Soliferia

Täysversio: Tsättitopik
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Ebaysta löytää vaikka mitä bolt-on viripiripyttyjä Minarelli p4-p6 koneisiin.

Vähemmällä työllä sä istutat siihen jonkun uusenskan vesipytyn kuin lähdet peeveen pyttyä siihen soveltamaan.
Täytyypä kysellä kavereilta noita kiini leikanneita pyttyjä testiin...
Käypiköhän helkama ax runkoon muut koneet? Esim raisun kone?
Ilmaantu talliin lahjoituksena tuommoinen ax runko,tankki,penkki,katteet ja takapyörä. Enään ei siis puutu tästä rojuktista kuin:
-moottori
-keula
-takahaarukka
-joitakin turhempia osia,kuten jarrut...

Tarkoitus olisi rakennella jonkin sortin mehtä mopedi,ulkonäöllä ee väliä,kuhan tekniikka toimii,vääntää ja kulkee sen 70km/h+ (pakollinen poliisi varaus,jos kuitenkin eksyy kauemmaksi...) Pitänee kuvia pistää joskus,maali pinta on rungossa turhan hyvin onnistunut musta spray maali,tankissa onneksi on valumia ja kuplia,sekä katteet maalattu sopivasti niin,että maalipinta lohkeilee. Cool Juuri tarkoituksiini passeli....
Raisun kone siihen tietääkseni käy bolttiksena kiinni. Hyvin paljon moottorin osistakin käy ristiin rastiin.
Joo hyvä homma,ei oikein vesi jäähy iske...
Ja saapi tuosta rungosta jäähyttimen toiseen projektiin.
laittelet pv:n koneen siihen.
Sehän se olisi ihan ykkös peli,kun pyttyjä yms roipetta löytyy jo omasta takaa,mutta tohtiivat olla hinnoissaan edes pelkät pyörivät alakerrat....
Sainhan ne lyhennetyt TZR125 keulaputket Tigattua kasaan ja kalvattua. Nyt on Raisussa jämäkkä keula. Hymy
[Kuva: t_4880.jpg]
Joo, niin oisko pitäny Hondasta vaihtaa vetari samalla uuteen, kun vaihdoin pelkän uuden vastaparin rattaan, mikä oli haljennut ?
Kun ulkomailta joutu tilaamaan, ja oli melkosen kallis se vetari, jos ois semmoisen ostanu. Siinä vetarissa on siis kiinteenä 1. vaihteen ratas, vastapuolella oleva oli irrotettavaa mallia. Ostin siis pelkän vastaparin rattaan.

Nyt siis silleen, et vaihteet tuntuu lohkossa kahnaavan vähäsen. Lie siitä johtuu, kun vanha vs. uusi ratas...
Tiiä miten pitemmän päälle tossa käy.
Eiköhän se ittensä sinne sopivaks sorvaa. Hymy Öljyjä kannattaa kattella ja vaihdella..
Mikä ois muuten hyvä mäntä vähän viritettyyn tomokseen ? Siis vakiokokoinen 50cc pytty ja vähän laskettu kansi ? Tuossa pytyssä taitaa olla vähän alkuperäistä isommat kanavat...
Siis Dinaminin männät on kuulemma paskaa, mut toimiiko Forte ? Vai onko samaa eri nimellä ? 10mm tapilla ottaisin, tai sitte hommaan sen 12mm helan siihen ja 12mm tapilla puch mäntä. Kahtoo ensin kumpi tulee kannattavemmaks, että ryhtyykö helanvaihtoon vai hommaako vaan tohon pyttyyn 10mm tapilla olevan männän.
Ainaskin moparilla näytti 10€ hintaero olevan pussin ja tomoksen männillä. Mut joo se helakin maksaa oman summansa...
Entäs toi L-profiili ? Itellä edellinen näytti olevan, mut tuskin sitä vähän viritetyssä tarttee. Ku jos vähän enempi virittää, nii sitten ?
Itsellä tuo mäntä: http://www.finmopo.fi/manta-38010mm-tomos-p-805.html
Eli sama,kuin forte ja step two. Mitä nyt männän renkaat sirittelee heti uudekseltaan,muutoin asiansa ajanut. Joskus oli Tinaminin mäntä, L-profiili. Eipä ollut pitkä ilo vakio pelissä... Noita forte ja steptwo mäntiä olen pistänyt oikeastaan kaikkiin mopedeihin,mitä nyt on tullut rassattua. Parhaat kokemukset pevetissä. Kolme kertaa tänä kesänä lämpöleikannut,eihän siinä enään puristuksia ole,mutta kummasti sillä ajelee...
No niin. Itsekkin laittanu peeveeseen lähinnä forte yms. merkkisiä. Saa nähä jaksaako sitä heittää sitä 12mm yläholkkia kiinni. En oo tilannu sitä ees vielä. Kun nykysessä kietarissa ois 10mm neulalaakeri.
Käypiköhän pvn pytyt kuinka isolla rakentelulla honda ns 125;sen koneeseen? Iskuahan siinä on pari senttiä liikaa... Kaverilla olisi tuommoinen alakerta ylimääräsenä. Pitänee tutkia tarkemmin...
Aikamoinen homma, ei mun mielestä ole järkeä. Samalla vaivalla muokkaa sen näsärin yläkerran peeveen mottiin, ja siinä olisi enempi järkeä kuin toisinpäin. Hymy
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40