Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Kohta 2vuotta olen valutakavannetta metsästänyt eikä vieläkään ole vastaan tullut
Niin no Huuto.netissä oli yks mutta se oli 120e...
Itsekkin olen tämän vuoden rompetoreilla nähnyt monet parit valupyöriä, joten eikun romppeille vaan.
Tänään sitten pitäisi (toivottavasti) olla osien postissa ja pitäisi päästä tutkimaan miten tuo härveli menee kasaan. Jännityksellä odottelen minkälaista osaa sieltä on tulossa. Kuitenkin piristäisi päivää kummasti jos saisi edes toisen kulkineen työnalle kun autokin rykäisi tuossa aamulla ESP system faulttia (onneksi sentään virhevastuun alainen keikka).
Eipä perkule näy osia vielä
. Joko ovat tulleet tänään postiin ja lappu tulee huomenna tai posti on sekoillut jotain. Harmittaa kyllä kovasti
. Noh jos sitten huomenna uusi yritys.
Kesällä kyllä postin toimitus ajat tahtoo aina silloin tällöin kusta aika paljon
Tarviikos tuo soliferin alakertaremppa mitään erikoistyökaluja? Jonkinasteista tohoa tms laakereiden irroitukseen?
Melkein kaikki laakerit saa lyötyä toiselta puolelta, paitsi kytkinkopassa olevan sekä toisessa lohkossa olevan (se mihin ensiövedonakseli tulee). Muihin ei vasaraa kummempaa tarvitse irtoakseen. Kasaamiseen ei erikoistyökaluja tarvitse. Purkamisessa magneeton ulosvetäjä helpottaa työtä.
Milläs nuo hankalammat saa sitten irti? Ja magneeton ulosvetäkä löytyy, ihan ehdoton kun noiden sähköjen kanssa joutuu tappelemaan
Vanhan malliset L17 laakerit (käytettiin Tomoksissa vm 70-80), eli kolmiosaiset kampiakselin laakerit, vaativat ulko ja sisäkooleilleen siihen tarkoitetun ulosvetimen. Tahtovat nimittäin olla helvetin kovassa lohkossa ja kampiakselissa...
Olisko heittää linkkiä moiseen? Esim onko biltemassa sopivaa?
Niin siis pitäisi saada nuo lohkojen laakerit irti. Kampurallahan ei ole väliä kun se lentää romukoppaan vaikka heittokellon mukaan olikin suora koska joku on päättänyt vähän patendoida omaa sen vauhtipyörän tapin paikalle (oli rautanaulalla tungetty vinoon rälläkän pitkittäisviiltoon).
Pienellä toholla lähtee ne koolitkin irti. näin ainakin sain sach koneesta ne irti. Toholla lämpövä ja sitten meisselillä varovainen naputus.
Selevä. Mites muuten tuo shimmitys? Miten kannattaa aloittaa?
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12