Ei tuu edes sutta sillä tapaa, siinä tulee vaan hyvä verkonpaino.
Hoonilla vaan vedetään loput pari satkua millä tasoitetaan pintaa.
Rupee Raisu olee melkeen valmis.
Alakauttanen vasemmalta menevä mikälie Giannelli muuttui yläkauttaiseksi vasemmanpuoleiseksi. Änkkänä on mikälie intin singon hylsy missä on toki reikäputket ja villat sisällä. Stongan parsin jostain skootterin tangosta 100mm levennettynä.
Läskiä gummia se vaatis alle..
On kyllä mahtava tämä sähköosien saatavuus raisuun tai ax;ään. Tässä muutaman kuukauden ajan koittanut löytää ax tai raisun magneettoa. Muutoin olisi ax testi kunnossa, mutta magneettoa ei tahdo löytyä mistään. Am6 magneettoja löytyisi, mutta ilmeisesti kullasta valettu nekin...
Mutta taas perus tunturi/tomoksen boch magneettoja notkuu hyllyt vääränä.
Sitten kun löytää vmpk;sta raisun magneeton, niin ei myydä erikseen tai ''väärään käyttöön ax:ään''.
Etit huonosti ja vääristä paikoista jos am6 sähköt on kultaa. Omani oon ostanut 60-80eurolla kaikki. Se ei mun mielestä ole paha.
Joo mutta noihin vielä puolat,vauhtipyörät yms niin onkin jo reilusti puolet lisää...
Raisun magneetto olisi idiootti varman yksinkertainen.
Etit purkumopoista ja purkufirmoista niitä sähköjä niin saa halvemmalla kaikki pakettihinnalla kun erikseen ostamalla. Purkufirmoista saat monesti tingittyä listahinnoista sitten pakettihinnan jos erikseen ovat listattuna.
Ja siitä ei sähköt enempää yksinkertaseks muutu. Ainut mitä pitää kattoa on se sytyn ajoitus ja se pitää joka tapauksessa aina tarkistaa. Sitä varten pitää sitä säätövaraa toki hinkata aluslevyyn.
..Zetalla olis CNC-billet Tomos/Am6-sähkö aluslevyjä yks tai kaks kipaletta millä homma olis täysin bolttista.
Toisaalta jos muutama kymppi kaikista sähköistä on sulle kultaa ja kaikki pitäs ilmasiks saada niin sitten turhan miettiä sellastakaan.
Se on vaan tämä. Mahdollisimman hyvin 0 budjetissa pysyminen...
Täytyypä kyselläkkin purku firmoista, auto/traktori hommissa vaan oppinut pysymään erossa noista. Yleensä purku osan hinnalla saa jo uuden tarvike osan...
Itte mä yhden oman settini ostin purkuosat.netistä 80eurolla, listahinta oli 110e osilla. Vauhtis+staattori+aluslevy+cdi-boxi. Kaikki täysin uudenveroisia osia.
Juuri hetki sitten tilasin yhdeltä purkumopon myyjältä mototallista vauhtiksen ja staattorin 30eurolla.
Etsi etsi.
Selly kirjoitti:Etsi etsi.
Etithään etithään... Ilmeisesti sen verran harvinaisia nämä makarooni miesten vermeet täälä päin, kun pevetin tai tomos/puch osia suorastaan kävelee vastaan...
PVn magneetto olisi ylimääräisenä, mutta pohjalevy taisi olla himpun isompi ja kartio vauhtipyörässä eri. Tietysti kaikki on muokattavissa.
Lueskelinkin tuosta raisusta jo pevetti foorumin puolelta, joskus talvella vastaavia ongelmia käynnistyksessä PVn kanssa, kun ei ollut poljinta. Työnsin tallissa tulille ja sen jälkeen 10km kylälle. Mopedi parkkiin ja voi v**** isoin pykälä päälle ja työntelyä sekä hyppimistä penkille, että saisi pitoa. Lopulta lähti kuitenkin käyntiin...
Hilijasta, liekkö kaikilla solikat lämpö leikanneet, kun on näin pirun kuuma...
Itteä ei ainakaan kiinnosta mennä hallille remppaamaan tässä lämpötilassa, on jo saavutus että jaksaa töissä ajella 8t palikoita 30-asteen helteessä
Joo kyllä se tällä kelillä tuppaa kuuma tulemaan, vaikka ei tarvitse kuin kopissa istua..
Saati sitten, kun rupeat korjaamaan konetta kun lämmintä on 38ºC auringossa. Saisi loppua jo nämäkin helteet, piruiks män nämäkin lomat, kun kehtoa muuta kuin vippastella...
No lumilingon maalaus onnistui ainakin hyvin, muutama tunti niin tuntui jo mukavan kuivalta pinnasta.
Jaa-a, nyt ollaan pari päivää siirretty tavaroita uuteen pajaan ( oikein makiaa +35 helteessä
) ja löytyihän tuolta vielä vähän keskeneräinen projukin. [
attachment=1451] Näyttää olevan taas liikaa urakoita ja liian vähän aikaa. Onneksi kolmen viikon päästä alkaa loma
. Töissäkin on mukavaa kun 10 tonnin kappale kiikutetaan eteen