Soliferia

Täysversio: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
mopomies80 kirjoitti:mitä muutoksia tavitsisi tehdä että menisi raisun pytty solikkaan?

Ehei kannata yrittää, tulee ensinnäkin niin ruma kun voi, sitten jäähdytys ei toimi, ja sitten raisun iskunpituus on millin lyhyempi, eli kanavat ei solikan kampuralla ja männällä aukee kokonaan...
MopedRacer kirjoitti:Ehei kannata yrittää, tulee ensinnäkin niin ruma kun voi, sitten jäähdytys ei toimi, ja sitten raisun iskunpituus on millin lyhyempi, eli kanavat ei solikan kampuralla ja männällä aukee kokonaan...

Pöh, 3mm isommilla pinnapultin reijillä saa suoraan. Pitää vain käyttää sollen mäntiä. Tai toinen on että am6-männällä ja 6mm korotuspalaa alle, saa sopivasti tilaa taittaa pinnapultit oikeisiin kohtiin. Eikä se jäähdytys siitä pahemmin kärsi, alta kulkeva ilma ohjautuu kyllä aika hyvin sylinterin läpi. Koropalan kanssa saisi myös kanavat sopivaan asentoon, ainakin tuo zeta-pytty olisi hyvissä asteissa huipputeho olisi jossain 12000rpm kohdilla. Plus että kuutiotilavuus on hivenen isompi verrattuna raisuun, vaikkei sillä suurta merkitystä olekkaan.
Aijaa kiitos tiedosta Wink en ajatellut noin pitkälle- Itse en ainakaan rupeaisi modaamaan raisun pyttyä solikkaan kun satasella saa jo tarpeeks hyvän viripytyn joka käy kun avartaa lohkotRazz
MopedRacer kirjoitti:...Ehei kannata yrittää...

Näin ei kannata ikinä sanoa, jos on kyse eri vehkeiden osien sovittelusta toisiinsa.. Tai no, sitten voi toki sanoa jos on itse niitä mallaillut, mittaillut, pähkäillyt ja todennut että siitä ei tosiaan tule lasta eikä paskaa.

Itse haluisin kovasti nähdä Zetan vääntävän kaasua Zetapyttysellä solikalla. Twisted Evil

Mitäs hauskaa rakentelussa muuten on jos kaikki osat ottaa hyllystä ja ruuvaa kiinni? Hymy
itse pidän enemmän solikka puuhissa hyllystä osa ja ruuvaa kiini koska en mielellään muokkaile osia tai en h*lvetissä vakio osia ainakaan!
mutta sitten kun on näitä kiinan 4t monkelikonkeli type vehkeitä joittenka osia löytyy joka paikasta ja halvalla niin niihin saa tyydytettyä rakentelun himon Nauru
No nyt tuli asenne palautetta!
Ja voi olla että joskus koitan laittaa semmosen soliferiin..
Selly kirjoitti:
MopedRacer kirjoitti:...Ehei kannata yrittää...

Näin ei kannata ikinä sanoa, jos on kyse eri vehkeiden osien sovittelusta toisiinsa.. Tai no, sitten voi toki sanoa jos on itse niitä mallaillut, mittaillut, pähkäillyt ja todennut että siitä ei tosiaan tule lasta eikä paskaa.

Itse haluisin kovasti nähdä Zetan vääntävän kaasua Zetapyttysellä solikalla. Twisted Evil

Mitäs hauskaa rakentelussa muuten on jos kaikki osat ottaa hyllystä ja ruuvaa kiinni? Hymy
Noo sen verran olen tuota raisun pyttyä yrittänyt tomoksen alakertaan istuttaa, että päätin että eipä minulla ainakaan riitä resulssit ja into laittaa sitä tomokseen. Joutusihan siihen ainakin tekeen koropalan pytyn alle, muokkaamaan mäntää tai vaihtoehtoisesti kietaria, porata niitä pinnapulttien reikiä (jos edes riittää vara...) ja laskea sylinteriä yläpäästä, tai laskea vaihtoehtoisesti kantta... Rolling Eyes Ja kaiken lisäksi siitä tulisi -minun mielestä- helvetin ruma, ja jäädytys ei toimi niin kuin pitäisi koska pytyn asento muuttuu aivan erilaiseksi kun kuuluisi olla...
MopedRacer kirjoitti:
Selly kirjoitti:
MopedRacer kirjoitti:...Ehei kannata yrittää...

