Mittailin prokkiksena olevasta pappiksen koneesta aukioloasteita. Ilman sylinterin korotusta ja 1mm, 2mm ja 3mm korotuksilla.
Pähkäilyä :
- 3mm sylinterin korotus.
- Huuhteluilla 117° / ~6000rpm
- Paolle korotusta +2mm 165° / ~6000rpm, leveys 68%
- Imuhelmasta -12mm pois 160° / ~5500rpm.
To do:
-Imusta pitää kattoa pinta-ala että tarviiko aukon kokoon koskea. Epäilen kyllä..
-Imukurkkku pitäs härvätä uusi jouheampi.
-Koropala 3mm.
-Sylinterin yläpään sorvaus ja kannen lasku.
-Kaikkea
Karkeeta pähkäilyä. Asioita tullaan vielä mittailemaan ja pähkäilemään.
Eiköhän näillä muutoksilla saada aikaan jo se "Pikkunen piristys että jaksaa mäet ylös."
Loppuun vielä tämä asteet-kierrokset taulukko:
Olikos tämä sinun pomosi tuna?
Parempi,ettet siinä tapauksessa pahemmin virittele,saattaa työsuhde kärsiä,kun yli 65km/h viilettää tutkaan.
Joko olet testannut sitä hammaslääkärin poraa? Kävin tällä vikkolla hammaslääkärissä pajotettavana ja tuumailin,että pitää olla lehmän hermot jos meinaa huuhteluja enempikin muokata. Melko hidasta niillä vehkeillä pelkkä hampaitten poraus,no teräkin voi vaikuttaa...
No sitten tuumailin, miksi ihmeessä niitä hammaslääkärin poria myydään ebayssa, kai oikeat hammaslääkärit hommaa ne muualta,kuin ebaysta. Melko villi ajatus,että jotkut porailisi ite hampaita noilla ebayn vehkeillä.
hui... pappavempulatunturia virittää... vakionakin jo aivan hirveä ajaa
Pappatunturi Starttihan se tais olla. Puchilainen käsivaihteinen 2v.
Ei tätä nyt oikein virittämiseksi voi ees sanoa, kunhan parantelen.
Vanhan työpaikan pomon pappis tuo on, joten ei työsuhdetta tarvi miettiä sen suuremmin!
En ole hamppiporia vielä käyttänyt kunnolla.
Kohtapuolin on kaikki apulaitteet mukavaan käyttöön:
Paineensäädin jossa vedenerotin ja öljystin samassa
Jalkapoljin säätämään ilmaa
Sopivia liittimiä ja letkuja joka päähän.
Eikä sitä pahasti viritellä. Kunhan jaksaa viedä aikuista miestä liikenteen mukana.
Oli ilmestynyt ilmeisesti joku botti foorumille,kääntäjällä tutkin,niin kauppasi jotain puhelin hommia ja mainosti radio kanavaa...
Tokkopa tuota niin tarvittiin,niin poistin viestit ja käyttäjän...
Tuli eilen herätettyä resentti talvi unolta, uusi tulppa ja ketjun talven aikana tapahtuneesta sosialisoinnista johtuen alle. Puoli kiertosta polkaisua ja kappas, sehän käydä päksyttää.
Tuli vähän ajeltua, mutta sitten vetäsi koneen jumiin. Vika löytyi magneetosta, josta sytty puola oli irronnut ja kiilautunut jumiin.
Huomasin samalla myös, että lienee kampiakselin laakereiden uusimisen aika. Vauhtipyörästä liikutellessa on noin 3mm klappia sivulle...
Jaa-a, pikavetona piti täräyttää uusi käämintä valopuolalle pienten testimittausten jälkeen, kai se sunnuntai niinkin menee...
Joo o...
Oli tänään tuo soliferimiehisyys taas koitolla.
Oli mopo oli kesä
Oli mopo kesä kesä kesä
Oli mopo kesä kesä kesä
Oli mopo kesä auringonpaisteinen
Oli kesä oli mopo
Tuli ylämäki kesä mopo
Ylä ylämäki mopo hyyty mopo hyyty
Ylä ylämäkeen moottori laukesi
Oli mäki tuli hiki
Tuli mopo hiki mäki mopo
Tuli mopo hiki mäki mopo
Tuli mäki hiki pinnani kuumeni
Hyvän sään takia piti päästä solikalla ajelemaan, no tunnin ajan tuli koluttua pikku teitä, kunnes tuli tuo kuuluisa ylä ylämäki jokaolikin pitkä. Perhana kun tempasi kolmoselta täydestä laukasta koneen jumiin! Pysähdyttiin muuten tasan sille paikkaa. Kone jumissa, mutta jäähdyttyään lähti pyörimään. Rupesin säätämään sitten ssuutinta, että oliko muka liian laihalla. Kierroksilla perhana pammautti uudestaan täydestä laukasta jumiin niin että koko mopo tärähti!
Pitänee ostaa oikea mäntä ja porauttaa pytty. Eipä ole viime aikoina vetoja muutenkaan entiseen malliin ollut,mutta nyt ei niitäkään...
Juu toisen solikan voisi joskus hommata, mutta ei kasikuutonen rahalla lähde...
Kumma sairaus mutta erittäin kiehtovia pelejä nämä somikat.