Soliferia

Täysversio: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Kiitos tiedosta täytyypä kokeilla, vaikka ei olekkaan enää tuo viilattu 50cc autisa kiinni, se kyllä toimi kuin unelma itsellä 18mm kaasarilla ja tunturi teharilla ja kiersi paikallaan tapissa sen 10000 ja ajossa noin 9000. Mutta nyt kiinni se mini crossin sylkkä saas nähä toimiiko, aukot siinä kyllä on isommat.
kyllä ite suositan luhaota vaikka vakio solleen. antaa aika mahtacasti vääntöjä Cool sekö tietenkin huiput nousees sen 10km/H... specialistikin sen voi todistaa Nauru
hyväthän nuo ydinjäte saumat on Razz no kuuklettelin koneen kyljessä lukevat tekstit. rupes kiinostamaa paljonko tommonen kustansi ja mistä ostettu? sekä sitten pystyy hitsaamaan semmosta 0,5mm/1mm peltiä? kovin paksua ei (ehkeen 3mm katto?) ei valovirta mikillä hitsata Razz
Nyt täytyy kyllä tunnustaa että ei se minun Solikka voi mitenkään edes unissani kiertää 11-12 tonnia vaikka kuka sanois mitäNauru Nauru Nauru Minulla kiertää ehkä just ja just ja just 8500-9000rmp, tossa kohassa 0:41 äänet on lähes identtisetHymy Hieno video! 5/5
solifer sm 86 kirjoitti:hyväthän nuo ydinjäte saumat on Razz no kuuklettelin koneen kyljessä lukevat tekstit. rupes kiinostamaa paljonko tommonen kustansi ja mistä ostettu? sekä sitten pystyy hitsaamaan semmosta 0,5mm/1mm peltiä? kovin paksua ei (ehkeen 3mm katto?) ei valovirta mikillä hitsata Razz

Ei noita voi edes saumaksi sanoa. Kyllä sillä liitoksen saa tiiviiksi ja toisiinsa kiinni, mutta ei sitä siltikään voi hitsaussaumaksi sanoa.

Ydinjätevehkeillä hitsaus on aina ollut perseestä, mitä mä oon hitsaillu. Järkyttävät roiskeet vaikka mitä tekis ja kuonaa jää sinnetänne. Jos tykkää rälläkällä hioa paikat läpi ennen julkistamista niin mikäs siinä.

Pariin hunttiinhan tollasia vehkeitä saa jostain biltemasta..

Tohon valovirtamiggiin liittyen; Itellä on tollanen Esabin valovirtakone joka on pienin Esabin miggi mitä löysi, niin kyllä sillä kolmea milliä hitsailee ihan ok. Pitää vaan railot ja ilmaraot kattoo vähän tarkemmin ja paksuissa materiaalipaksuuksissa esilämmitys ei oo pahitteeksi.

Normi langalla ja suojakaasulla siltikin kannattaa hitsailla, jos kunnon saumat tahtoo saada aikaseks.

Pistetääs tähän vielä perään vertailun kohteeksi vanhempaa pätkää solikasta.
-> http://youtu.be/xROXgYPoamk

..Eroa?
niihä se o. mutta aika paljo eroa Nauru on meinaa aika paljon kieros herkempi nyt Cool
Muistaakseni tuo ydinjätelankavehje on jotain messujen ylijäämää, taisi tarttua mukaan jollain muutamalla kympillä.

Hyvää jälkeä Selly pätättänyt, ei edes vuoda mistään ja on ihan katseen kestävää. Vieläkun jaksaisi ottaa irti, hioa ruosteet ja maalata.

Tuo tomoksen aski on kyllä ihan uskomaton. Juu tiedetään että ykkönen on tarkoitettu metikköön ja siihen aikaan näissä voimaa oli aika vähän. Mutta miksi sen pitää olla noin jumalattoman lyhyt? ja 2:sen niin pitkä? Ei saa millään välityksiä täsmäämään 1->2:lle tai edes 2->3. Sekä vitonen suhteessa neloseen on liian lyhyt, huippukierroksilla nopeus nousee vain puolet suhteessa 3->4.

