Soliferia

Täysversio: Moottoripyörät
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Jep kyllä neukkupyörät on loistavia! Itseä on kiinnostanut kovasti tämä uusi vesijäähdytteinen IZH Jupiter 350: http://www.youtube.com/watch?v=05Xixr6CwIs Hyvä mainos muuten.Razz Noita ei myydä päästörajoitusten takia Suomessa. Venäjältä voisi yrittää tuoda. On tuo kuitenkin tännekin tyypitetty.

Sattuuko olemaan kuvaa tuosta K:sta? Kiinnostaisi nährä!Nauru[/i]
Tulee kuvia kunhan keritään.
Älä sie hättäile,
istutahan mättäile ja keitetään perunat...
Huhu kun on omalla pärrä rintamalla ollut liiankin hiljaista. Oma pyörä on ollut siesonnassa lähes kokovuoden. Muutenkin ollut niin perkeleen kiire, että e ole kerennyt tehdä oikein mitään ajelun suuntaista.

Nyt talveksi kuitenkin on uusia visioita ja ensikesäksi olisi tarkoitus saada jonkunlainne piikki enska menopeliksi. Talvisiis rojektoidaan rassia kuntoon, jotta sen kesällä sitten __PITÄISI___ toimia. Niin enää se tärkein vaan puuttu eli projektin kohde. Sen vain olen päättänyt että sisäänosto hinta on alle 300¤. Sitten katsotaan mitä ideoita syntyy. Massateineily DHH tupla silmä diamonnd maskit saa kyllä unohtaa. Mutta ku sais nyt sen pyörän ensin ! Nauru
Nuo alle 300¤ ritsat vaan tuppaa olemaan yleensä aivan loppuun räävittyjä. Hintaa saattaa remonttien jälkeen kertyä yli tuplasti. Tietty joskus helmiä löytyy halvallakin. Kuten esim. minun ex-RD YPVS 350¤ ja suoraan ajoon.Nauru

SiinäNauru: http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php...=660340&PN
Kys yksilössä hintaa on kuntoon nähden aivan liikaa. Tuosta voisin 200¤ maksaa. DT on kyllä opitimi vaihtoehto, koska osaa ja varsikin viriosaa saa suht helposti ja siihen vissiin istuu vanhojen YZ:Tien katteet suht kiltisti jos tarve niin vaatii, ja saa siitä omaan silmään hienonkin aika helpohkosti. Ainoat ehdot on että pyörä on paperillinnen 125cc 2-tahti enska.

Sehän kato on tarkotus ostaa talveavasten vanha ruoska ja purkaa se atomeiksi, sitten kesäksi laittaa se kuntoon. Pitää tietenkin etsiä sellainen yksilö joka on tekniikaltaan kunnossa, männän nyt vielä vaihtaa ja melkein kannattaakin vaihtaa. Jos kateita tms on pasakana, crossien yms muoveja saa havalla ja niitä voi sitte istutella pyörään. Mielellään vielä kilvetön pyörä, mutta papereilla niin ei tarvihte maksaa vakuutiksia siltä ajalta kun pyörä on rempassa. Kädet vaan syyhyää päästä tekemään jotakin Nauru
Otat vaan minut mukaan kun lähdet kauppoja hieromaan. Mulla on kokemusta noista, että osaan suunnileen sanoa korvaluulolla onko koneessa pahoja väljyyksiä tms. Useimmat 2t piikinkoneet pitää jonkinverran "normaaleja sivuääniä", mutta sen kyllä kuulee, jos jokin pahasti vialla. Väljän kiertarin laakerin tuntee tärinästä ja väljät runkoleekerit laskukierrosten voimakkaasta "särähdyksestä".

Yammun DTR/TZR kone on mekaanisesti ehkäpä kestävin piikin kone. Ne kestää alakerraltaan ajella semmoisen 50-60tkm ilman aukomisia normiajossa. Vanhoissa DT lc ja RD on taas CDI:boxiongelmia. Kawan KMX on taas luotettavin(vähiten pikkuvikoja), mutta ei mekaanisesti kestävin. Lisäksi KMX:ssä nicasil-pinnoitettu pytty, jota ei voi porata. KMX:iä saa tosin halvemmalla, kun DT:tä. Italiaanopiikit kannattaa totaalisesti unohtaa!
Jooh, pitää kattoa. Nyt on pari osakasaa kiikarissa. Toisesta on pytty irit (pitäs vaihtaa mäntä) ja toisesta puuttuu paperit. Kumpikaan ei lienee oo käynti kunnossa.

