Soliferia

Täysversio: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Tuntuu kuuluvan jotenkin sytkävehkeisiin (kuvan nimi "Aluslevyaihiottomus-ducati.jpg")
sm83AJAJA kirjoitti:Tuntuu kuuluvan jotenkin sytkävehkeisiin (kuvan nimi "Aluslevyaihiottomus-ducati.jpg")

Tomokseen sopiva aluslevy mihin menee Am6-Minarellin Ducatisähköjen staattori kiinni. Bolttista suoraan siis, kunhan saa täysin valmiiksi.

Näitten kappaleiden materiaali on tavan paskarauta, kun en prototyyppejä lähde mistään alumiinista työstämään. Jos vaikka sutta ois...!!
Ja taas on 3kk livahtanut ihan käsistä. Viimein alkoi taas mopoilu kiinnostaa kaiken muun ohella.

Eli tuli vähän käänneltyä asiallisempia renkaita mahdollista peltoratapäivää varten.
[Kuva: th_IMG_2559_zpsa4ae1b94.jpg]

Vasen 2.75" eteen, moposportilta peräisin eikä kyllä ole kumista tietoakaan, helkutin kovaa muovia. Lisäksi löytyy 3" taakse, joka edes muistuttaa kumia.
[Kuva: th_IMG_2560_zps5da6155b.jpg][Kuva: th_IMG_2561_zpsc5a1827f.jpg]

Viime irrotuksesta olikin sitten aikaa, eturenkaan vaihdoin viime talvella mutta takarengas on ollut kiinni varmaan lähemmäs 5vuotta. Sisärengas oli aika ujosti jäänyt kiinni vanteelle. Rapea?
[Kuva: th_IMG_2557_zps971d9aff.jpg][Kuva: th_IMG_2558_zps7eb3272e.jpg]

Hioin isommat pois ja päälle uusi vannenauha.
[Kuva: th_IMG_2563_zps82ba8179.jpg]

Ja tietysti fiilistelyt päälle. Ready to Race?
[Kuva: th_IMG_2564_zps3f977604.jpg][Kuva: th_IMG_2565_zps01122bc1.jpg]

Onhan tuo ihan takamuksesta ajaa kun tehoalue alkaa siinä 8000rpm jälkeen ja ennen sitä ei tee mitään. Mutta kun huuattaa niin on hauskuus kohdillaan Nauru katsotaan vain kuinka kauan. Tuntuu vähän että sytkä olisi hieman liian myöhäiseltä, sen säätö voisi tuoda tehoaluetta alaspäin. Mutta kun tuo levy ei ole työstetty aivan keskelle niin tuottaa pieniä ongelmia kun puolat ottaa vauhtipyörään kiinni.

Nyt viimein kun tenttivyöry alkaa vedellä viimeisiä, voisi sitä pohjalevyn nc-koodia alkaa vääntelemään. Tai jos eräskoneistaja ehtisi myös vähän silmäillä Wink Jos vaikka jouluksi pääsisi jakamaan rauhaa naapureillekin Nauru
Mahtaakohan kestää kauan jos kiertää noin sairaasti?
solikkaracing kirjoitti:Mahtaakohan kestää kauan jos kiertää noin sairaasti?

Kunnon laakerit isketty kampiakselille, raasinkikampura joten kunnon laakerointi kietarilla, mäntä jossa 2x ohuemmat renkaat mitä solikassa alunperin..

..Vaikuttaa aika paljon kestävyyteen.



Jaa että sitä peltoratapäivää suunnitellaan! Onko rataa jo pohjustettu? Pitää alkaa itekkin laittamaan laitteita iskuun. Mosh

..Sais vaan aikaseks..
Selly kirjoitti:Jaa että sitä peltoratapäivää suunnitellaan! Onko rataa jo pohjustettu?
Ei vielä mutta heti kun tuo järjetön lumisade lakkaa niin sotketaan pohjat.

Torstaina voisi hyvinkin päästä koneistelemaan ajoituslevyä Wink
Paljonkos sulla Zeta oli imulla, huuhteluilla ja paolla asteita. Ittellä nyt valmistunut putki ja tehot on kans mitotettu alkamaan siitä noin 8000 ja sitä ennen ei tosiaan tapahdu mitään muuta paitsi putsari kastuu Nauru
Muistaakseni oli imu 200, pako 190, huuhtelut 135. Onhan tuo ihan mukavan hengittävä pytty Nauru Toisella putkella kyllä tulee tasaisesti tehoa ulos, mutta aika maltillisesti. Parempia tuloksia saisi sen uuden sähköjenpohjalevyn kanssa, mutta ylläri pylläri koulun jyrsimissä huollot kesken ja näin menee ensi vuoden puolelle. Prkl! Taidan ruveta metsästämään uutta dt:n pohjalevyä ja tällä kertaa koneistan sen ihan oikeilla vehkeillä.
Joopa joo aika samallaisia asteita, kuin ittel imu 185, pako 190 ja huuhtelut 140. Kyl ittellekki passais jotku kunnon sähköt Nauru
Selittäkääpäs miten nuo asteet mitataan? Ja mitä ne muuten tarkottaa?
Juu en pahemmin ole 2t koneita ruuvvaillu viri mielessä...
Jotain hondatype kiinan vehkeitä enempikin.
Tuolta internetin ihmeellisestä maailmasta löytyy sellaisia cd-levyn päälle tulostettavia astekiekkoja 360 asteen tarkkuudella. Valitettavasti en nyt tähän hätään niitä löydä. Tälläinen levy voidaan patentoida kiinni kampiakseliin tai muuten kekseliäästi. Tätä levyä varten on suositeltavaa asettaa jokin rautalanka osoittamaan asteikkoon, että tiedetään missä mennään.

