Ulkoilutin sitä just tossa 20min, sitten mutta en muuten ku että ajoin talliin takaisin
Täytyy sanoa että ovat japanilaiset osanneet akun rakentaa. 6 vuotta vanha akku ja talvelle jännite putos huoimat 0,1 volttia. Ajamaan en vielä uskaltanut lähteä, vaikka tiet ovatkin jo ihan sulat on pihalla viellä niin arktiset olosuhteet että en olisi selvinnyt pystyssä tielle asti
Mutta ensiviikoksi on luvattu sitä noin +5 että jos vaikka pääsis jo loppu viikosta sillä kouluun
Jep, mutta eikös varressa ollu joku hyytelöakku?
Juu ite ajoin tän päivän aikana jtn. 50km yhteensä ja mahottoman mukavaa oli!
Ja lupas ainakin hiton hyvää keliä ens viikolle, niin pääsee ajelemaan lisää. Töihin en kyllä viitti vielä lähtä Jawalla, kun aamusin on vielä niin pirun kylmä. Mites lähetääks vaik ens vkl ajelee joku lenkki?
Saas nähä. Noilla pikkuteillä ku pruukaa viellä olla jonkun verran lunta. Tuskin kuitenkaan enää ens vk:na. Tarkotus ois alkuviikosta korkata oma-ajokausi. Pääsee taas palemaan kun aamulla ajaa kouluun, että seon hiano fiilis
Joo joku japanin ihme
Juu no tänään tulikin sitten illaks tihkusadetta, niin en viittiny lähtiä ajelemaan. Nyt on sitten Lidlistä hommattu B-Squaren ajohanskat ja kunnon kypärähuppu sekä vedenpitävät lämpösukat. Kyllä nyt kelpaa ajella arktisillakin keleillä.
Jawaan meinasin modata siihen etukatteeseen semmosen jtn. 15-25cm korkian "tuulenohjaimen" mieletöntä suhinaa torjumaan. Pleksiä mulla jo onkin siitä yhestä tarvike pleksistä mikä on aivan liian iso Jawaan sellasenaan. Vois ensin tehä testipalan pahvista ja hakea sillä oikeeta pituutta ja kulmaa, millä suhisis vähiten.
Sunhan kannattas tehä Varreenkin semmonen jatko-adapteri siihen pleksiin, joka suuntais viimaa ylemmäs. Sen ei edes tarvis olla kovin pitkä, kun siinä se muoto/kulma lähinnä ratkaisee.
En jaksa alkaa kyhäämään siihne mitään erikoista, kun kuitenkin alle vuoden päästä lähtee myyntiin ja tarkotus ois ihan orginaalina myydä.
Joo vielä en ole päässy tien päälle, paitsi suppanalla , mutta kohta ku toi keli vähän paranis nii vois lähtä. Pikkasen kiirettä lisää se että bussikortissa ei oo hönkää enää ku kaks matkaa
Noo kyllä siä ainakin huomena varmaan pääset, kun lupas sutkoht ok keliä. Lupas vaan oliko ti-ke väliseks yöks pakkasta, joten sillon voi olla tiet aamulla jäässä.
Ehkäpä itekkin alan pärrällä liikkua töihin, kun yöpakkaset helpotta ja aamulämpötilat on yli +5c. Tosin Jawan kylmäkäynnistysongelma on yhä olemassa, eikä siihen auttanu liipaisupuolan ja vauhtipyörän välyksen säätäminen oikeeksi. Voi tietty johtua +3c lämpötilastakin tai voimattomasta kiksipuolen jalasta.
Jos tossa olis "neitinappi" niin pörähtäs välittömästi.
Täytyy kelien lämmettyä ajaa vissiin sinne Jawa-gurun luokse Iittalaan, kun se kuulemma saa Jawan kuin Jawan toimimaan.
Saa kuulemma kulutuksenkin putoomaan 4l/100km.
Se on jotaa säätöpuolen juttuja, veikkasini. Guru kertoo jikoville oikeet vitsit ja vähän niksauttaa niin johan alkaa pelaamaan.
