03.09.2012, 21:59
Noniin jätkät, missä v**** päiväkodissa sitä ollaan? Alkaa pikkuhiljaa riittää nämä ihme offtopic räyhäämiset suzuki vs. solle vs. tunturi vs. raisu. Mihin nuo oikein johtaa? Jokaisesta löytyy omat hyvät ja huonot puolet, se on siitä kiinni mistä tykkää ja mihin tottunut. Eli tämä jauhaminen loppuu nyt tähän.
Ei tuo pala minusta nyt niin massiivinen ole. Verrattuna tuohon mäntään. Pala on ehkä vähän mallia tyly mutta saa minun puolestani olla, nätisti se siellä sylinterin alla istuu.
Kuten ylläolevassa kuvasta voi huomata, piti 11mm ottaa helmasta pois että päästiin haluttuihin asteisiin. Ja pilkunviilaaville, kyllä, mäntä on ihan riittävässä tasapanossa. Mäntää tutkiessä löytynyt ihan hyviä pointteja. Kuten tapin sokat, tälläiset pitäisi joka männässä olla. Saa vaivatta vaikka hampailla paikoilleen.
Renkaat tekivät minuun aika hyvän vaikutuksen, sen lisäksi että ovat sen 1.25mm ja 1.5mm. Renkaat on pinnoitettu jollainkin, hyvän tuntuiset. Sekä toinen puoli renkaista on kartio, kuin myös vastaava ura männässä. Myös katkoksen kohta on lovettu ja näin se jättää mahdollisimman pienen uran katkoskohtaan. Istuvat paikoillaan todella nätisti mutta jämäkästi.
Kokoonpano tuli illan lopuksi kasattua, mutta vaihtelu virkistää ja otetaan sisäänajoon vähän kierroksia mukaan eli matoputkea kiinni. Myös taustalla vilahtaa uusin tulokas eli S, kylläkin vielä hieman kesken.
Nyt vain odotellaan erästä koneistajaa
Henk kirjoitti:Hyvä että täällä tapahtuu taas! Mutta mikäs vanhassa männäss oli vikana?
Selly kirjoitti:Eiköhän niissä solikan omissa männissä se suurin virittämisen vastalause tule niissä sentin paksusissa paskarauta-männänrenkaissa mitä niissä on. Samantien kun kierrokset alkaa ylittämään jatkuvasti ~6500rpm vai mitä se Zeta laski, alkaa lepatus.Oikeilla jäljillä, mutta lepatus alkaa ~8000rpm jälkeen. Kestävyyden kanssa noissa vakio männissä ei ole ollut ongelmaa, mutta mielellään sitä siihenkin panostaa.
Selly kirjoitti:Alatapin reikää siirtämällä enempi ulkokehän suuntaan pidentää iskua. Ei kiertokangen lyhentäminen/pidentäminen. Simple.Hienoa että selvensit tietämättömille. Mutta kiertokangen lyhentäminen ei tule kuuloonkaan kun helmat ottaa limppuihin. Ja miksi sitä mennä tiukkaa kisakietaria tuhoamaan, kuitenkaan en saa täysin samaankohtaan sitä käytössäni olevilla laitteilla. Tai sitten jonnekin oikealle koneistamolle ja sehän maksaa rahaa. Ja sitä paitsi sen operoiminen vie huomattavasti enemmän aikaa kuin tuollaisen palan tekeminen. Vähän "lainailin" 6mm levyn paloja että jos tarvii vaikka toisen tehdä.
Ton 6mm lyhyempi kiertokanki tosin auttaisi siinä ettei tarttis tollasta 6mm koropalakiekkoa käyttää pytyn alla.
Ei tuo pala minusta nyt niin massiivinen ole. Verrattuna tuohon mäntään. Pala on ehkä vähän mallia tyly mutta saa minun puolestani olla, nätisti se siellä sylinterin alla istuu.
Kuten ylläolevassa kuvasta voi huomata, piti 11mm ottaa helmasta pois että päästiin haluttuihin asteisiin. Ja pilkunviilaaville, kyllä, mäntä on ihan riittävässä tasapanossa. Mäntää tutkiessä löytynyt ihan hyviä pointteja. Kuten tapin sokat, tälläiset pitäisi joka männässä olla. Saa vaivatta vaikka hampailla paikoilleen.
Renkaat tekivät minuun aika hyvän vaikutuksen, sen lisäksi että ovat sen 1.25mm ja 1.5mm. Renkaat on pinnoitettu jollainkin, hyvän tuntuiset. Sekä toinen puoli renkaista on kartio, kuin myös vastaava ura männässä. Myös katkoksen kohta on lovettu ja näin se jättää mahdollisimman pienen uran katkoskohtaan. Istuvat paikoillaan todella nätisti mutta jämäkästi.
Kokoonpano tuli illan lopuksi kasattua, mutta vaihtelu virkistää ja otetaan sisäänajoon vähän kierroksia mukaan eli matoputkea kiinni. Myös taustalla vilahtaa uusin tulokas eli S, kylläkin vielä hieman kesken.
Nyt vain odotellaan erästä koneistajaa