28.05.2014, 19:47
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
28.05.2014, 19:47
06.06.2014, 0:18
20.06.2014, 12:23
Eipä ole tullut täälläkään pahemmin käytyä, koittanut viettää netitöntä kesäkuuta.
Mutta osaisikohan kukaan avittaa vähän, rupesin vihdoin ja viimein kasaamaan tuota toista AX;ää ja muuten alkaa olemaan kasassa, mutta keula ja magneetto puuttuu. Alkuperäistä magneettoa ei ole, ja myynnissä olevat ovat ilmeisesti valettu kullasta hintojen perusteella. Eikös raisun magneetto käy suoraan? Mutta eikös raisun magneeton pohjalevy ole samanlainen kuin Tomoksessa? Vauhtipyörä vain on erillainen. Eli voisiko perus bochin pohjaa käyttää raisun vauhtipyörän kanssa?
Ei tekisi mieli hommata mitään monis mutkasta magneettoa, kun noitten kärjellisten kanssa on oppinut elämään.
Mutta osaisikohan kukaan avittaa vähän, rupesin vihdoin ja viimein kasaamaan tuota toista AX;ää ja muuten alkaa olemaan kasassa, mutta keula ja magneetto puuttuu. Alkuperäistä magneettoa ei ole, ja myynnissä olevat ovat ilmeisesti valettu kullasta hintojen perusteella. Eikös raisun magneetto käy suoraan? Mutta eikös raisun magneeton pohjalevy ole samanlainen kuin Tomoksessa? Vauhtipyörä vain on erillainen. Eli voisiko perus bochin pohjaa käyttää raisun vauhtipyörän kanssa?
Ei tekisi mieli hommata mitään monis mutkasta magneettoa, kun noitten kärjellisten kanssa on oppinut elämään.
20.06.2014, 13:25
Am6 minarellin sähköt kehiin. Muuten täysin Bolt-on mutta aluslevyyn pitää viilailla säätövaraa kiinnityksiin. Sitä yksinkertaisemmaksi on paha mennä. Valotehokin moninkertaistuu. Niitä löytyy kokoajan jostain myynnistä.
Raisun aluslevyssä oli halkasija pari milliä muistaakseni suurempi mitä Bosch.
Raisun sähköt käy suoraan.
Raisun aluslevyssä oli halkasija pari milliä muistaakseni suurempi mitä Bosch.
Raisun sähköt käy suoraan.
21.06.2014, 22:44
Eli etsikäämme raisun sähköt, Perinteisellä 0e budjetilla ei pahemmin am6 sähköja kehtaa ostella, nyt jo mennyt budjetti parilla kympillä yli...
Tekisi tosin mieli vaihtaa joskus AXään PeVetin kone, satuin saamaan keulan mukana 10e hintaan pevetin kokonaisen koneen. Ei pitäisi olla muuta vikaa kuin kampiakselin laakerit. Löytyisi ainakin viriosia ja osia ylleisestikkin paremmin.
Tekisi tosin mieli vaihtaa joskus AXään PeVetin kone, satuin saamaan keulan mukana 10e hintaan pevetin kokonaisen koneen. Ei pitäisi olla muuta vikaa kuin kampiakselin laakerit. Löytyisi ainakin viriosia ja osia ylleisestikkin paremmin.
28.06.2014, 16:37
Olipahan aivan perkuleen ihana kesäpäivän lenkki soliferilla... kolme kertaa lämpöleikkas 5km matkalla... kyseessähän on siis tuo vasta porattu 62cc high end pytty, joka näyttää olevan aika "timmillä" sovitteella hoonattu... perhana, muuten tuntuin erittäin toimivalta yhdistelmältä tuo reippasti pytty, 4mm laskettu kansi, kevennetty vauhtipyörä, 16mm dellu, ja Luahon putki...
Mutta ei sitten saatana... Täytyy tehä tosta toisesta 42mm koossa olevasta pytystä dremelin kanssa uusi männän koti...
Mutta ei sitten saatana... Täytyy tehä tosta toisesta 42mm koossa olevasta pytystä dremelin kanssa uusi männän koti...
28.06.2014, 20:23
Itsellä tekee samaa, tosin eri syystä. Useaan kertaan jumiin asti vedetty mäessä kone, joten olisikohan rengas jos toinenkin poikki... Pitäisi vissiin raskia porauttaa taas yli kokoon ja hommata oikea mäntä steptwon tilalle.
28.06.2014, 21:28
Dinamin...
29.06.2014, 11:40
TINAminin männät siitä huonoja, ettei niistä ole edes tina sotilaan valuaihioiksi...
Jos tässä joskus kävelisi vastaan vaikka 39,50 koon meteor-mäntä, niin luulisi sen kestävän jo jonkun vuoden vakiossa satunnaisessa ajelu käytössä.
Jos tässä joskus kävelisi vastaan vaikka 39,50 koon meteor-mäntä, niin luulisi sen kestävän jo jonkun vuoden vakiossa satunnaisessa ajelu käytössä.
29.06.2014, 13:32
6mm koropalaa sylkän alle niin meni jonkun skootterin männät. Zetan topicista löytää.
Viilatkaa männänhelmoihin viisteet ja tarkistakaa että männänrenkaan päittäisvälys on vähintään 0,2mm ennen ajoa!
Viilatkaa männänhelmoihin viisteet ja tarkistakaa että männänrenkaan päittäisvälys on vähintään 0,2mm ennen ajoa!
29.06.2014, 13:51
Eipä oletullut viisteitä tehtyä, eikä välyksiä mitattua. Epäilen ensimmäisen lämpö leikkaamisen johtuneen huonosta puolasta, tulpasta ja liikaa kiinni olevasta ssuuttimesta.
