Soliferia

Täysversio: Zetan Projektipäiväkirja: Tehosolle
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
luhao on poikaa Cool
Zeta kirjoitti:Ei suinkaan, itse asiassa paljon on jo tapahtunut Wink valitettavasti nyt on menossa pari tentti viikkoa ja nyt on pakko keskittyä koulujuttuihin.

Tehosolle sai jo uudet lokarit, uuden jännitteen säätimen ja valot toimintaan. Ehdin jo painella pitkin kyliä mutta sytkän ajoituksessa pientä säätöä, odotellaan tässä samalla kunnollista ulosvetäjää.

Tuon omatekoisen putken kanssa tuntuu toimivan lootakin paremmin mutta se luhaon räväkkä piikki muuttuu tasaiseksi vääntökäyräksi. Kunhan saa nuo sähköt säädettyä uskon että tulee lisää kierroksia koneesta ja tällöin se korjaa laatikon epämääräisyyttä.

Sitä odotellessa, kuvia tulee kunhan vain taas ehdin. Jotenkin ei taas aika riitä mihinkään.

Jotenkin itsekkin tuli huomattua että tuo että tomoksen loota ei ole paras mahdollinenTwisted Evil Tällähetkellä omassa 76sessa todennäköisesti vaihteensiirtimen puikko poikki, tai koko rataspakka paskana, kun mikään vaihde ei mene päälle eikä pois.... Koko ajan on kolmonen päälläEvil or Very Mad Enkä jouda vielä purkamaan kun on tuo raisun kone levällään vielä pöydällä...
SM86: Nyt tuollainen perseily loppuu tässä topikissa.

Se vetoakselin vaihteenlukitsia tappi kuluu jossain vaiheessa, tein silloin amiksessa kovemmasta rosterista uuden. Ei ole nyt ollut pitkään aikaan mitään ongelmaa sen suhteen. Eipä muuta valittamista Tomoksen lootassa ole kuin nuo välitykset. Vähän pitää huolta niin varma laatikko.
oho sori...
mutta mistäs ne tapit on sitten alunperin tehty?
voisitkos tehdä muillekkin jos hinnasta sovitaan?
Sulla kun tuntuu olevan nuo koneistus taidot hanskassa niin et kehtais tehdä minulle kanssa tuota puikkoa, vaikka tuosta rosterista tai jostain helvetin kovasta aineesta?Hymy Olis sitten aika hyvä loota tomoksessa kun mulla on uudet vaihderattaat 1-4 ja kun jos vielä ostaisi 5sen rattaatHymy
puikko ei minulla ole vielä menny mutta melko horo jo nyt Razz voisin olla kiinostunut jostain kovemmasta metallista tehdystä tapista. mitenkäs vaihteet menee ite tehdyllä tapilla pääle? senhän pitää vissiin vähän kulua että menee vaihteet hyvin pääle?
Valitettavasti amis on historiaa jo parin vuoden takaa ja hallilta on kaikki rosteripätkät menneet. Vähän kehno ruveta tyhjästä puuhailemaan ja ensimmäinen prioriteetti on saada tehosollen iskuun. Mutta jos oikein muistan niin jonkun aikaa sitten oli huuto.netissä oli myynnissä vastaavia tappeja.
Huutonetissä kahella eri myyjällä ollu niitä tappeja myötävänä.
Oho no niimpä onkin!Hymy Kiitos vinkistä!
Noniin palataampas taas sollen edistymiseen.

