Jos oes tuo vehe tehty lahen toesella puolen oes jo perä levinny,sekä lootasta ee tietookaan
Koitti tos yhes kohtaa varmaa vauhtiburniksia!
Levisköhän lopussa perä kun jäe vähän kesken?
...Ei olis lootasta tietookaan
No juu tämmösiä takarivin kasin oppilaita nämä verkut ja voortit,mutta kun ruvettaa ehtimmään voemoo ja hinta laatu suhetta ruppee konneet löötymmään idästä
http://www.youtube.com/watch?v=r_A3N9nqPtE
Niin kun tiälä päen yhessä fortsonissa ''fuck fuel economy''
Joo setori se voimakone on! Varsinkin 25 malli
Ju ohan se 25 a zetorin vaahti pyörä paenaa sen 147kg
Elikkäs vääntöö löytyy
Vauhtipyörän paino ei kyllä mitenkään vaikuta moottorin vääntöön.
Ei vaikuta dynossa koska silloin ei ole kuormitusta. Muutoin kyllä vaikuttaa,sen huomaa kun vejättää vähän isommalla konneella...
No ei se vaan vaikuta
. Moottorin luonteeseen se kyllä vaikuttaa. Mitä painavampi vauhtipyörä on, sitä enemmän se vastustaa liikkeen muutosta. Eli painavaan vauhtipyörään varastoituu enemmän liike-energiaa kuin kevyeen.
Tämän huomaa esimerkiksi liikkeelle lähdöissä. Moottori ei hyydy yhtä helposti painavalla vauhtipyörällä kuin kevyellä.
Tämän paremmin en osaa selittää, kun ole kouluja käynyt.
"Kun massan saa liikkeelle sitä on vaikea saada pysähtymään."
Eli vääntöä ei tule lisää, mutta moottori kestää paremmin niillä kierroksilla hyytymättä. Eli tavallaan tulee vääntöä kokonaisuuteen lisää?
Eli siis periaattessa (oikeesti!) Vääntää paremmin. Liikkuvaa voemoo enemmän. Ei hyyvy niin herkästi.
Tuossa 25 zetkussa on muutenkin jännä ominaisuus tuo vaahtipyörä,voit sammuttaa konneen korkeilla kierroksilla ja jättää sammutin piäle,kone pyörii (kiitos vauhtipyörän) toosi pitkäään,odottelet noin 20sek ja vapautat sammuttimen ja kas kummaa,stekki dieseli tärähtää tulille