Sylinteriä pyöritetään sen verran että mitattava aukko on juuri ja juuri aukeamassa, jolloin katsotaan sen hetkinen lukema asteikolta ja pyöritetään konetta siihen suuntaan mihin kone pyörii. Jatketaan kunnes aukko taas juuri ja juuri sulkeutuu. Taas luetaan lukema, näiden kahden lukeman väliin jäävä alue on aukon aukioloasteen.

Näitä asteita voidaan verrata suuntaa antaviin taulukoihin mistä saadaan sitten kunkin aukon teoreettinen hengittävyys, tai miten sen haluaa sanoa.
Linkissä kuva:
http://i1230.photobucket.com/albums/ee49...G_2363.jpg

Itte olen aina samaan tyyliin kattellu asteet, mutta omasta mielestä parempi niin, että on vain toinen lohko kiinni. Nuo asteet mistä puhuttiin tarkoittaa aukkojen aukioloa kampikierrokselta mitattuna eli täys kiekka on 360. Elikkäs vaikka männän imuhelmalla on helppo pidentää imuasteita pyttyyn koskematta.
pasanen kirjoitti:Elikkäs vaikka männän imuhelmalla on helppo pidentää imuasteita pyttyyn koskematta.

Tähän yks hyvä kikka kolmonen:

Mustataan tussilla männänhelma ja vedetään viivoja millin välein työntömitalla tarkasti. Imuaukosta sitten katotaan minkä viivan kohdalla on minkäkinmoiset asteet ja kirjataan ylös. Näin tietää "suoriltaan" aikalailla että miten paljon sitä helmaa pitää lyhentää.
[Kuva: th_ImuhelmaYKK.jpg] [Kuva: th_Asteidenrustaamista.jpg] [Kuva: th_astekiekkopatent.jpg]
pasanen kirjoitti:Linkissä kuva: http://i1230.photobucket.com/albums/ee49...G_2363.jpg
Kappas ihan oma kuvakin, empä muistanut että tuollaisen olin ottanut Nauru

Hyvähän nuo asteet on katella kohdilleen, joka aukko on sitten suhteessa toisiinsa nähden.

Tuota Sellyn kikkaa käytän, hyväksi todettu. Sekä toisia lohkoja mittapenkkinä, niin ei tarvitse muuten moottoria purkaa rungosta.
Kylläpäs viime viestistä on kauan. Mutta viimein jotain tapahtunut, sillä hetki sitten lähetti toi ovelle paketin Puchshopista. Ja tälläinen on paketin sisältö Nauru
[Kuva: th_Palikatrivissa_zpsa42331ce.jpg]
Vasemmalla DMP 70cc täysläppis hiluineen, sekä siihen kpkansi. Oikealla Power one 50cc, kpkannella. Ja näihin tiivistesarjat. Myös Sellylle sokkia, kiiloja ja pari suutinsarjaa lorttoon.

Viime sunnuntaina tilasin, maanantaina tuli ilmoitus että ovat lähettäneet ja tosiaan tänään tuli. Minusta aika ripeää toimintaa Hymy

Tästä vähän peruskuvaa, tarkempaa tulee myöhemmin:
DMP
[Kuva: th_DMP70_zpsd655128f.jpg][Kuva: th_DMP70imu_zps5fc243ad.jpg][Kuva: th_DMP70oikea_zps2bef2d92.jpg][Kuva: th_DMP70pako_zps3930fc5a.jpg][Kuva: th_DMP70maumlntaumlauml_zps86b5a2ee.jpg][Kuva: th_Imukurkkujalaumlpaumlt_zpsb5545972.jpg][Kuva: th_70kansi_zps94a88a3d.jpg]

Power One
[Kuva: th_Poweroneaukot_zpsc5199143.jpg][Kuva: th_Poweronekanavia_zpsfa5c7379-1.jpg][Kuva: th_Poweronehuuhtelut_zpsaf5abaf1.jpg][Kuva: th_Poweronepako_zpsad159606.jpg][Kuva: th_Poweronemaumlntauml_zpsbeedf031-1.jpg][Kuva: th_50kansi_zpsf93f2a04.jpg]

Molemmat sylinterit huutaa siistimistä, sen verran valuröpelöä ja viisteet puuttuu. Muuten yleisilme on siisti. Ja mitä helmoja mittailin niin ulkomitta helmoista Powerissa on 48mm ja huvittavaa kyllä DMP 47mm. Eli pitäisi mennä heittämällä paikoilleen, tarkkaa mittaa en lohkoista muista, joten en mene mitään vannomaan. Lisää tarinaa kun pääsee sovittelemaan Nauru
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19