Uudella puolalla ei lämmennyt läheskään niin paljon. Lämpöleikkaaminen tapahtui vieläpä noin -10 asteen pakkasessa... Nyt lämpöleikkaa AINA kiinni asti yli 5km ajaessa...
Uudella puolalla ei lämmennyt läheskään niin paljon. Lämpöleikkaaminen tapahtui vieläpä noin -10 asteen pakkasessa... Nyt lämpöleikkaa AINA kiinni asti yli 5km ajaessa...
29.06.2014, 23:45
Sulla taitaa olla vaan liian tiukka sovite männällä ja pytyllä. Sopiva sovite on noin 6-9satkua näissä valurautapytyissä kun lämpölaajeneminen on suurempi alumiiniseoksesta valmistetulla männällä kuin pytyllä. Jos sylinteri olisi myös alumiiniseosta niinkuin männätkin, ja ne laajenisi molemmat saman verran, ja sopiva välys olisi joku 0,05-0,06. Mulla oli joskus pv aikoina rajusti viilatulla malossilla välyksenä 0,12mm kylmänä, eikä leikannut kertaakaan, eikä ollut "tehopuutetta". Ei edes yksirenkaisella männällään ohipuhaltanut yhtään.
Solikan pytyt hoonaan siihen 0,07-0,08mm ja hyvin on tähän asti toimineet (lukuunottamatta tuota yllämainittua, jonka sovitetta ei tullu mitattua ennen paikalleen laittoa uuden männän kanssa.. )
Solikan pytyt hoonaan siihen 0,07-0,08mm ja hyvin on tähän asti toimineet (lukuunottamatta tuota yllämainittua, jonka sovitetta ei tullu mitattua ennen paikalleen laittoa uuden männän kanssa.. )
30.06.2014, 11:50
Välykset oli kohdallaan joskus vuonna 2007 jolloin pytty porattiin ja vaihdettiin mäntä. Sen jälkeen meni monta vuotta hyvin poraajan hommaamalla männällä, joka oli muistaakseni meteor. Kuitenkin vaihteisto vian takia kone piti purkaa, ja siinä kytkin kelloa räpeltäessä irti meni männän helma poikki...
Tilalle Moposportin TINAminin mäntä ja ajelut jatkui, eiku? Muutaman sadan metrin ajon jälkeen kone vetäs jumiin, liekkö asentajan vai männän vika... Tilalle perus steptwo ja sillä satunnaista ajoa kunnes rupesi tuntumaan jo tosi väljältä. Männän vaihtoon ja uusi TINAmini moposportista, luottaen edelliseen asennus virheeseen. Eikun ajolle ja parin kilometrin jälkeen alempi männän rengas kappaleina, mutta ylempi ihme kyllä ehjä. Totesin ne männät jo uskovani ja tilalle forte mäntä. Sillä on menty ongelmitta viime talveen asti,kunnes ilmeisesti huono puola ja väärät seokset sai koneen lämpiämään pirusti (niin en usko että 100kg+ kuski ja useamman sadan metrin mäki vaikutti tulokseen...) ja tapahtui eka lämpöleikkaaminen. Korjasin puolan ja säädöt jolloin meni pakkasilla vielä hyvin. Mutta nyt on auttamattoman väljä ja lämpöleikkailee, ennen meni kaikki mäet mitä tääläpäen on kolmosella ylös, nyt saa pahempiin pykältää ykköselle asti. Liekkö rengas vai useampikin poikki.
Tilalle Moposportin TINAminin mäntä ja ajelut jatkui, eiku? Muutaman sadan metrin ajon jälkeen kone vetäs jumiin, liekkö asentajan vai männän vika... Tilalle perus steptwo ja sillä satunnaista ajoa kunnes rupesi tuntumaan jo tosi väljältä. Männän vaihtoon ja uusi TINAmini moposportista, luottaen edelliseen asennus virheeseen. Eikun ajolle ja parin kilometrin jälkeen alempi männän rengas kappaleina, mutta ylempi ihme kyllä ehjä. Totesin ne männät jo uskovani ja tilalle forte mäntä. Sillä on menty ongelmitta viime talveen asti,kunnes ilmeisesti huono puola ja väärät seokset sai koneen lämpiämään pirusti (niin en usko että 100kg+ kuski ja useamman sadan metrin mäki vaikutti tulokseen...) ja tapahtui eka lämpöleikkaaminen. Korjasin puolan ja säädöt jolloin meni pakkasilla vielä hyvin. Mutta nyt on auttamattoman väljä ja lämpöleikkailee, ennen meni kaikki mäet mitä tääläpäen on kolmosella ylös, nyt saa pahempiin pykältää ykköselle asti. Liekkö rengas vai useampikin poikki.
02.07.2014, 0:01
Muistan kun aikanaan oli kiire saada moppe pyörimään niin 4h kihnuttelin akkuporan ja tavan 2-jalkaisen jarruhoonin kanssa pytyn seuraavaan ylikokoon. Mäntänä steppari ja sovite oli +/- 0, pienellä voimalla sai männän menemään sylkän läpi. Ei kanavien reunaviisteitä tai männänhelman öljyviisteitä. Eikä leikannut... kertaakaan, toimi hienosti pitkän aikaa kunnes männäntapin lukkosokka päätti kurkata ja moikata sylinteriseinämää...
02.07.2014, 18:58
No perhana, minulla on peräti kolmi kivinen hooni. Pitäisiköhän ottaa viikonloppuna urakaksi hoonata pevetin 50cc power+ pytty 50,00mm kokoon.
Taitaa kyllä hoonista kivet loppua ensin ja pytystä tulla lievästi kartion muotoinen...
Taitaa kyllä hoonista kivet loppua ensin ja pytystä tulla lievästi kartion muotoinen...