Soliferia

Täysversio: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Hoplaa!

Ihme puolivammanen tuo läppärunko. Jostain värkätään siihen tuplasti enempi läppändeerusta kehiin.

Hauskan matalat imuaukot kyllä, varsinkin tossa 50cc:ssä. Hymy Mitähän aukioloaikaa niillä on..?

Kattellaan josko sunnuntaina tulisin kattelemaan hallille mukaan.

Kyllä se solikka lentoon saadaan. Mosh
Nyt on jännää palikkaa solikkaan. Naughty
Mitä nyt kuvista kahtelin,niin valuröpelöitä tosiaan taitaa löytyä. Ja tuo läppä runko on mielenkiintoinen,vähän niin,kuin pevetin läpät käännettynä. Kumpi pytty tullee tehosolleen kiinni? Joko päästään maagisen 107km/h yli?
Tuskin tuota 107km/h tulee rikottua saatikka lähellekään. Tälläin pers tuntumalla voisi sanoa ettei kumpikaan sylkkä kierrä yli 10krpm, sen verran matalat aukon. Mutta seokset pitäisi kiertää pikkasen erilailla, ehkä näistä saa kivan vetäviä kokoonpanoja Nauru

Vaihdoin Luhaon tilalle sen DIY-mallin putken, kun alkoi ketuttaa se järjetön huudattaminen. Luhaolla päästeltiin noin ~65km/h, yllätyksenä tuo omatekoinen putki tuntuu vetävän paljon paremmin. Tehoa tulee huomattavasti enemmän ja se tulee alueella 6000-8000rpm, sylkkä kiertää kyllä huuttamalla sinne 10krpm. Huippuja mitä koitin sigmaan niin oli tasaisella alustalla 75km/h@9000rpm, todellistä 72 laskujen perusteella. Ja lievän alamäen saattelemana 82km/h.

Tuo on kieltämättä erikoisen näköinen läppärunko mutta varmasti ajaa asiansa. Periatteessa olisi varaa ottaa sylkästä kamaa pois että mahtuisi usempi läppä, mutta siihen ei vielä toistaiseksi ole tarvetta.
Selly kirjoitti:Kattellaan josko sunnuntaina tulisin kattelemaan hallille mukaan.

Jaha. Kuvareportaasia tästä päivästä.

Työmaalla oli monta eri konetta levällään, ja siinä pienessä kulmassa sitten turattiin Tomosta.
[Kuva: th_tyoumlpoumlytaumlauml.jpg]

Yhdet lohkot näytti mitalla olevan ihan OK, mutta pytyt ei taas sopinut ollenkaan. Pörrä siis laulamaan!
[Kuva: th_Lohkojenpoumlrraumlavarrus.jpg]

Sitten sopikin molemmat pytyt oikein nätisti lohkoihin..
[Kuva: th_50ccPowerOne.jpg] [Kuva: th_70ccDMP.jpg]

Sitten lohkoja putsaillen ja jonninmoinen kampiakseli pyörimään sisään, astekiekko kylkeen ja sehän on valmiina mittaustöihin. Samalla piirtopuikolla katteltiin tiivisteen kanssa että minkämoiset lähdöt siihen pitäisi kairata jotta on portaattomat.
[Kuva: th_Astekiekkomotti.jpg] [Kuva: th_h-laumlhtoumljenavarruksentarpeet.jpg]

50cc Power One YKK&AKK
[Kuva: th_50ccPowerOneaukot.jpg]

70cc DMP YKK&AKK
[Kuva: th_70ccDMPaukot.jpg]

70cc DMP 2,5mm korotuksella YKK&AKK
[Kuva: th_25mmkorotus.jpg] [Kuva: th_70ccDMPaukot25mmkorotus.jpg]

Mitä aukioloasteet sitten näytti kummassakin pytyssä? Tästä ne kaikki selviää. Zeta on vaan typonnut 2,5mm korotuksen 2mm korotukseen.
[Kuva: th_pyttyjenmuistiinpanot.jpg]
Herätellään tätä taas vaihteeksi kun työttömän opiskelijan kesäloman kunniaksi saa jotain tehtyäkin.

