisäksi voi poiketa sorateille ja ehkäpä jopa metsäpoluille tarvittaessa. Silti voi ajaa vaikka miten pitkiä matkoja. Köyhät kyykkyyn, enskamies ajaa suorin selin!
Oon itsekkin miettinyt enskoja,jo ennenkuin ostin tän suizan mutta mulla tulee aika paljon moottoritieajoa 2 päällä eikä oikeen
Helvetti kun mokasin! Eli ei riitä enskoissa oikeen tehot moottoritiellä 2 päällä ,paitsi ehkä isossa tohtorissa! You Know! specialisti!
I Know!
Joo no ite tulee todella harvoin ajettua 2 päällä ja vielä harvemmin moottoritiellä. Ei mun mielestä ole mikään nautinto ajaa katteettomalla pyörällä yli 100km/h muutenkaan. Suzukissa riittää kyllä tehot pitämään pintakaasulla 120km/h vauhtia, mutta se on helvetin epämukavaa, kun tuulenpaine painaa rintaa vasten ja saa puristaa stongaa rystyset valkosena. Enskalla pienempiä teitä löysin rantein, sieltä se nautinto löytyy.
Kävin tänään koeajamassa yhtä 99 mallista piikki KMX:ää. Oli helvetin kauhtunu ja naarmuilla sekä oli ollut navetan perällä kumollaan monta kk. Kaasuvaijeri vedetty väärin, takavalo lasineen paskana, ei peilejä yms yms. Kehtasi vielä 1600¤ siitä pyytää, niin sanoin että kattellaan.
Noo on vielä yks kiinnostava KMX 89 mallia mihin on kone tehty 2000km sitten ja orkkiskuosissa. Täytyy varmaan käydä sitäkin kattomassa. KMX olis piikkienskoista mukavin matkapeli, kun on oikea satula eikä mikään halko niinkun DT:ssä.
Tuli käytyä kattomassa ja koeajamassa 98 KMX:ää. 30tkm mittrarissa ja kaikinpuolin siistissä kuosissa, ei kaatuiltu eikä räpellelty. Kone lähti käyntiin ekalla kylmänä ilman ryyppyä ja kävi älyttömän nätisti. Tarkka kaveri oli myyjä, kun oli kaikki monojousen linkustot, pyöränlaakerit ja vaijerit rasvannut. Koneen luonne oli mahtava, eli väänti jotenkuten alhaalta, mutta 6000rpm sitten lähettiin ja ryminällä!
Vaikuttu kaikenkaikkiaan ihan tulkun peliltä, joten eiköhän se meikäläisen talliin päädy lähipäivinä...
juhrajan kirjoitti:Oliko hinta kohillaan?
Hinta vaikuttu pyörän siistin kunnon huomioonottaen kohtuulliselta. Sama oli pyynti mitä ite pyydän GS:stä. Huomenna pitäis tulla GS:än ostajan pyörää kattomaan. Senverran pieni pyynti on kuntoon nähden, että luulis kelpaavan...
Nyt meni GS sitten kaupaksi. Kelpasi hyvin, kun vielä lupasin talvisäilytyksen kaupan päälle. Eipä se tuolla tallin perällä leipää pyydä. Sitten ajamalla lupasi viedä pois keväällä. Huomenna menen hakemaan 98 mallisen Kawan KMX:än. Pirun siisti peli ja tosi hyvin huollettu. Just semmonen mitä katuenskalta haen. Eli 2t-luonne, kevyt ja voi ajaa matkaakin. Sitten vaan innolla ajoakautta odottelemaan.
Hyvä kun sait pyörän kaupaksi ja saat mieleisen tilalle!
Joo totesin, että piikki 2t on parempi, koska paattiarallaa sama suorituskyky kun 350cc nelarissa, mutta helpompi huoltaa ja ihana 2t luonne.
Kulutuskin pitäis pysyä aisoissa mun ajotyylillä. Perskele tämä kaveri on käyttäny siinä Castrolin TTS:ää, varmaan kalleinta 2t-öljyä mitä saa. Ite meinasin "tyytyä" halvempaan mobilin 2t racingiin....
Minkä verran tossa piikissä on tehoja?
Joo nyt on KMX tallissa. Tosiaan tässä pitäis olla paperilla 22hp, mutta se on aika hyvin 120kg painoiselle vehkeelle. Tuo tuntui lähtevän huomattavasti paremmin mitä piikki RD, vaikka paperilla samat teholukemat. Ihan tarpeeksi potkua mulle, kun tulee muutenkin motareita välteltyä. Täytyy vaihtaa ne mukana tulleet orkkis, kilventeline ja tarakka paikalleen, niitten "teinituning" osien tilalle.
Onneks maski, käsisuojat, lokarit ym. on orkkista. Täytyy huomenissa zoomailla tarkemmin....