Soliferia

Täysversio: Tsättitopik
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
SM83 kirjoitti:
solifer sm 86 kirjoitti:....Syynä tähän olettaisin olevan soliferin ylivoimainen laatu,eipä ole pahemmin korjattavata,joten vähän jutun aihetta......

Nauru Nauru Nauru Jostain syystä alkoin naurattamaan tässä kohdin... Naughty

Aiheutti itsellekkin pienen Naughty kirjottaessa. No eipä ole monessa mopossa niin hyvää ajo asentoa,kuin solikassa. Ja onhan tio itsellä taas puolvuotta kestänyt,ilman korjauksia. Tosin ajelen max 3km viikossa nykysellään sillä...


Niin unohtui mainita,jos jollain tatvetta samaran osille,niin saa tulla ja purkaa tarvittavat pois. Hinta pärstän perusteella...
Mittailin prokkiksena olevasta pappiksen koneesta aukioloasteita. Ilman sylinterin korotusta ja 1mm, 2mm ja 3mm korotuksilla.

[Kuva: th_20140218_173805.jpg] [Kuva: th_20140218_153745.jpg] [Kuva: th_20140218_173701.jpg] [Kuva: th_20140218_173646.jpg]

Pähkäilyä :

- 3mm sylinterin korotus.

- Huuhteluilla 117° / ~6000rpm

- Paolle korotusta +2mm 165° / ~6000rpm, leveys 68%

- Imuhelmasta -12mm pois 160° / ~5500rpm.

To do:

-Imusta pitää kattoa pinta-ala että tarviiko aukon kokoon koskea. Epäilen kyllä..

-Imukurkkku pitäs härvätä uusi jouheampi.

-Koropala 3mm.

-Sylinterin yläpään sorvaus ja kannen lasku.

-Kaikkea


Karkeeta pähkäilyä. Asioita tullaan vielä mittailemaan ja pähkäilemään.

Eiköhän näillä muutoksilla saada aikaan jo se "Pikkunen piristys että jaksaa mäet ylös."

Loppuun vielä tämä asteet-kierrokset taulukko:
[Kuva: th_Asteet-kierrokset.jpg]
2mm paksu koropala häärätty, tiivisteet tuovat sen lisämillin tuohon lisäksi.
[Kuva: th_20140225_164402.jpg] [Kuva: th_20140225_172350.jpg] [Kuva: th_20140226_153610.jpg] [Kuva: th_20140226_153630.jpg] [Kuva: th_20140226_154552.jpg] [Kuva: th_20140226_155845.jpg]

Nyt kun koropala vastaa lohkojen huuhtelulähtöjä, voi koropalalla täsmätä sitten sylinteristä huuhtelulähdöt passaamaan lohkoihin.
[Kuva: th_20140226_160435.jpg] [Kuva: th_20140228_171259.jpg]

Imuaukkoon ei tarvii koskea kun se on tarpeeksi iso vaikka isommallekin kaasarille. Imukurkun uusimisessa sitten tietenkin viilataan portaat pois laippaliitoksesta.
Missähän vaiheessa saisi sen pakoaukon viilattua?
Olikos tämä sinun pomosi tuna?
Parempi,ettet siinä tapauksessa pahemmin virittele,saattaa työsuhde kärsiä,kun yli 65km/h viilettää tutkaan. Naughty

Joko olet testannut sitä hammaslääkärin poraa? Kävin tällä vikkolla hammaslääkärissä pajotettavana ja tuumailin,että pitää olla lehmän hermot jos meinaa huuhteluja enempikin muokata. Melko hidasta niillä vehkeillä pelkkä hampaitten poraus,no teräkin voi vaikuttaa...
No sitten tuumailin, miksi ihmeessä niitä hammaslääkärin poria myydään ebayssa, kai oikeat hammaslääkärit hommaa ne muualta,kuin ebaysta. Melko villi ajatus,että jotkut porailisi ite hampaita noilla ebayn vehkeillä. Shocked
hui... pappavempulatunturia virittää... vakionakin jo aivan hirveä ajaa
Pappatunturi Starttihan se tais olla. Puchilainen käsivaihteinen 2v.

Ei tätä nyt oikein virittämiseksi voi ees sanoa, kunhan parantelen. Hymy Vanhan työpaikan pomon pappis tuo on, joten ei työsuhdetta tarvi miettiä sen suuremmin! Dance

En ole hamppiporia vielä käyttänyt kunnolla.
Kohtapuolin on kaikki apulaitteet mukavaan käyttöön:
Paineensäädin jossa vedenerotin ja öljystin samassa
Jalkapoljin säätämään ilmaa
Sopivia liittimiä ja letkuja joka päähän.