Elikkä aloin virittelemään kauan aikaa sitten hommattua 70cc DMP- sylkkä paikoilleen. Tämän hetkisiin lohkoihin oli turha kuvitella asentavansa sitä kun sylinteri on 10 kapeampi kuin huuhteluiden lähdöt. Näin ollen sylinteri paikoillaan pystyi kivasti kurkistamaan kampikammioon. Joten toiset lohkot työstöön, uudet lähdöt portaattomiksi, petilaakereille päivitystä eli 2mm syvennys laakeripesiin, kuten edellisiin lohkoihin. Plussana näissä lohkoissa ei ole lisäkampikammiota.
[Kuva: th_2014-05-22-224_zpse0582008.jpg][Kuva: th_2014-05-22-226_zpsc38c559a.jpg]

Tuli jokunen viikko takaperin sorvattua sylkän yläpäästä sen 2.5mm pois. Jännästi käyttäytyy tuo kovakromipinnoite sorvatessa, jotenkin tuppaa menee kuprulle. Hinkkasin sen kuitenkin tasaseksi niin että menee mäntä nätisti läpi. Saa nähdä miten pelittää.
[Kuva: th_DSC_0145_zps3b267881.jpg][Kuva: th_DSC_0144_zps5c0cdd9b.jpg][Kuva: th_DSC_0147_zpse4623fe9.jpg]

Selly sorvaili kiekon 2.5mm koropalaksi sylkän alle. Muotoilin sen sopivaksi ja samalla kone nippuun.
[Kuva: th_2014-05-22-227_zpsa84963ca.jpg][Kuva: th_IMG_2865_zpsa10c89f9.jpg]

Siitä sitten jatkettiin imukurkun tuhertamisella. Alun perin oli tarkoitus muokata mukana tullutta alumiinista imukurkkua mutta ei laitteita eikä materiaalia niin päätin väsätä mustasta nurkissa lojuvissa paloista. Sattumalta löytyi sopivia putkia ja siitä se lähti muotoutumaan.
[Kuva: th_IMG_2870_zps61b44bc8.jpg][Kuva: th_IMG_2871_zps9f1010f7.jpg]

Kaasuttimeksi siis tulossa saksasta tilattu PWK OKO 19mm.
[Kuva: th_IMG_2873_zps5a359a57.jpg][Kuva: th_IMG_2874_zps348f6e16.jpg]

Imukurkku jäi maalautumaan ja tähän jäätiin, ehkä ensi viikolla mopo pakettiin Hymy
[Kuva: th_IMG_2877_zps7de92606.jpg]
Hyvää settiä. Katotaan kun isolohkosolle puskee vaihteiston rattaat lohkon läpi seitsenkertaisten tehojen vallitessa! Nauru
Mopo on paketissa. Tässä pari kuvaa ja videopätkää. Zeta saa lisäillä mitä lisäiltävää on.
[Kuva: th_DSCN5922.jpg] [Kuva: th_DSCN5921.jpg] [Kuva: th_DSCN5927.jpg]

Videolinkki
-> http://youtu.be/GmC6_lnnSLM
Hienoa rakentamista:jep:

Saaako noita kisakiertokankia vielä jostakin? Ei tunnu kestävän tuo normi neulalaakeroitu.
Tuossapa oma teho exportti Hymy nykyään on enemmänkin vetoja.. pelleily> http://youtu.be/01JgWOpOEVg
Oman kisakampuran taisin ostaa täältä foorumin kautta, ties kuinka kauan sitten Hymy Muistaakseni törmäsin jossain saksalaisessa verkkokaupassa vastaavaan joku vuosi takaperin, mutta en tähän hätään kykene muistamaan missä.

Kivasti näyttää exportti lähtevän Nauru
Joutuiko noille am6 sähöille tekemään jotain erikoista.. kun am6 moottorihan pyörii takaperin.. niin eikö syttykartta mene perseelleen cdi boxista.
oma exportti on nyt tainnut tulla vakiosytyllä tiensä päähän.. kipinää ei enää riitä yläkierroksilla.. lentää bensaa putkesta ja hyytyy.
94.5kmh tarttui sports trackeriin parhaimmillaan.
Semmonen viritys nykyään.[attachment=1548]
En pahemmin ole täällä muistanut käydä Sad Eipä Solleenkaan ole mitään muutoksia tullut, lähinnä vaan seisonut tallissa odottamassa motivaatiota.

Mutta jos et vielä ole vastausta saanut, niin eihän sillä ole väliä mihin suuntaa kone pyörii. Samallalailla ennakko tulee myötä ja vastapäivään. Vähän sai kieltämättä arpoa mihin asentoon palikat laittoi, kun ei ollut ajoituslamppua. Mikä pitäisi ehdottomasti hankkia ja katsoa onko ajoitus vieläkään lähimailla.

Jos vielä kiinnostaisi niin mulla olisi yhdet am6-sähköt, diy-bolt-on-billetti -alustalla ja rajoittamaton cdi ylimääräisenä. Tosin vauhtipyörä taisi puuttua. Oli tarkoitus rakentaa toinen kireämpi moottori mutta ei taida into enää näihin riittää Sad

Aika kireän näköiset lohkon modaukset Nauru Mites se noilla huutaa?
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19