Näin ei kannata ikinä sanoa, jos on kyse eri vehkeiden osien sovittelusta toisiinsa.. Tai no, sitten voi toki sanoa jos on itse niitä mallaillut, mittaillut, pähkäillyt ja todennut että siitä ei tosiaan tule lasta eikä paskaa.

Itse haluisin kovasti nähdä Zetan vääntävän kaasua Zetapyttysellä solikalla. Twisted Evil

Mitäs hauskaa rakentelussa muuten on jos kaikki osat ottaa hyllystä ja ruuvaa kiinni? Hymy
Noo sen verran olen tuota raisun pyttyä yrittänyt tomoksen alakertaan istuttaa, että päätin että eipä minulla ainakaan riitä resulssit ja into laittaa sitä tomokseen. Joutusihan siihen ainakin tekeen koropalan pytyn alle, muokkaamaan mäntää tai vaihtoehtoisesti kietaria, porata niitä pinnapulttien reikiä (jos edes riittää vara...) ja laskea sylinteriä yläpäästä, tai laskea vaihtoehtoisesti kantta... Rolling Eyes Ja kaiken lisäksi siitä tulisi -minun mielestä- helvetin ruma, ja jäädytys ei toimi niin kuin pitäisi koska pytyn asento muuttuu aivan erilaiseksi kun kuuluisi olla...
Niin ei minunkaan mielestä jäähytys tuossa raisun pytyssä toimi, siis siinä missä pytty pienempi ja kansi isompi. Mutta tuossa cr räisin ja ässän pytyissä kyllä toimii.
Niin ja kun se pytty käännetään vielä niin kuin vaakatasoon niin ilmavirta ei jäähdytä kuin tulpanreijän ympäryksenRolling Eyes
tulpan reijän ymärillähän sielä posahtaa Nauru eli kannesta jäähtyy eniten...
Zeta kirjoitti:[Kuva: th_IMG_1345.jpg]

Omasta mielestä kyllä tosta pääsee ihan hyvin ajoviimaa ripojen väliin. Sitten eri asia, jos pytty ois kokonaan vaakatasossa. Ja aivan kuten solifer sm 86 sanoi; Kannesta se yläkerta eniten jäähtyy.

Ja tuo kun on pinnotettu alumiinipytty jossa ripaa on "tarpeeksi", en todellakaan usko että tulisi jäähdytysongelmia. Viileempänä se silti kävisi mitä sollen vakiokuntonen pieniripapytty, missä hädintuskin mitään "jäähdytysripaa" edes löytyy.. Rolling Eyes

Olen samaa mieltä siitä, että tehdaskuntoista vakio-osat kannattaa jättää rauhaan, mutta jos siinä on ajan patinaa ja neljän virittäjän kädenjälki, ei se mun mielestä enää ole tehdaskuntoinen. Turha sitä enää säästellä. Twisted Evil

Vähän jos pitää miettiä että meneekö ne asteet nyt oikein, pitääkö sitä tiivistepintaa vähän sorvata tai että pitääkö jopa mäntää kattoo toisesta vehkeestä, ei se ole kyllä hirveen ylitsepääsemätön asia.

Joillain ei into riitä testailla ja tutkia, mitä virittelyyn ja rakenteluun tulee.. Onneks toisilla sitä löytyy. Hymy
Musta tuntuu, että raisun sylkky jäähtyy paremmin kuin solikan sylkky, vaikka se olisi tarakalla poikittain.
Noo oli miten oli, minä en ainakaan sitä jaksaisi ruveta solikkaan muokkaamaan, mielummin vaikka ostaisin 65cc aisralin 100eurollaNauru Jokainen han saa tehdä omalle mopolleen ihan mitä lystää, vaikka pistää siihen jonkun moottorisahan 30mm halkaisijalla olevan pytynNauru
MopedRacer kirjoitti:Noo oli miten oli, minä en ainakaan sitä jaksaisi ruveta solikkaan muokkaamaan, mielummin vaikka ostaisin 65cc aisralin 100eurollaNauru

..Vai käyttääkö nurkista löytyneiden osien lisäksi muutaman kymmenen euroa, että saa sellasen kokoonpanon itselleen mitä ei kellään muulla ole?

Siinä kun rupee olemaan vähän enempi fiilistä, kuin osien kiinni ruuvailulla. Razz

..kai mulla on ollu Zetaan vähän "huonoo" vaikutusta, se äijä kun aikasemmin oli vähän samalla linjalla että ei Solikkaa viritellä tai rakennella. Twisted Evil Naughty
Selly,juttu on vaan niin että rakennus into tarttuu.
Ja varsinkin keväisin!
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19