Eikä sitä pahasti viritellä. Kunhan jaksaa viedä aikuista miestä liikenteen mukana.
Pappiksen pyttyä viilalla sohien, mars mars!
[Kuva: th_20140307_160936.jpg]

Pakoaukolle leveyttä 68% ja korkeutta 2mm, jolloin 3mm korotetun sylinterin pakoaukon aukioloaika on abouttiarallaa sen 165astetta.
[Kuva: th_20140305_160236.jpg] [Kuva: th_20140307_171656.jpg] [Kuva: th_20140307_171752.jpg]

Imusta sohasin vähän valujälkeä siloseks.
[Kuva: th_20140307_171728.jpg] [Kuva: th_20140307_171805.jpg]

Pytty olis enää yläpään madallusta, porausta ja aukkojen reunojen viimeistelyä vailla.
[Kuva: th_20140307_171825.jpg] [Kuva: th_20140307_172429.jpg]
Oli ilmestynyt ilmeisesti joku botti foorumille,kääntäjällä tutkin,niin kauppasi jotain puhelin hommia ja mainosti radio kanavaa...
Tokkopa tuota niin tarvittiin,niin poistin viestit ja käyttäjän...
Tuli eilen herätettyä resentti talvi unolta, uusi tulppa ja ketjun talven aikana tapahtuneesta sosialisoinnista johtuen alle. Puoli kiertosta polkaisua ja kappas, sehän käydä päksyttää.
Tuli vähän ajeltua, mutta sitten vetäsi koneen jumiin. Vika löytyi magneetosta, josta sytty puola oli irronnut ja kiilautunut jumiin.
Huomasin samalla myös, että lienee kampiakselin laakereiden uusimisen aika. Vauhtipyörästä liikutellessa on noin 3mm klappia sivulle...
Härväsin perjantaina projektipappiksen moottoriin uuden imukaulan. Kuvissa näkyvä jigi on tehty kuvissa näkyvän alkuperäsen kurkun mukaan ja uusi kurkku sitten sen jigin mukaan. Näin ollen kaasari pysyy alkuperäisessä asennossa alkuperäisellä paikallaan, mutta virtaukset ovat huomattavasti paremmat.. Hymy
[Kuva: t_5107.jpg] [Kuva: t_5108.jpg]
Jaa-a, pikavetona piti täräyttää uusi käämintä valopuolalle pienten testimittausten jälkeen, kai se sunnuntai niinkin menee...Mosh

[Kuva: t_5116.jpg]
Mosh
Joo o...

Oli tänään tuo soliferimiehisyys taas koitolla.
Oli mopo oli kesä
Oli mopo kesä kesä kesä
Oli mopo kesä kesä kesä
Oli mopo kesä auringonpaisteinen 

Oli kesä oli mopo
Tuli ylämäki kesä mopo 
Ylä ylämäki mopo hyyty mopo hyyty 
Ylä ylämäkeen moottori laukesi 

Oli mäki tuli hiki 
Tuli mopo hiki mäki mopo 
Tuli mopo hiki mäki mopo
 Tuli mäki hiki pinnani kuumeni 

Hyvän sään takia piti päästä solikalla ajelemaan, no tunnin ajan tuli koluttua pikku teitä, kunnes tuli tuo kuuluisa ylä ylämäki jokaolikin pitkä. Perhana kun tempasi kolmoselta täydestä laukasta koneen jumiin! Pysähdyttiin muuten tasan sille paikkaa. Kone jumissa, mutta jäähdyttyään lähti pyörimään. Rupesin säätämään sitten ssuutinta, että oliko muka liian laihalla. Kierroksilla perhana pammautti uudestaan täydestä laukasta jumiin niin että koko mopo tärähti!
Pitänee ostaa oikea mäntä ja porauttaa pytty. Eipä ole viime aikoina vetoja muutenkaan entiseen malliin ollut,mutta nyt ei niitäkään...
Juu toisen solikan voisi joskus hommata, mutta ei kasikuutonen rahalla lähde...
Kumma sairaus mutta erittäin kiehtovia pelejä nämä somikat. Cool
Zetan solleen kun on tulossa 70cc pannua jossa pakolaippa oli eri asennossa mitä vanhoissa pytyissä, piti sinne tehdä 25asteen kiilalaippa. Voi käyttää vanhoja putkia.. Hymy
[Kuva: th_20140521_150044.jpg] [Kuva: th_20140521_154340.jpg] [Kuva: th_20140521_162832.jpg] [Kuva: th_20140521_162840.jpg]
Pappikseen kisakampea saksasta, laakerikoolin ulosvetäjän tekoa ja kannen höyläämistä..
[Kuva: th_20140527_152159.jpg] [Kuva: th_20140527_161946.jpg] [Kuva: th_20140527_172123.jpg] [Kuva: th_20140527_172350.jpg]
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40