Onkos kellään mitää tietoa, mitä vaaditaan jotta saa "paperittoman" pyörän rekisteröityä?

Luovarit siis löytys ja runkonumero ja joskus on ollu rekisterissä, mutta paperit on hävinny ku pyörästä tehty mokkimopo. En siis omista vielä mutta nyt sais halavalla Nauru
Pitää ainakin mopoissa olla 10v ajalta selvitys historiasta. Käytännössä kelpaa mikä tahansa sepostus, kunhan lyö nimen alle.Nauru Nykysäädöksistä en ole aivan varma. Pitää siis saada tietoon omistaja, jolla se on ollut viimeksi rekisterissä. Se 10v ei ole ihan niin tiukka. Voivat päästää läpi lyhyemmälläkin selvityksellä.

Saanen udella mikä vehje on kyseessä? Hymy
6-vuotta tarkalleen mopoissa.
Juuh näissä mun osakasoissa puhaltaa uuden/halvemman kasan löydyttyä aina uudet tuulet Hymy

Mutta tällä hetkellä varmiten kiikarissa ois yks Hondan MTX. Suht vanha ja osissa. Paperit on. Vesipumppu vikainen, mutta "kuulemma" paljon suositumman MBX mallin osat käy tähänkin. MTX:ää kun on tehty -84 asti MBX:n ja siitä eteenpäin NS:n koneella. Sijaitseepi kyseinen vehje Pääkaupunkiseudulla. kys peli on kuitenkin VM -84 joten koneesta en ole varma. Ainoo ongelma on, että saa kaikki tarpeelliset osat mukaan jos kerran vehje on pahvilaatikossa

Yks -90 DT on myös kiikarissa, mutta siitä joku meni huutamaan 200¤ korkeamman tarjouksen, siis odotellaan tuleeko siellä kauppa vai mitä käy.
Tämä vehje on kilvissa joten ne pitäs palauttaa ensitöiksi...

Sitten yks Suzuki TS 125 X mallin räpätin ois ollu hyvin halvalla myynnissä. Siitä vaan oli tehty "monttupyörä" eli palautettu kilvet joskus (veikkaan että 90 luvulla) ja riisuttu valot ja kaikki muu "turha" pois. Paperit on tietenkin hukassa

Tällä hetkellä varmin ja halvin ehdokas on tuo MTX mihin saa ainakin mc-scatterin ja stormin mukaan jotenkin varaosia. DT ois osien saannilta kaik paras kun käytettynä sais vaikka mitä osaa. TS taas täysi arvoitus
Joo no DT:seen löytyy todella hyvin osia, mutta tuntuu olevan piikeistä parhaimman jälleenmyyntiarvon omaava. Joten täysin susistakin pyydetään sikahintoja. Tosin DT on isorunkoinen ja todella vakaa ajaa.

KMX:iä saa tosi halvalla ihan kelvollisia. KMX on tekniikaltaan yksinkertaisin enskapiikki. No ajo-ominausuudet jo tiedätkin.Nauru Ei ihan DT:n veroiset, mutta kevolliset.

MTX:ää ei ole tuotu suomeen kovin montaa vuotta, joten purkuosatilanne lienee heikohko. Ko. mallista en tiedä juuri mitään. Uudempi CRM on taas yleisempi.

TSX oli taas suhteellisen paljon myyty piikki 80-luvulla. Sen korvasi sitten TSR. TS on ainakin mitoiltaan hyvin KMX kaltainen, joten lienee ajettavuudeltaankin samaa tasoa. Osien saannista ei mitään hajua, mutta luulisin paremmaksi mitä MTX.

