en mie mitään kärkivälie oo katellu
veikkaan että 7 on liian kylmä ja siksi hajoavat.
joo kyllä tää nyt lähti ihan mukavasti rullaama, pääsee viel torpstaina koulustakii pois.
Joo se kärkiväli on valmiina ihan liian iso niissä tulpissa(jtn 0,80 luokkaa) Ja laita kutostulppa kun suppana ei ole ihan niitä kuumimpia koneita!
No hyvä että läks autokoulussakin asiat etenee.
juu nyt on 6 kestäny 1,5 päivää
, voishaa niitä säätää mutta milläs säädät? hakkaat tulppaa lattiiaa niin kauan että se menee 0,5?
joo
pitää huomen viel käyä kysyys viimiset kuulumiset autokoulusta.
Laita se kierrettävä "tappi"(en tiiä nimeä)siihen tulpan päähän ja se pää lankkua tms. puuta vasten sit 0,50 rakotulkin liuska kärkiväliin ja vasaraa päälle! Jos rakotulkki liikkuu nihkeästi kärkivälissä niin väli on ok. Tämä ei ole ehkä se virallisin tapa mut näin olen ite aina tehny.
hohhoijaa kirjallliset melkee puhtaatsi läpi
yks virhe sanallisis ja 2 kuvallisis
ei se ny nii vaikeeta ollu. Eka jännitti ihan pirusti mut siel huonees suurin piirtei puhu sille tietokoneella ja naurp niille joillee kuville
autokouluntäti lupaili että ens ke tai to voisin saada harkkaluvat.
Nonii hyvähyvä! Itellä meni vast toisella yrityksellä kirjalliset läpi, ekalla kerralla oli 1 virhe liikaa.
Hitto toi Yammu on väännötön vehe. Kansia meinaan vkl:na laskea ainakin 1,5mm ja jos menee huonompaan suuntaan niin kannentiivistettä kehiin. Ei toi ole mitenkään voinu uutena olla noin laiska, tai jos on niin on äärimmäisen matalaviritteinen kone.
Kuristettu DT:kin vääntää varmasti paremmin!
Ainakin Sämässä huomaa hyvin että hyytyy pirusti mäkeen vakiopuristuksilla, mutta 2,5mm lasketulla kannella ei juuri lainkaan. Ja Yammussa on vielä vakiopuristeet aivan säälittävät 6,8:1 eli samaa luokkaa kun vakiosolkussa.
hmm...
harkkaluvat niin lähellä mutta kuitenkin vielä niin kaukana
, tätä vauhtia pitää aina ajaa kouluun kolmio perässä, ai ai laskee katu-uskottavuus
Noo vajaa viikko enää niin saat kolmion. Ei hitto menee hermot ton Yammun kanssa kun suorituskyky on virimopon tasoa. Yks tuttu kuka on paljon pärriä rassannu sano että sytkän ajoitus voi olla päin persettä. Noh sitten säädin aikasemmalle ja lähin testaamaan ja kävin amiraalilla ja takas. No amiraalin kohalla löin kaasun pohjaan ja vasta husulassa nostin pois, enkä kertaakaan ajanu ylinopeutta!
No sit välillä hävittää vasemman pytyn pois pelistä mitä se teki syksylläkin. Sit säädin vähän myöhäselle päin ja alkoi vetämään taas alhaalta ja silti nappasi 10 000rpm vapaalla kaasutellessa. Ja sit vielä kärähti ajovalon poltin niin ei uskaltanu enää lähtä testaamaan.
Alkaa pikkuhiljaa vituttaa toi Yammu kun käyntipuolella on sitkeitä vikoja ja tehot on säälittävät. Ei ole enää mitään letkeetä se 80km/h ajaminen, kun kkokoajan joutuu kyttäämään ylämäkiä, et millon lyön pienempää pesään, että jaksaa mäen ylös.
hmm... oisko se vika sittenkii niissä kaasareissa... ku mulla on suppanassa saman oloinen vika, eli kiertää ku pien elukka vapaalla mutta ku lähtee ajamaan niin ei perskula kule mihinkään--> käy laihalla.
