Juu ite aattelin tossa lähtiä kohta Virojoelle päin ajelee. Yammussa vuotaa käynnistyspolkimen stefa eli se pitää jokupäivä hakemassa uus. Etuiskarin stefat vuotaa perkeleesti ja uudet tuli jo perjantaina stormilta mut ei ole vielä jaksanu vaihtaa. Täytyy varmaan kattella pääsiäisenä kun on neljä vapaapäivää.
E: Tulihan se Virojoen reissukin heitettyä ja oli se jotain sanoinkuvaamattoman mahtavaa!
Keli oli tähän mennessä tän kevään paras ja Yammu pelas hyvin. Jotenkin noilla karboniittiläpillä se toimii laajemmalla kierrosalueella ja mutkapätkän ajaminen on helpompaa. Pääsiäisenä pitää kyl lähtä heittää joku pitempi reissu jos on kelejä.
doodiii
nyt on teoriatunnit käyty ja viikon päästä on ajotunti
pitäs vaan viiä vielä paperit autokouluun että ne sais tehtyä sen ajokortti luvan
No se ajokorttiluvan saaminen sitten kestä, ainakin mulla meni 2vk ennenkun Haminan poliisi sai sen aikaseks. Hitto toi Yammu ei kyl jaksa mennä yhtää mihinkään!
Tänään kävin ton Sippolan tien ajamas päästä päähän ja kaasua ei tarvunnu ottaa pois pohjasta muutakun Liikkalas ja Mettäkyläs mis on 50 rajotus, muuten kokoajan tuppi nurin. Enkä muuten ajanu missään ylinopeutta!
Kiva kun rekat lähtee ohittamaan ylämäes!
Pitäs vielä porata vissiin putkiin vähän lisää reikiä ja laskea lisää kansia et se paska kulkis edes sen verran että pystyis rajotusten mukaan ajelee!
Siis miksköhän helvetissä ostin piikin, kun korttikin riittäis isompaan? Hitto että himottais semmonen Jawa 350 Twin sport tai MZ ETZ 301!
Jotenkin noi Japaninpyörät ei tunnu niin käyttäjäystävällisiltä kun nää Jawa/MZ osasto, jotka on yhtä yksinkertasia kun vaikka Suppana.
juu osta vaan, jammu myyntiin varmasti löytyy kulttivehkeelle ostaja. sitte vaan 200-300cc:tä alle ja baanalle.
suppanastakin taitaa alkaa olla pytty vähän väljä 10000km kaasupohjassa jurruuttamisen jälkeen
oli muuten hamina totaalisen tukos tänää päivällä, odotin torin kulmalla yhessä risteyksessä autojonossa saakutin kaks minuttia
ja olin viel suaraa menos.
Jooh, mutta en kyllä vielä tällä kaudella taida pistää jammua myyntiin. Taidan ennemminkin iskeä sihen vapaammin virtaavat yleismalli"teharit" ja laitan alkuperäset talteen.
Jotkut tyyliin Muffler Racingit pienellä modauksella kiinni niin jaksais varmasti vetää, koska noi omat putket ei ole mitkään kovin läpivirtaavat vaikka äänistä niin vois luulla.
Ne on aika sokkeloiset ne orkkispöntöt eikä niissä ole tietoakaan paisuntakammiosta. Paisarilla varustetuilla putkilla tulis varmasti lisää potkua. Sitten yks mikä olis lottovoitto niin olis löytää jostain 200cc pytyt Jammuun koska toi 125cc RD on ihan sama pyörä kun 200cc RD mutta pytyt on vaan pienemmät. Jopa kaasaritkin pitäis olla samat.
taisin nähä sut tänää ajelees aamupäiväl, vai ajoitko vanhaa tietä tänää, ku olin näkevinää sut siin neuskin kohal, ajotakista vaan tunnistin.
Kyllähän sitä tuli ajeltua siitäkin ja ihan husula-sippola-inksa-anjala-ristinkallio-husula lenkki tuli heitettyä. n750km tullut mittariin jo tällä kaudella!
Niin milläs alueella siä saat sitten niillä harkaluvilla ajaa?
Specialisti kirjoitti:Kyllähän sitä tuli ajeltua siitäkin ja ihan husula-sippola-inksa-anjala-ristinkallio-husula lenkki tuli heitettyä. n750km tullut mittariin jo tällä kaudella! Niin milläs alueella siä saat sitten niillä harkaluvilla ajaa?
ei mitään tietoa
pitää kysyä keskiviikkona ku meen ajaa ajotunnin pois
samalla varmaan sitte laitan kaikki loputkin paperykset vetämään niin alkaa hommarullata
Joo hyvähyvä saatat saaha jo tässä kuussa ne harkkaluvat! Se tais olla että oman poliisipiirin alueella saat sit ajaa, mut että mitä se poliisipiiri sitä on niin sitä en tiedä. Hiton hyvä toi Yammu on kuitenkin ajaa noin pieneks pyöräks ja aivan mahtavan ketterä käsitellä, mitään muuta se ei tarvis kun pari kolme newtonia lisää vääntöä sinne 5000-7000rpm!
