27.06.2012, 23:54
Pistetään tänne nyt omakin projektitopikki pystyyn niin ei tarvitse lainailla muiden topikkeja. Elikkäs kaikessa lyhkäisyydessään pitäisi saada jo yli 10v omistamani Solifer SM -80 vihdoin kilpiin. Aikanaan mökkimopoksi ostettu härveli jota ei koskaan kilvitetty johtuen suomen silloisesta idioottimaisesta paperisodasta jonka olisi joutunut käymään tuon kanssa. Ongelmia oli varsin paljon kun kone alkoi leviämään milloin mistäkin. Milloin meni männänrenkaat, milloin vauhtipyörä pyörähti tyhjää ja sytkä hyppi ja milloin taas sytkän kanssa ongelmaa. Nooh autoinnostus iski ja mopo jäi varastoon seisomaan ja nyt kun rahatilanne ei salli kahden auton pitämistä niin oli pakko saada jokin harrastepeli ja totesin että ehkä on aika kunnostaa vanha kunnon Solifer kesäkruiseriksi.
Mopo on varsin vakio, mitä nyt pikkuisen viilattu pytty, miedosti laskettu kansi, säätösuutin, Pipercrossin filtteri, 12/35 välitykset ja Biturbon tehari alakautta sovitettuna. Aikomuksena pitää varsin vakiona. Koneeseen ehkä hiukan enemmän puhtia jos ei tuon teharinkaan kanssa riitä jotta jaksaa mäet hyytymättä. Väriksi tuli metallinhohto kulta johon lisäksi tulossa Solifer tarrat. Eli pientä viittausta orkkisvärivaihtoehtoihin mutta omalla twistillä. Runko pysyy hopeana ja muut osat maalataan sitten mustalla tai mikä nyt sattuu mihinkin sopimaan.
Kuten topicistakin on selvinnyt niin moottori on nyt kasassa ja toimii. Kaikki kulutusosat sisältä laakereista kampuran kautta ties mihin pieniin tilpehööreihin on nyt laitettu kuntoon niin ylä kuin alakerrassa. Extrana lisätty myös 5.vaihde laatikkoon. Myös älyttömästi kulutusosaa on vaihdettu vaijereiden, renkaiden, sähköjen ja muiden pikkuosien muodossa kuntoon. Eipä ole mopo ollut koskaan teknisesti yhtä hyvässä kunnossa minulla ollessa.
Tällä hetkellä mopoon on saatu kilvet perään mutta pitäisi parit pikkuongelmat ja maalaus enää talven aikana hoitaa alta pois ja keväällä sitten kovaa ajoa. Mahdollisesti tulevaisuudessa hiukan enempi viriä mutta saa nähdä mikä on mieli sisäänajon jälkeen kun saa säätöihin ja saa kierrättääkkin konetta.
[attachment=1327]
[attachment=1328]
Saa nähdä mitähän tästäkin tulee
EDIT: Päivitetty aloituspostausta 30.1.-14 tuoreemmilla tiedoilla.
Mopo on varsin vakio, mitä nyt pikkuisen viilattu pytty, miedosti laskettu kansi, säätösuutin, Pipercrossin filtteri, 12/35 välitykset ja Biturbon tehari alakautta sovitettuna. Aikomuksena pitää varsin vakiona. Koneeseen ehkä hiukan enemmän puhtia jos ei tuon teharinkaan kanssa riitä jotta jaksaa mäet hyytymättä. Väriksi tuli metallinhohto kulta johon lisäksi tulossa Solifer tarrat. Eli pientä viittausta orkkisvärivaihtoehtoihin mutta omalla twistillä. Runko pysyy hopeana ja muut osat maalataan sitten mustalla tai mikä nyt sattuu mihinkin sopimaan.
Kuten topicistakin on selvinnyt niin moottori on nyt kasassa ja toimii. Kaikki kulutusosat sisältä laakereista kampuran kautta ties mihin pieniin tilpehööreihin on nyt laitettu kuntoon niin ylä kuin alakerrassa. Extrana lisätty myös 5.vaihde laatikkoon. Myös älyttömästi kulutusosaa on vaihdettu vaijereiden, renkaiden, sähköjen ja muiden pikkuosien muodossa kuntoon. Eipä ole mopo ollut koskaan teknisesti yhtä hyvässä kunnossa minulla ollessa.
Tällä hetkellä mopoon on saatu kilvet perään mutta pitäisi parit pikkuongelmat ja maalaus enää talven aikana hoitaa alta pois ja keväällä sitten kovaa ajoa. Mahdollisesti tulevaisuudessa hiukan enempi viriä mutta saa nähdä mikä on mieli sisäänajon jälkeen kun saa säätöihin ja saa kierrättääkkin konetta.
[attachment=1327]
[attachment=1328]
Saa nähdä mitähän tästäkin tulee
EDIT: Päivitetty aloituspostausta 30.1.-14 tuoreemmilla tiedoilla.