Joo varmaa keskiviikkona on tarkotus alotella tai torstaina viimestää.
tänä aamunakin oli tiet jo ihan sulat, ja päivällä oikee himotti päästä ajamaan ku katteli kuivaa asfalttia koulun ikkunasta
Juu no tänään oli hyvä ilma kaydä vähän ajelemassa. Neljä muutakin mp:tä tuli vastaan. Tuli testattua samalla uutta kypärähyppua ja ajohanskoja. On se vaan jännä miten mp:llä vauhti tuntuu autoa hitaammalta, vaikka tuulenpaine painaakin melkosesti. Kyllähän toi Jawa toki kiihtyykin paremmin kun Volvo(siihen ei paljoa tarvita
)ihan pintakaasulla.
Vkl pitää varmaan testailla sitä etupleksia ja zoomailla minkä pitune ja mihin kulmaan se kannattas laittaa. Ikävästi se viima tulee suoraan kaulaan ja kypärään joten ajomukavuus paranis reilusti, eli siihen tulis ns. touring ominaisuuksia. Kesällähän se tulee paljolti tourinki käytössä olemaankin.
No hitto, tänää ku ois lähtyny aamulla ajamaaniin, niin piti tien sitte ollaa jäässä, prkl. Hain postia niin oli ihan peili jäässä koko tanan tie, päiväksi tietenki sulaa mutta minkäs teet ku menee 8 joka aamu :S
No tänään oli ainakin tosi hyvä keli ajella! Muitakin motoristeja oli jonkunverran liikenteessä. Yks 70-luvun piikkinen CB Honda tuli vastaan Tervasaaren sillalla, kuski ajan henkeen ylitiukassa nahkapuvussa.
Pääsitkö itte jo avaamaan kauden?
Joo sain avattua. Ei tullu pitkää lenkkii mut Amiraalissa kävin kääntymässä. Vähän vaa testailin ku oli alle tunti aikaa ennen ku piti lähtä reenihin autolla. Huomenna kouluun sillä
sitte vaa toivotaa että pe aamuna ei oo pakasta
Joo mullakin tuli pari motoristia vastaan.
Soon noita yöpakkasia pidelly, kun on auton lasitkin ollu melkeen joka aamu jäässä. Lauantaiks lupaskin vesisadetta niin se päivä meneekin ratevasti verstaalla Jawan tuulisuojaa suunnitellessa. Jos sunnuntaina pääsis sitten sitä jo testailemaan. On Lidlissä myytävänä tuulenpitäviä mp kypärähuppuja. On pirun hyvä huppu kun ei käy niskaan kylmä yhtään. Ei ole kertaakaan tullut vielä niska kipeeks sen uuden hupun kans.
Huhu kun osaa pitää huonoa keliä. Eilen sato lunta ja tänään tuli rakeita
. Vähän ajeleminen jääny vähiin.
Tuli muute suppanan kone leväytettyä. Ei siellä vaikuttas et mikää olis väljää, mut mikä vittu siel sit mahtaa rohista/ulista/rollottaa?
kaihis kirjoitti:Tuli muute suppanan kone leväytettyä. Ei siellä vaikuttas et mikää olis väljää, mut mikä vittu siel sit mahtaa rohista/ulista/rollottaa?
Jaa-a, laita 50 vauhista ykköselle ja kato loppuuko rohina.
Yammussa ei ollutkaan mikään laakeri paskana, vaan vauhtipyörän pultti löysällä.
Kiristin sen niin äänet loppu. Ei siinä vaa ole yhtään mitään vääntöä, kun yli 70km/h pitäminen ylämäessä vaatii muna-asennon.
Meinasin suurentaa vielä niitä bingin suuttimia lissä ja kokeilla auttaako, kun en mitään muutakaan enää keksi.
Musta alkaa jo tuntua että siinä ei pidäkkään olla vääntöä vaan, se on rakennettu armottomaksi kierrosvinguttimeksi huipputehon saavuttamiseksi, sen aikaisella tekniikalla. Sillä koneessahan on pienet puristukset, pienet iskutilavuudet ja kevyt vauhtipyörä(?) ja teho tulee ulos 9500rpm niin, silloin väännöstä lie turha puhua. YPVS sitten toi noihin 2-tahti piikkeihin alaväännön viemättä tehoja. Näin ainakin itse ajattelisin.
Itsellä ainakin sellanen kuva että ton aikaset vehkeet on rakennettu kierroskoneiksi ja siten ajettavaksi yli 80kmh nopeuksissa lähinnä kaasupohjassa. Alavääntö kun on niin helppo korvata huipputeholla korkeissa kierroksissa. Ja teho myy.