Ettei jammukin kävis laihalla ja sitä rataa sitte vääntöhän häviää ja kiertää alamäkeen/myötätuuleen. Mene ja tiedä. Ettei vaan ois kahden kaasuttimen syndrooma
kaihis kirjoitti:Mene ja tiedä. Ettei vaan ois kahden kaasuttimen syndrooma
Sanoppa muuta, 2 kaasaria ei tuo muutakun ongelmia.
Olen muuten tekemässä mahd. vaihtokauppoja yhen Jalasjärveläisen tyypin kanssa vm. 85 vesipyssy RD:stä! On nettimotos
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php...rch=Hae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?status=F@id_bike_type=@id_make=103@id_model=1282@id_sub_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@efrom=@eto=@eng_type=@search=Hae (tulipas pitkä linkki
)myynnis 650e se valkonen siisti kun sika pienenä ja täystuhonen 15kw. Se on kiinnostunu mun RD:stä ja laitoin just sille maililla kuvia omasta, saas nähä mitä sanoo. On kiinnostunu nimenomaan vanhoista vehkeistä et hyvältä vaikuttais. Ainoo vaan että Jalasjärvi on etelä-pohjanmaalla, mut ei kaupat ny siitä kiinni jää.
no toi ois tosi hyvä jos saat vaihettua. Taitaa olla aikas luotettavia nuo vesipyssytkin kuhan vaa on hyvässä kunnossa (sama pätee kaikkiin pyöriin), vähän se on haalistunu katteesta mutta se tuskin menoa haittaa. Ja tossa on näköjään levyjarrukin eessä, taitaa tosin olla saman kokonen ku suppanas mut ois kuitenkin.
Jep taitavat olla aikansa parhaita piikkejä. Ja tehoakin on riittävästi että hengestään pääsee!
Täytyy kattoa vielä kun Yammuun tuli joku ihme vika et koneesta kuuluu kauheeta sivuääntä ja ei käy alle 2000rpm eikä väännä yhtään mihkään! Voi olla että kannet on löysällä tai sit männänrengas poikki. Noo pitää huomen kattoo ja sopia sen LC miehen kanssa et miten menetellään jos saan ton toimimaan.
Kyllä semmonen LC himottais kun olis sitä potkuakin ja vesijäähytys ja ennenkaikkeia 1 pyttynen ja 1 kaasari eli säätö on yhtä helppoa kun mopossa! Ei tulis enää jonoa perään 80km/h alueella!
Joo näin kävi että vasemmasta pytystä alempi männänrengas poikki ja männästä irronnu palasia. Pytytkin joutuu poraamaan kun senverran pahaa jälkeä tuli. nyt ei sitten ajella vähään aikaan.
Tollasta jälkeä tuli:
http://www.motot.net/galleria/showphoto....user/21544
Ukon kanssa suuniteltin että vaihetaan Yammu 350 Jawaan tai vastaavaan. Ens lauantaina on rompepäivät Tampereella ja Hämeenlinnassa on myynnissä yks 11tkm ajettu 350 Twin sport Jawa, niin meinattiin käyä samalla reissulla kattomas sitä. Taidan kuitenkin hylätä sen LC RD:n kun sekin on piikkinen ja isompaa väännökästä tekis niin mieli.
auts, taitaa olla sitten sun ja tämän rdeen yhteinen historia kohta ohi?
Ootko löytäny mitää järjellistä syytä tähän männänrenkaan poikkimenoon? ihan heikkouttaan vai joku muu syy?
No en kyllä käsitä kun ajoin vaan ylämäkeen kolmosella noin 8500rpm ja sitten hävis puolet tehoista pois. Liian laihalla vasen pytty luultavasti tai materiaalivika männänrenkaassa.
Noo vien pytyt tiistaina poraukseen ja sit viimistään ens viikonloppuna käydään kattomas Hämeenlinnas sitä Twin sport Jawaa. Ukkokin oli sitä mieltä että ollaan kärsitty noista paskoista tarpeeks ja olis aika ostaa kunnon peli. Yammu menee heti myyntiin kun pytyt on porautettu.
350cc Jawalla vois ajella 2-päälläkin pitempiäkin reissuja kun olis sitä sitkeää woimaa!
Raskas vauhtipyörä, pitkä isku, huippukierrokset 5500rpm ja tehoa 27hp sekä painoa vain 166kg! Ja ennenkaikkea siinä on 1-kaasari joten säätäminen on helppoa!