Heh, tais tulla yhden välikäden kautta Specialistin RD mulle
Specialisti vois vastailla siihen yksäriin niin saatais varmuus tästä...
Hyvissä käsissähän toi sitten on ollu, kiva tietää.
EDIT:
No joo, tarkistin puh. nro. niin onhan se Specialistin vanha vermes, eli tästä riittänee tarinoitavaa siis.
Hehe, eilen päätettiin pistää 2v siessyt BMW R 75/5 käyntiin. Aina ongelma oli että akussa oli 2volttia jännitettä. Siitä, kun nääs vuotaa diodisilta. Mutta joo, ei lähetyn polkemalla kun oli niin vähän virtaa, että kipuna oli hukassa. Siis 4A laturi kiinni, virrat päälle ja yks polkasu ja vot 2v aikana kertynyt paska liikaahtaa putkien päästä ulos ja BMW pörisee
Laturi irti, jakso käydä omillaan, mutta kaikki lamput väris kierrosten tahdissa, eli akku ei tasannu virtaa yhtään. Ku pyörän sammutti, oli virtaa niin vähän että piti tehdä sama akkulaturi kikka uudestaan. Mutta siis käytännössä 2v seissyt ja laakista käymään
Omasta pyörä hörpötyksestä sen verran, että nyt tekis mieli jotain vanhahkoa ikuisuus projektia jota voisi hyvin mielin rakennella. Yks suizan gsx750 vuodelta 81 ois kiikarissa. Mutta ei vittiis noin hyvää pyörää tuhota hirveessä rakentelu vimmassa
Tuli vaaan mieleen, että onko kukaan nähnyt zuntapp 75 pärrää???
On se bemari vaan laatupeli!
Ei taida laadussa olla voittanutta. Uutta akkua niin sittenhän se on pelikunnossa! Ja vaijerin rasvausta tietty. Älä mitään GSX:ää osta. Se on rivinelikko! Osta mun SM jos haluat projektia!
Mun tapauksessa aivan sama onko kone rivi nelonen vai mikä lie, samaten aivan sama onko siinä 200-700 kuutiota. valittettavasti enää ei tahdo alle 500cc kunnollista nelaripyörää saada mistään. Koneeseen kuitenkaann kannata enää moottoripyörissä itse koskea. Saa aikaan kuin vahinkoa.
Tuosta GSX:stä vielä niin sedällä on kyseinen härveli maannut autotallissa yli 10 vuotta ja sen sais varmaan käydä hyvin huokealla hakemassa, mutta taidampa vielä jatkaa katselua...
Lähinnä haarukassa ois ostaa jonkun sortin katupyörä katteilla tai ilman ja vääntää siitä naku pärrä omaan makuun
.Ainoa rajoittava tekiä on että varren pitää mennä vaihdossa toiseen suuntaa joka määrää pyörän hintahaarukaksi 2500-3000¤ . Joo ei tarvitse pelätä, pyörän perä ei tule osoittmaan taivaaseen, eikä siihen tule acerbicsen maskia
No saahan noita nelarienskoja mm. aika hyvin alle viissatasiakin. Tai jos katunakua niin semmoinen GS450 kun mulla oli. Tai GS500 jollaisia on hyvin tarjolla:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/co..._E2000.jpg Luotettavia pelejä ja koneessa vääntöäkin kivasti. Noihin saa jopa osiakin. Kone perustuu siihen GS450 tekniikkaan, mutta isommalla porauksella. Noilla paukuttaa sen 100tkm rikki ettei mitään. Käy nettimotosta katselemassa tarjontaa! Toi on minusta ihan mukavan näköinenkin ihan vakiona!
Joo onhan nuo uudemmat. Varsinkin nuo GS500 on herättäny jonkun verran kiinostusta, ainoa vaa on etteä nettimotonkautta ei voi vaihtaa. Pitää siekkailla motopalstan kautta, jotta saa liikeeseen laitettua vaihdossa. Yhtä jo kävin katsomassakin, mutta oli niin halpa että ei ois kannattanu laittaa varrea vaihdossa, jäipä siis ostamati.
Lähinnä sitä rakentelua mietin, siksi koska välillä on niin helvetin tylsää eika autotallissa ole mitään roplattavaa. Ja kun tekee mieli isompaa pärrää niin siksi voisi vähän rojektia katsella.
Kuutio viittaus oli mulla lähinnä siihen, että pyörän ei välttämättä tarvis olla edes pikku a papruissa, vaan se vois olla "rojektina" tuolla tallissa jonkun aikaa. JA kun tekniikka puoleen en tule koskemaan, kun korkeintaa änkkärin verran niin silläkään sinänsä ei ole väliä. Kotona en kuitenkaan rupea mitään koneremppaa tekemaan oli sylinterejä sitten 2 tai 4.
Sori ot. mut ei uutta jaksa alottaa.
Minkäs kokosta mönkiää saa ajaa piikkikortilla? Vai saako edes 125cc ajaa piiikkikortilla? Onko jossain netissä selvä lakipykälä?
Et minkään kokoista. 125cc Monkijänkin ajoon vaaditaan sama kortti kuin autoon(B?) ja ei niissä mönkijöissä enää kuutioita katsota, vaan tehoja, jotka eivät saa ylittää 15kW. Tämä on mielestäni aivan perseestä. Mopomonkijät ovat sitten erikseen mutta pelkällä piikkikortilla et sitäkään saa ajaa.
Muistaisin jossain Akella tai vastaavassa nähneeni jonkin pykälän. Nyt vaan ei muistu mieleen.
No on kyllä perseestä.... Ois mukava ajaa ympäri vuoden mönkkärillä. Supermotolla kun ei ajeta kun kesällä.
Nykytalvilla voi ajella vaippaka enskalla ympäri vuoden. Ite meinaan kaiken lähes sulan ajan ajaa KMX 200:lla missä on näppyläkumit
http://www.motot.net/galleria/g37672_kawasaki_kmx_200
Täällä etelärannikolla oli viime ralvena pisin aika ajamatta mp:llä n.2vk.
Helmi-Maaliskuussakin tuli useampi tonni ajettua.
joo siellähän on vielä kylymempi kun täällä p-karjalassa talvisin kun viime vuonna tais kummin pakkasmittari mennä enimmillään siellä -35c eli se siitä ilmaston muutoksesta...
eli nastat ois asiaa.
No miulla onkin BF Goodrichin piikkikumi eteen olemassa. Jos ihan oikea talvi yllättää, niin sen voisi vaikka vääntää alle. Pitäs muuttaa vaan ahvenanmaalle tai hankoon.
Siellä se lumitalvi on erittäin lyhyt....
NO nyt on ostettu OIKIA mottorijyrä meillekkin.
VM 1950 K-125 venäläinen laatu pyörä...