Joo vois lähtee viikolla jokupäivä. Sais ukko sitten valmiiks sisäänajetun pelin alle kesällä.
Joo itellä se pohjola on sen 220-350¤ vuodessa riippuen pyörästä. Kawassa osakasko ja joku "hinausturva" niin se oli jtn. 340¤/vuosi.
Mihkä aikaan on inssi? Mulla oli 10 aikaa aamulla muistaakseni, eikä pahemin liikennettä. Oli läpihuutojuttu.
Mulla on kaheksan aikaa aamulla. Noh toivotaan että kaikki kymiläiset menee töihin kahdekaksi ja kasin jälkeen ois tyhjää
Varressa nyt vaan liikenne ja varkausvakuutus.
Jepjep. Tuli havaittua taas että auton akkulaturi saa mp-akun keittämään alle minuutissa.
Kävin sitten hakemassa Rämältä automaattisen mp-akkulaturin, niin kolmessa tunnissa tuli RD:n akku täyteen. Oli vaan kiven takana taas se käynnistys. Uudella tulpalla lähti viimenään ja sain käyteltyä koneen lämpöseks.
Täytyypä itekkin käydä jokuipäivä heittämässä RD:llä pieni lenkki, niin muistais miten se menee.
Huomattavasti laiskempi se kuitenkin on kun Kawa, etenkin alakierroksilla...
Joo 4A lataus on vähän suuri 4Ah akkuun
Itellä kans tuo LIDL:sta ostettu akkulaturi, jolla saa ladattua auto ja mp akut. On siinä vielä joku yllätpitot toimintokin. En ihan selvää oo saanu mikä se on mutta kai se on sellain, että jätetään akkutalveks siihen asentoon laturiin kiinni ja se pitää siitä huolen, tiedä sitten.
Varre on nyt niin pahalla paikalla, että en jaksa alkaa sitä tempoa ulos ennen kuin saan auton ajoon, sitten varre ulos akkukinni ja kone lämpimäks.
On tuossa Rämänkin laturissa joku ylläpitohomma. Automaattinen se kuitenkin on eli ei ylilataa. Ite näin kans Lidlissä akkulaturin 6¤ hintaan, mutta en luottanut hänen laatuunsa.
Ostin sieltä sitten uudet ajosaappaat 44¤ hintaan. Tosi hyvät saappaat ja kun lankkasin niin pitää vettäkin.
6¤, laatu hmm...
ajokoe meni muuten läpi, että pärähti, kohta itsenäisesti ajelemaan. Tiistaina sitte pääsis jo a-kokosella pyörällä ajelemaan
Noniin siitä se lähtee!
Nythön saat sitten ajaa mun Kawallakin ilman pelkoa!
11kw papruissahan se on, mutta jos penkkiin veisi, niin vähintään 25hp lähtis takatossulta.
Ei jeesus mitä touhua. Nyt siellä sataa lunta!!!!! Voi elämä mitä pelleilyä. Autossakin ollu kesäkummet jo tovin, ei perkele. 4 astettaa plussaa ja sataa LUNTA!!!
Sitä se on.
RD:täkin on tulossa lauantaina kattomaan yks ostajaehdokas. Vanhempi mies ja arvostaa pyörän alkuperäisyyttä. Ihan hyvä jos menee hyvän kotiin eikä poikasten pillattavaksi. Lappeenrannassa olis käyttöentisöity Jawa 250 vm.63 ja Turun kupeessa suomessa uniikkikappale 125cc Tenere. Teneressä kiinnostaa alhaiset kilometrit ja harvinainen malli. Jawassa se että se on Jawa.
Isäukko on ainakin enemmän Jawan kannalla. Jawa on tietty yksinkertaisempi, muttei vältämättä niin mukava ajaa. No Jawa vois ainakin käydä kattomassa kun on lähempänä.....
Sulla on vaikee valinta
Tenere ois harvinainen, ja hyvä ajaa. Toisaalta sen jälleenmyynti arvo on suhtalhainen ja ostajia on vähän. Toisaalta teknikkaa on uudempaa ja siten varaosia saa ehkä helpommin.
Jawa ois legendaarinen
. Hyvää perusteknikkaa ja muutenkin simppeli. JA sitten jos siitä joskus haluaa luopua ostajia varmasti on.
Ite sanoisin että osta Jawa ku sulla on jo Kawa
Itseasiassa aivan pirun vaikee valinta.
No Tenere irtoais jonkinverran halvemmalla, mutta Jawaan tuli mukaan paljon osia. Kärjetön sytty siihen Jawaan olis kyllä hommattava, senverran epäluotettavassa maineessa ne PAL:in 6v sähköt on. Simpaselta taitaa n. 100¤ hintaan irrota 12v Vapen kärjetön.
Tenere olis niin vähän ajettu, että sillä pitäis teoriassa päästä ainakin 25tkm ilman alakertamurheita. Tuorevoitelu ja 15l tankki on kyllä hyvät. Ukollehan tuo laite pääasiassa tulis, joten se tykkää enemmän Jawasta.
Jawassa on ite sekoitettava bensat, mutta siihenhän tottuu. Ketjut on myöskin koteloitu. Osia saa Jawaan itseasiassa paljon paremmin ja halvemmalla, mitä Yammuun. Jawassa ehkä kaikista suomessa myydyistä pyöristä halvimmat osat. Lisäksi tunti Tsekeistä pelaa hyvin.
Saapa nähdä miten käy, mutta Jawaa mennään ensin kattomaan....
Totta jawa on jawa vaikka mitäs tekis.
HItto kun on hyvä ilma ja omapyörä ei oo vakuutuksissa. Pitää vissii lähtä polkupyörällä fiilisteleen
No pääset sitten tyyppäämään Jawaa/Tenereä riippuen siitä kumpi tulee.
Kysyttiin vielä Pohjolalta kuinka paljon eroa olisi Teneren ja Jawan vakuutuksissa. Jawassa 380¤/vuosi ja Teneressä 275¤/vuosi. Ihmeen kallis olisi tuo Jawan vakuutus.
Laittoi muuten kuvia lisää siitä Tenerestä. Pirun siistinnäköinen peli ja just sitä muotoilua/ikäkautta mikä iskee muhun.
Yamahan 80-luvun Dakar tehdastiimin sponsorikitti ja väritys NAM!
Pelaa kuulemma kaikki paitsi takajarru on tehoton.
Silti käydään eka sitä Jawaa kattomassa. Saattaa mieli muuttua, kun kuulee sitä korviahivelevää Tsekkiläistä "konemusiikkia" jälleen.
[/u]
Dodiihh nyt meni RD kaupaksi! Hyvään kotiin meni viiskymppiselle veteraanipyörä-harrastajalle. Vannoi pitävänsä alkuperäisessä kuosissa ja kiertelevänsä veteraani-ralleissa. Tullaan varmaankin jälleennäkemään jossain tapahtumassa ens kesänä.
Huomenna mennään kattomaan 250 Jawaa vm. 63. Saapa nähdä millanen rämpätin mahtaa olla.
[/u]
En oikein noista Jawoista tiedä, oisko kuvia? Kohta käynnistyy ajokausi prätkällä! On tosi kiva lähtee ajelemaan, ihan odotan kuin pikkupoika 1.5 on pyörä liikenteessä!