Tässä vähän matoputkea, kun sitä ei suinkaan ole tarpeeksi näkynyt.
[Kuva: th_2012-04-25-058.jpg][Kuva: th_IMG_1906.jpg]

Lokarit valitsin vähän summanmutikassa tyyliin:"tuo saattaisi näyttää hyvältä." Eteen joku perus supermoto, sekä taakse tuli tilattua Tiger airin takakaukalo, joka ilmeni aivan älyttömän kokoiseksi. Niin ennenkuin joku kysyy, tuo teippi ei ole vauhtiraita vaan merkitsee keskikohtaa leikkauksille.
[Kuva: th_2012-04-27-060.jpg]

Pientä etupään sovittelua. Ehkä vielä pistää vähän ikävästi silmään. En ole päättänyt pidänkö tästä vai en.
[Kuva: th_2012-04-27-071.jpg][Kuva: th_2012-04-27-072.jpg][Kuva: th_2012-04-27-076.jpg]

Taakse lokari pienen silpomisen jälkeen istui yllättävän hyvin.
[Kuva: th_2012-04-27-070.jpg][Kuva: th_2012-04-27-067.jpg][Kuva: th_2012-04-27-064.jpg]

Vielä piti asentaa uusi tarvike jännitteensäädin niin uskalsi alkaa virittämään valoja, ilman pelkoa että savu nousee jälleen. Kumma sinänsä, tuossa piti olla myös latausjännitteelle oma piiri. Mutta toisesta johdosta ei tule virtaa vaikka kuinka kytkee, tiedä sitten missä vika.
[Kuva: th_2012-04-27-063.jpg]
-->
Vakio lokarit olisi ollut enemmän minun mieleen mutta hienot noinkin!
Vielä vähän kokonaisena fiilistely kuvaa. Joku kana tai kotka tulee ensimmäisenä mieleen. Tuota etulokari pitää ehkä vielä vähän miettiä. Tai sitten jää tuollaiseksi, alakehto kyllä vähän tasaa tuota tyhjyyttä. Ihme kun en siitä muistanut ottaa kuvaa.
[Kuva: th_IMG_1935.jpg][Kuva: th_IMG_1936.jpg][Kuva: th_IMG_1938.jpg][Kuva: th_IMG_1939.jpg][Kuva: th_IMG_1940.jpg]

Pidemmällä lenkillä huomasi että sytkä kusee vieläkin, tehoalue suppenee ja koneesta loppuu voima. Luultavasti liian myöhäisellä jolloin sytyttää putkeen ja kuumenee niin törkeästi. Ainut vaan että ei saa enää ilman ulosvetäjää auki, jonka toimittaja jätti pois ensimmäisestä tilauksesta. Toinen yritys menossa, paketti on kuulemma postitettu melkein viikko sitten. Luulisi nyt pikkuhiljaa ilmaantuvan..

solifer sm 86 kirjoitti:Vakio lokarit olisi ollut enemmän minun mieleen mutta hienot noinkin!
Minusta kromi ei oikein sopinut tähän enää, aika törkeän näkönen olisi tullut. Kun keula on noussut noin 100mm ja perä on 80mm pystymmässä. Olisi pitänyt ryhtyä pilkkomaan, mutta ei viitsi tuhota suht ok kunnossa olevia lokareita.
Liian uudenmallinen tuo etulokari, lähinnä kauhea. Nauru
TS:n etulokari sopisi paremmin?
Hyhhyh, etulokari ei sovi mielestäni yhtäänRolling Eyes Mieluummin Suzuki-Solifer ässän tai Solifer TS:ssän tai Raisun etulokari tuohon!Hymy
http://www.ylikorpi.fi/ , tuolta Helkama Raisu osastolta löytyy:

MM-87 Etulokasuoja Baidur 110 valkoin
15,00

kpl
Ite olisin työstänyt takalokarin toisinpäin. Tuo loppupään "laatikko" ei oikeen nappaa. Toistepäi ois saanu kivan siron pyöreän lokarinpään sinne ku ois soppelisti leikelly.

Etulokari on melkonen... Paksumpaa vannetta ja rengasta alle niin kompensoi.. Nauru

Ja mun mielestä tuo etuvalo kyllä vaatii kupua ton umpion taakse. Tässä ois hyvä aihio.
-> http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Mootto...-12-82626/
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19