Ainakaan teoreettisesti, tällä tehoalueella lähinnä optimaalista kiihtyvyyttä olisi 10/40-välit. Jokainen voi todeta että on aivan säälittävän lyhyet ja matka-ajoon se 65km/h nopeus 9000rpm kiekoilla tuskin on kauhean mukavaa.
katos kun SäMä sarja on kehitetty mini rialiin! ja kiihtyvyyteen ja vääntöön Cool justiista täydellinen aski paitsi jos meinaa kauliessa kepitää...
ja voihan aina niitä välejä pidentää Razz sielä jukoslaaviassa vai onko se nykyään slovenia. niin niiss' tomos videoissa on yleensä aika pienet taka rissst... eli siis välejä pidemmiksi eli siis varsin hyvä loota kun välittää sen ja välittää siitä Naughty
Tuossa tarkoitettiin lähinnä laatikon välityksiä ja vaihteiden välisiä eroja joita ei voi oikein ratasvälityksillä korjata.
vaihteiston välityksiä tarkoitinkin että nii voi kyllä jotenkin parannella väleillä jos ummarsitte. ne kyllä on aika ilkeitä nuo portaat että ykkös-kakkos vaihe porras on ihan liian iso! tosin eipä tuo hirveesti häirihe ja ompahan maastovaihe Cool
jonkun pitäs ruveta teettämään näitä vaihderattaita 1-5 eri kokosia että saa aina itse koneen välitykset laittaa passeliksi Dance
En minä ainakaan käytä ykköstä ollenkaan, vaan lähden aina suoraan kakkosella liikenteeseen.
Tomos 3v:ssä tämä tomoksen väännön riittävyys on huomattu, ja siitä onkin poistettu juuri tuo ykkösvaihde.
semmosella olis ovela päästä ajeleen siis 3v tomoksella. ei olisi sitä kyhyttä ykköstä Razz
mutta minä (tyhmänä) kysyn et voisko sen ykkösvaihteen ottaa kokonaa pois ja alottaa 2 vaihteest ja lopettaa 5 eli tulis 4 vaihetta... tämä ei varmaan ole mahdollista koska kaikilla se ois sillee varmaa
pystyy mutta turhemppoo hommoo ei oo. mitä suotta ottamaan pois? antaa mulukuta mukana vaikka alottaisi aina sillä 2 ja lopettaisi 5.sella. ompahan aina yksi joka sopii maastoon Cool niin jos haluat tietää miten ykkösen riisuminen onnistuu niin ykkösen vaihder ratas vetoakselilta pis ja sopiva holkki siihen niin ei jää vapaata vaihdettakaan siihen :wink:
Eikai projekti muuten tähän jäänyt ja toivottavasti tapahtuu vielä jotain uutta ja ihmeellistä? Razz

Mites sen läppäpytyn kohtalo?
Ei suinkaan, itse asiassa paljon on jo tapahtunut Wink valitettavasti nyt on menossa pari tentti viikkoa ja nyt on pakko keskittyä koulujuttuihin.

Tehosolle sai jo uudet lokarit, uuden jännitteen säätimen ja valot toimintaan. Ehdin jo painella pitkin kyliä mutta sytkän ajoituksessa pientä säätöä, odotellaan tässä samalla kunnollista ulosvetäjää.

Tuon omatekoisen putken kanssa tuntuu toimivan lootakin paremmin mutta se luhaon räväkkä piikki muuttuu tasaiseksi vääntökäyräksi. Kunhan saa nuo sähköt säädettyä uskon että tulee lisää kierroksia koneesta ja tällöin se korjaa laatikon epämääräisyyttä.

Sitä odotellessa, kuvia tulee kunhan vain taas ehdin. Jotenkin ei taas aika riitä mihinkään.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19