Soliferia

Täysversio: Tsättitopik
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
solifer sm 86 kirjoitti:Käypiköhän helkama ax runkoon muut koneet? Esim raisun kone?
Ilmaantu talliin lahjoituksena tuommoinen ax runko,tankki,penkki,katteet ja takapyörä. Enään ei siis puutu tästä rojuktista kuin:
-moottori
-keula
-takahaarukka
-joitakin turhempia osia,kuten jarrut...

Tarkoitus olisi rakennella jonkin sortin mehtä mopedi,ulkonäöllä ee väliä,kuhan tekniikka toimii,vääntää ja kulkee sen 70km/h+ (pakollinen poliisi varaus,jos kuitenkin eksyy kauemmaksi...) Pitänee kuvia pistää joskus,maali pinta on rungossa turhan hyvin onnistunut musta spray maali,tankissa onneksi on valumia ja kuplia,sekä katteet maalattu sopivasti niin,että maalipinta lohkeilee. Cool Juuri tarkoituksiini passeli....

Laita siihen jokin kiinan rossin motti. Eivät maksa uutenakaan paljon ja nelarissa olisi vääntöä ihan mukavasti.
Niin,sitä olen itsekkin ajatellut varsinkin,kun hondatype koneet on tuttuja laitteita,ja toimiviakin saa alkaen 40e... Mutta pitäisi olle pysty pyttynen,muuten ei sovi. Ja noita ei pysty pyttysinä ole kuin pienimmillään 140cc,joka on tuolle rungolle ihan liikaa. Joku 70cc 2t kone olisi passeli...
Tuleeko siis helkama ax runkoon? Honda xr 80 kone voisi olla sopiva siihen jos sellaisen löytäisit
Kyllähän niitä kiinalaisia supermotoja on näkynyt 50cc pystypyttysellä nelarikoneella..
-> http://glanspower.fi/tuote/422
Joo, Hondassa ei mee lohkot kasaan prkl... Ilmeisesti johtuu siitä uudesta rattaasta, jos niin paljon vetää vinoon sitä toista akselia, et ei mee paikalleen. Any ideas ?

Maksaa vaan pikkuisen paljon se vastaparin ratas uutena. Siis siinä pitää se koko kytkinakseli vaihtaa uuteen, koska kiinteä ratas.

Ja pyörä on Honda MBX 125.
Löyty tuohon AXuun ilmeisesti 62cc eurokitt pytty,kuulookohan ylemmän imukanavan olla melkein tukossa? Siinä alalaidassa on vain joku 5x5 kolonen...
Epäilen itse,että olisi pytty putkitettu ja sityen jätetty vaan noin pieni reikä.

Käypiköhän tuohon minarelli rv4;seen PeVetin männät?
Pistäs kuvaa mimmonen se oikein on?

Raisun vakiopytyssä oli ainakin PV mäntä täysin pelaava..
Tuossa yhdessä kuvassa,jossa on kuvattu pakoaukkoa,näkyy että olisi kaksi eri kerrosta sylinteri putkia. Samoin helmassa. Imu kanavan on viilattu melko rankalla kädellä,joten lievästi puhki reunasta. Olisiko tämä hyvä paikata jotenkin? Pako täytyy siistiä myös...
Poraus on nyt 44mm.

Onkohan kukaan rakentanut ikinä pukkia pytyille,jossa voisi mitata ajoituksia? Olisi kätevämpi värkkäillä näitä irto pyttyjä,kun ei tarvitsisi toimivaa konetta purkaa mittailujen takia...
solifer sm 86 kirjoitti:Onkohan kukaan rakentanut ikinä pukkia pytyille,jossa voisi mitata ajoituksia? Olisi kätevämpi värkkäillä näitä irto pyttyjä,kun ei tarvitsisi toimivaa konetta purkaa mittailujen takia...

Nuo on niin helvetin pieniä kuvia ettei niistä ota selkoa??

Joskus nähnyt rakennettavan pukkia, mutta eipä sitä hirveesti tosta vaan normi tallivehkeillä rakentele ellei ole jyrsintä käytössä.
Kampiakselin keskipiste kun pitäisi olla tiivistepinnan kanssa täysin samoilla kohti ja samassa linjassa sylinteriputken keskiosan kanssa mitä ne on koneessakin, jotta antaa oikeita lukuja.

Helpompi on kattella jotkut romulohkot tai vajaa motti missä niitä mittailee..
No perhana,kämmäsimpä hyvin...
http://aijaa.com/mPqJ1n http://aijaa.com/Jk8CLR http://aijaa.com/P1IAdB http://aijaa.com/wa26C9 http://aijaa.com/ViOz8z

Jospa vanhassa vara parempi.

Niin,mutta sitten joutuisi hommaamaan yhdet pv;n lohkot,helkaman lohkot ja tomoksen lohkot... Noo kehitellään...
Jatkoimpa pytyn tutkimista,tuosta ylemmästä aukosta lähtee kanvat huuhteluille,eli siksi linee aika pieni tuo läpi menevä aukko?

Paljonkohan tuota pakoa kärsii alaspäin ottaa? Tekisi mieli vähän muodokkaammaksi vetäistä,tällä hetkellä pakoaukon alareuna huuhtelujen alareunasta 1mm alempana... Taas väärälle kaverille viila sattunut kätteen... ylös päinkin täytyy jonkin verran ottaa,että saapi vähän muotoa...
Perhana,kohta joutuu bannaamaan ihtensä,jatkuvien tupla viestieän takia...

Mitenkäs tuo imukanavan reikä olisi fiksuin tukkia? Kestäisiköhän kemiallinen metali,vai mitä suosittelette?
Hei, niin onko pieniripaisessa kannessa ja isoripaisessa kannessa palotilan kannalta eroja ? Kun en tiiä kumpi mulla tällä hetkellä on. Viissiin pienirkipainen, kun kansi on pienempi ku pytty.
Mut joo siis kun mun omassa kannessa ei ainakaan riitä 42,5mm halkaisijan pytylle tiivistepinta. Sama koskee supersportin kantta, jos siis siihen tekee tiivisteen, niin joku 2,5mm jäis vaan tiivistepintaa. Ei oikeestaan sitäkään.
Tai sit jos laskee kannen ihan tappiin, ja avartaa palotilan, ja tekee 3mm alumiinilevystä tiivisteen ? Siis sen takia niin paksusta, koska en haluu panna ylikokoiselle pytylle himona puristuksia. Ei mee uudet laakerit heti piloille...

Niin, mut siis siitä on kyse, et riittääkö isoripaisessa kannessa palotila suoraan tolle 42,5mm pytylle ? Jos siis vaan palotilan avartaa siihen kokoon.
Isoripasessa pitäisi aknakin riittää 42,5mm pytylle. Pikku ripasesta en tiedä,mutta pitäisi puchin kansikin piisata. Jätä vaan kohtuu hyvin puristuksia,ei ne laakerit pienistä säikähdä.
Ka nii, vaan vastaan tallusti nähtävästi isompi ripainen kansi. Eli ei tarvii ruveta avartelemaan, koska 46mm sisähalkaisija jo valmiiks. Ja tiivistepinta on ohuemmasta kohtaa 3mm, eli riittää. Ja vähän laskettu kuulemma, eli 0,5mm laskematonta jäljellä. Eli tohon kun laittaa vaan sen omateko 1,5mm alumiinilevy tiivisteen, niin hyvä tulee. Razz
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40