Kannattaa välttää monttukäytössä olleita. Ovat yleensä täyspommeja. Lisäksi yli 50tkm ajettu piikki on koneeltaan laakeriremontin tarpeessa, jos ei ole mitään vielä tehty. Kannattaa maksaa vähän enemmän semmosesta kelvollisesta, kun ostaa halvalla täyspommi ja laittaa triplahinta remontteihin.
Joo nyt on MTX:n osakasa aika tiukasta haarukassa, eikä hinnankaan pitäisi päät huimata. vm 84 joten MBX:n osat käy, niitä näyttäs olevan usemmallakin purkamolla ja nettimotossakin pari osina myytävää.

Itselläni vaan ei yksinkertaisesti ole varaa laittaa pyörään nyt hirveästi kiinni, keväämmällä rahatilanteen pitäisi parantua, mutta niin tekee pyörien hinnatkin. Siksi nyt ei vaan ole laittaa enempää kiinni osto hetkellä kuin se 300-400¤. Ja yhtä todennäköissesti siinä 800¤ "ajokuntoisessa" on jokin kallis osa viturallaan kuin 150¤ "laatikkomallissa" . Tarkoitus nyt onkin säästää pyörää ostaessa, koska siihen uppoaa kuitenkin iso kasa euroja talven aikana. esim MTX:n tapauksessa jostain olisi etsittävä vehkeeseen levykeula, mm mopo derbin keula menee pienellä modauksella.

Ainakin mc-scatterilta ja Storm motorilta sai MTX:n paljon enempi tiivisteitä mäntiä, jopa kiertokankia kuin TS X:ään.

DT on tosiaan aika suosittu ja aivan pommitkin ovat hinnakkaita, se olisi vaihtoehto nro.1.

KMX:ssä se kovakromi pytty etoo vahvasti. Onhan se kestävä, mutta kun koneesta kuluu KROOOH KLIK nii 350 euron itkuhan siinä tulee. Valurauta pytyssä saattaa pärjätä porautuksella ja sekunda männällä noin sadalla eruolla. Eikä silmiin ole sattunut yhtään alle 800¤ vehjettä.

Asiasta kukkaruukkuun, varrea on vihdoinki tulossa katsomaan yks jannu, mutta kun asuu kaukana niin pääsee vasta parin viikon päästä tiirailemaan. Nyt kaikki varpaat ja peukut pystyyn, että se menee!
Joo siitä MTX:stä en kyllä osaa sanoa juuta tai jaata. Voisin koittaa ettiä vanhoja TM:iä. Muistaakseni jossain oli sen koeajo. Onko siihen kaikki osat mukana? Onko koko kone levällään?

KMX on nicasil-pinnoitettu pytty, mutta niitä löytää käytettynä hyväkuntoisia halvalla. Ja voihan sylkän aina putkittaa valurautaholkilla. Stormiltakin saa mm. Prox sylkkäputkia. Huonompi tilanne mulla 200cc:n kanssa. Jos leikkaa, niin se on saksasta tilaus. En edes tiedä vielä mistä löytäisi männän siihen.Nauru

Onnea vaan Varren myyntiin! On aika huonosti myyväksi osoittautunut pyörä. Confused Ite olen myynyt sillä aikaa 4 pyörää ja 2 mopoa sillä aikaa, kun sulla ollut Varre myynnissä.Nauru[/align]
Jep jep

Alakerta on kasassa, pytty on irti ja kone on irti rungosta. Näin myyjä kuvaili kun kysyin. Oikeastaan parempi niin koska purku tuomion se olisi saanut muutenkin, nyt vaan säästyy vaivaa. Kaikki osat pitäisi tulla mukaan, mutta jotain tarvike muoveja tms. saa halvalla joten ne ei oo niin pakollisia.

Vesipumppu ongelmakin ratkeaa 30¤ kun ekasta purkamosta mistä kysyin kuulemma löytys moinen.

Tässä lähipäivinä koitan päästä sen hakemaan, ilmottelen sit jos haluat mukaan.
Joo no jos purkuosia löytyy halvalla, niin sittenhän tuo voi olla kannattavakin ostos. Kun on ite kasannut, niin ainakin tietää miten toimii ja voi vähän "luottaakin" siihen.Nauru Eikä se levykeula pakollinen ole. Jos on kaksinokkainen rumpujarru, niin hakkaa huonon levykeulan helpostikin. Riippuu paljon rummusta.Nauru

Joo ilmottele sitten kun lähdet kattomaan! Tulen ilmanmuuta mukaan jos pääsen.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34