Juu mitä enempi kuulia sen isompi kosketuspinta-ala ja toisin päin.
Kaikkihan muistaa koulun fysiikasta paineen, pinta-alan ja voiman suhteen
Noniin paljon hyödyllistä informaatiota tullut laakereista, mutta olisiko mahdollista tehdä vaikka Huolto-osioon oma topic? Pysytäänpä aiheessa sillä, L17:ta ei tässä projektissa enää nähdä.
Tuli vähän shoppailtua, uudet 310mm iskarit, ketjulaahain ja -ohjuri, sekä 39mm mäntä.
Konekin saatiin lyötyä läjään, sisältäen uudet kulutus osat ja legendaarisen kisakampuran. Myös Tiger Aquan sähköt olisi tarkoitu istuttaa moottoriin. Ainut ongelma lieneekin sytytyksen ajoitus. Onko kellään kokemusta miten sen voisi ennakoida edes sinnepäin?
Vetoakselin, swingin ja navan suhde alkaisi olla aika lähellä, vielä kääntyy hieman alaspäin kun pidemmät iskarit. Sekä swingin iskarin korvakkeet vaihdetaan vähän matalemmalle ja vahvistetaan.
Vertaa kampuran kiilan paikkaa tiikerin ja tomoksen välillä. Näkee ainakin onko etes suunnillaan.
Zeta kirjoitti:...Ainut ongelma lieneekin sytytyksen ajoitus. Onko kellään kokemusta miten sen voisi ennakoida edes sinnepäin?
Onko vauhtipyörässä jotain merkintöjä, tai muuta kohtaa mistä tuo impulssikäämi ottaa kohdan..? Sillä katsoo about sinnepäin, aluslevyyn rutkasti säätövaraa ja sitten perstuntumalla tarkemmaksi, kun saa käymään oikeinpäin..
..Sillä tapaa mä itekkin sen homman hoidin kun peeveen sytkän iskin Raisun mottiin..
Minkä merkkinen mäntä Zeta? ja miks vaihtaa sähköt??? vakiot toimii kun kärjet kunnossa ja oikein säädettynä.
niin minäkin haluaisin tietää mikä mäntä? ja onhan cdi paljon parempi kuin kärjellinen...
no mitenkä niin? turhia hilppeitä vaan enemmän...
solifer sm 86 kirjoitti:no mitenkä niin? turhia hilppeitä vaan enemmän...
Sitten kun ne huipputehojen kierrosluvut alkaa olemaan tässä vehkeessä siellä suunnalla mitä suurin osa solikoista ei edes jaksa kiertää, voi olla että kärjet eivät enää pysy mukana. Kärjettömät ovat idioottivarma tässä tilanteessa, ja sen lisäksi saa paremman valotehon.
Kaikille ei riitä pelkästään se, että siinä tulpan kärkivälissä näkyy jotain kipinää jossain vaiheessa..
Meinaatko että yli 11000 tonnia kiertää tämä sollu
no mikäs siinä jos rakennalla haluaa! mutta itse en viitsisi turhaan laittaa kärjetöntö
Huvikseenhan näitä rakennellaan ja kokkeillaan välillä jotain uutta.
Tikerin sähköt täällähi yhessä solikassa ja on niin hyvät valot, että paremmat ei voi olla.
Huvin ja harrastuksen vuoksihan näitä rakennellaan.
Sanotaanko että jos tuon yhdessä kuvassa näkyvän 65cc Zetan iskisi kiinni ja oletetaan että kaikki menee putkeen olisi teoreettinen teho luokkaa 14hv/12000rpm
Luultavasti kiertäisi hieman yli 13000rpm. Katsotaan mihin päädytään. Mutta kuitenkin nyt tavoitellaan tuolta 55cc autisalta teoreettisesti 8hv/10000rpm.
Tiikerin vauhtipyörästä ei pahemmin löydy mitään ajoitusmerkintöjä. Kun saisi sylinterin paikoilleen niin voisi tutkiskella lähemmin.
Mikkoseiska: Löytyisikö sinulta kuvaa toimivasta kokoon panosta, josta näkisi pohjalevyn asennon ilman vauhtipyörää? Saisi vähän suuntaa mistä lähtee hakemaan.
M: Niin siis ja mäntähän on laatua moparin valkoisessa laatikossa, 2mm renkailla
. Paremman puutteessa saa kelvata, kunnes löytyy korvaava vaihtoehto.
pistähhän toi 65nen kiinni niin saat sen jälkeen etsiä solikkaas kuubasta
Ei löytyny valamista kuvaa, sunnuntaina otan kuvia.
No huh huh mikä jööti tuo pytty!
eikä mikään kyttä mangneetti
Vähän on pitänyt moottorin korvaketta hitsata