Hoplaa!
Ihme puolivammanen tuo läppärunko. Jostain värkätään siihen tuplasti enempi läppändeerusta kehiin.
Hauskan matalat imuaukot kyllä, varsinkin tossa 50cc:ssä.
Mitähän aukioloaikaa niillä on..?
Kattellaan josko sunnuntaina tulisin kattelemaan hallille mukaan.
Kyllä se solikka lentoon saadaan.
Nyt on jännää palikkaa solikkaan.
Mitä nyt kuvista kahtelin,niin valuröpelöitä tosiaan taitaa löytyä. Ja tuo läppä runko on mielenkiintoinen,vähän niin,kuin pevetin läpät käännettynä. Kumpi pytty tullee tehosolleen kiinni? Joko päästään maagisen 107km/h yli?
Tuskin tuota 107km/h tulee rikottua saatikka lähellekään. Tälläin pers tuntumalla voisi sanoa ettei kumpikaan sylkkä kierrä yli 10krpm, sen verran matalat aukon. Mutta seokset pitäisi kiertää pikkasen erilailla, ehkä näistä saa kivan vetäviä kokoonpanoja
Vaihdoin Luhaon tilalle sen DIY-mallin putken, kun alkoi ketuttaa se järjetön huudattaminen. Luhaolla päästeltiin noin ~65km/h, yllätyksenä tuo omatekoinen putki tuntuu vetävän paljon paremmin. Tehoa tulee huomattavasti enemmän ja se tulee alueella 6000-8000rpm, sylkkä kiertää kyllä huuttamalla sinne 10krpm. Huippuja mitä koitin sigmaan niin oli tasaisella alustalla 75km/h@9000rpm, todellistä 72 laskujen perusteella. Ja lievän alamäen saattelemana 82km/h.
Tuo on kieltämättä erikoisen näköinen läppärunko mutta varmasti ajaa asiansa. Periatteessa olisi varaa ottaa sylkästä kamaa pois että mahtuisi usempi läppä, mutta siihen ei vielä toistaiseksi ole tarvetta.
Selly kirjoitti:Kattellaan josko sunnuntaina tulisin kattelemaan hallille mukaan.
Jaha. Kuvareportaasia tästä päivästä.
Työmaalla oli monta eri konetta levällään, ja siinä pienessä kulmassa sitten turattiin Tomosta.
Yhdet lohkot näytti mitalla olevan ihan OK, mutta pytyt ei taas sopinut ollenkaan. Pörrä siis laulamaan!
Sitten sopikin molemmat pytyt oikein nätisti lohkoihin..
Sitten lohkoja putsaillen ja jonninmoinen kampiakseli pyörimään sisään, astekiekko kylkeen ja sehän on valmiina mittaustöihin. Samalla piirtopuikolla katteltiin tiivisteen kanssa että minkämoiset lähdöt siihen pitäisi kairata jotta on portaattomat.
50cc Power One YKK&AKK
70cc DMP YKK&AKK
70cc DMP 2,5mm korotuksella YKK&AKK
Mitä aukioloasteet sitten näytti kummassakin pytyssä? Tästä ne kaikki selviää. Zeta on vaan typonnut 2,5mm korotuksen 2mm korotukseen.
Hyvää settiä. Katotaan kun isolohkosolle puskee vaihteiston rattaat lohkon läpi seitsenkertaisten tehojen vallitessa!
Hienoa rakentamista:jep:
Saaako noita kisakiertokankia vielä jostakin? Ei tunnu kestävän tuo normi neulalaakeroitu.
Tuossapa oma teho exportti
nykyään on enemmänkin vetoja.. pelleily>
http://youtu.be/01JgWOpOEVg
Oman kisakampuran taisin ostaa täältä foorumin kautta, ties kuinka kauan sitten
Muistaakseni törmäsin jossain saksalaisessa verkkokaupassa vastaavaan joku vuosi takaperin, mutta en tähän hätään kykene muistamaan missä.
Kivasti näyttää exportti lähtevän
Joutuiko noille am6 sähöille tekemään jotain erikoista.. kun am6 moottorihan pyörii takaperin.. niin eikö syttykartta mene perseelleen cdi boxista.
oma exportti on nyt tainnut tulla vakiosytyllä tiensä päähän.. kipinää ei enää riitä yläkierroksilla.. lentää bensaa putkesta ja hyytyy.
94.5kmh tarttui sports trackeriin parhaimmillaan.
En pahemmin ole täällä muistanut käydä
Eipä Solleenkaan ole mitään muutoksia tullut, lähinnä vaan seisonut tallissa odottamassa motivaatiota.
Mutta jos et vielä ole vastausta saanut, niin eihän sillä ole väliä mihin suuntaa kone pyörii. Samallalailla ennakko tulee myötä ja vastapäivään. Vähän sai kieltämättä arpoa mihin asentoon palikat laittoi, kun ei ollut ajoituslamppua. Mikä pitäisi ehdottomasti hankkia ja katsoa onko ajoitus vieläkään lähimailla.
Jos vielä kiinnostaisi niin mulla olisi yhdet am6-sähköt, diy-bolt-on-billetti -alustalla ja rajoittamaton cdi ylimääräisenä. Tosin vauhtipyörä taisi puuttua. Oli tarkoitus rakentaa toinen kireämpi moottori mutta ei taida into enää näihin riittää
Aika kireän näköiset lohkon modaukset
Mites se noilla huutaa?