E: Tuli testattua Yammun mittarivirhe ukon Volvolla. Ja aika paljon kusettaa kun ajetaa 80km/h oikeeta niin Yammun mittari näyttää 100km/h!
Ja kun mennään 60km/h oikeeta niin Nippon seiki näyttää 72-74km/h.
Et ei ihme et autot lähtee ohittelee jos ajaa mittarin mukaan oikeeta.
Loppuviikosta pitäs sen toisenkin teharin tulla niin pääsee inssaamaan ne kiinni! Saas nähä miten Yammu sit niillä vääntää!
niin mitkä teharit laitoitkaa siihe?
huomenna ois ajotunti, ai että vähän jännittää
mikäs se reitti tarkaa ottaen olikaan? siis mitä teitä tms, ku vois käyä haistelees esim nopeusrajotukset etukätee
No ihan Giannellin yleismallit villaänkillä, millanen oli Exportissakin yhessä vaiheessa kiinni.
No siitä autokoulun pihasta lähetää sinne motarin suuntaa ja ekasta rampista oikeelle poitsilaan, jossa yhen umpitien päässä on harjotelualue jossa pääset veteleen niitä endoja.
Ei kannata todellakaan sitä ajotuntia jännittää, se Derbi on ihan helppo ajaa muuten mut se on vähän turhan korkee. Vaikka sähän oot mua pitempi nii ei sulla pitäs sen kanssa olla onkelmia. Mulla ei meinannu yltää jalat ees maahan niin oli kiva ajella karhulas kun sai tosissaan kurkotella nilkka suorana aina liikennevaloissa.
Niin ja sit siinä Derbissä on todella pieniliikkeinen vaihepoljin(Yamahan valmistetta kun on)eikä vapaa meinaa löytyä millään jos ei kyttää vapaavaloa. Btw millos sulla on ne kirjalliset?
ei ole vielä ollut, huomena vien sinne kouluun sen ajokorttilupa maksun ja ne laittaa paperit eteen päin että jo ehkä ens viikolla pääsis kokeesee.
jaa että ajetaa motaria pitkin? oon aina luullu et se reitti menis vanhaatietä.
joo, kasvaakohan äänet kovinkaan paljon niillä giannelin putkilla? tuskimpa...
Juu no kannattaa patistaa niitä muuten menee ens kuulle ennenkun saat kolmion. Ei ajeta motaria pitkin vaan motarille päin siitä kipparin vierestä ja siitä heti ekasta rampista parin-kolmesadan metrin päästä ylös.
Itse veikkaan että äänet hiljenee Giannelleilla ja muuttuu samalla kisasemmiksi.
Ne omat putket on kyllä aika karstasetkin vielä mut kun ne on sen malliset ettei niitä saa nuohottuo kunnolla. Ja sit kun ne on kromiset niin niitä ei voi pilleillä polttaa kun kromit lähtee kälppimään.
Veikkaan että jättäsit mut varrella helposti Yammun nykysellään, on se niin tukkosen tuntunen kun ei jaksa edes kolmosella kiertää kun 8200rpm(huippuvääntö tulee 8500rpm).
Kokoajan pitää ajaa kaasupohjassa jos mielii edes lähelle 80km/h oikeeta pitää.
juu voihaa se olla
pitää vaa totutella ajamaan pärrällä ku on tottun mopolla ajaan koko ajana melkeen missä tahansa kaasupohjassa
ja toinnen sellain seikka on että pitäs jotenkii muistaa pitää se nopeus kurissa
jep sellain kisasuus varmaa tulee niillä siankelelilla sulle, ite kattelin nuita leovincejä (400€) että ehkä sellasta möyhemmin kesällä tai ens kaudella
Ei se kuule ole niin vaikeeta se pärrään tottuminen kun luulet. Eniten varmaan kannattaa totutella olemaan tarkkana, koska jos alat haaveilee niin löydät ittes hyvin nopeesti puun ympäriltä. Ja jarrutusta/jarrutusmatkaa kannattaa treenata varsinkin, kun on vähän eri juttu 80km/h vauhista kun 50km/h.
Joo no eiköhän se Varre mene ihan tarkeeks hyvin vakionakin(vääntää). Joskus joku motot.netin Varre topicis sano vaihtaneensa leovincen eikä se lisännyt kun keskikierrosvääntöä aivan marginaalisesti, mutta ääntä sitäki enemmän. Nelarin virittäminen on niin hankalaa ja kallista ettei kannata. Ja sit pitäis vaihtaa isommat suuttimetkin kun vastapaine pakopuolella pienenee.
Joo motot netis yhellä tyypillä on ilmajäähy rd:ssä giannellit:
http://www.motot.net/galleria/showphoto....user/18219 ja väitti että hyvin toimivat.