Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Niin no pikku vikojahan nuo lähinnä on,eikä koneella ole merkitystä,vuotaako bensa hana.
Uusi sisäkumikin on vain 10e luokkaa,joten äkkiä pääsee siitäkin viasta. Ei vielä kannata vaihdella konetta solikkaan.
Tulipahan käytyä heittämässä vajaa 20km lenkki. Johan alkoi Solifer toimimaan kun sain vaihdettua Pipercrossin vakiofiltterin tilalle ja fiksattua maadoittuneen sammutusjohdon. Vääntää ihan erilailla ja konekin toimii oikein mainiosti. Huiput luokkaa 40km/h kun kierroksia ei viitsi antaa juurikaan ja en jaksanut tänään vaihtaa välityksiä kun sain vihdoin taas mentyä talliin. Mikähän vaan oli kun nyt toimi muuten mutta yhden kerran vetäisi ihan yhtäkkiä koneen täysin seis niin että takarengas veti märällä asfaltilla lukkoon vitosella. Lähti käyntiin heti polkaisemalla eikä ollut kankean tuntuinen. Vedin vähän rikkaammalle varmuuden vuoksi mutta ei mahdu kaaliin mikä tuollaisen aiheuttaisi.
Nyt on nuo välityksetkin vaihdettu 10/35-->12/35 ja ei enää huuda ja pääsee kaikki paitsi pisimmät/jyrkimmät mäet vitosella ylös ja voi olla että osa niistäkin nousisi jos olisi vain kunnon säädöissä ja uskaltaisi antaa kaasua. Ihanan vaivaton kiihtyvyys noilla 12/35 väleilläkin ja voi olla että esim broidin Aprilia RX vie kiihtyvyydessä mutta itsellä on kyllä mukavan helppoa kun vaihteita ei ole liikaa ja koneen tehoalue on oikeasti käyttökelpoinen jo pienemmiltäkin kierroksilta lähtien. Harvemmin tarvitsee nelosta pienemmälle vaihtaa nurkka-ajossa. Tuli vain pari kertaa yritettyä valolähtöä ykkösellä ja saipahan taas huomata miten käyttökelvoton tuo ykkönen on normiajossa .
Hyvin saa kyllä katseita täällä Helsingin päässä ja kyselyitäkin tulee hyvin. Löin kauppaan lähtiessä tallissa käyntiin ja samantien oli kaksi keski-ikäistä miestä ihmettelemässä mikä siellä pörisee ja jopa tunnistivat Soliferiksi. Varsin moni tuota ihmettelee muutenkin, äänet eivät ole perus nykymopon sirinää, ulkonäkö on vanha ja muutenkin erilainen kuin mitä ihmiset ovat tottuneet mopojen olevan nykyään. Lisähämmennykseksi itsellä on vielä hiilikuitupotta, ns. oikea prätkärotsi ja ajokamat housuja ja kenkiä lukuunottamatta joten ei ihan näytä perus mopopojalta
. Samoin hyvin huomaa ylämäkien jälkeen miten paljon öljyä itsellä on bensan seassa koska savupilvi on varsin tehokkaasti tien peittävä
.
Lisänä vielä pari tuoreempaa kuvaa härvelistä.
[
attachment=1329][
attachment=1330]
Nuo johdot ja vaijerit pitäisi siistiä, etujarruvaijeri vetää jotain toista kautta ettei jäisi jumiin tietyissä tilanteissa ja maalit tosiaan uusia kokonaan. Nykyiset eivät kestä bensaa ja tankkauksessa jos loiskuu yhtään yli niin maali pehmenee samantien.
el_reino kirjoitti:Epäilen että leikkaantuminen johtui hiukan liian laihasta seoksesta.. Ja varsinkin tuoreella männällä ja porauksella saa seos olla hiukka rikkaalla.
Ja hauskaa , harvemmin pääsee ajelemaan tähän aikaan vuodesta sulilla teillä.
Komeen näköinen peli, vielä kun asettelee vähän johtoo ja vaijeria
Mitenkäs tuo säätösuutin menikään. Auki oli rikkaammalle vai laihemmalle? Tällä hetkellä on kierretty sen verran auki että tukehtuu täydellä kaasulla ja jos kierrän suutinta kiinni päin kone jaksaa kiertää loppuun täydelläkin kaasulla.
Nyt on sitten maalinsävykin käyty valkkaamassa. Ei löytynyt suoraan sellaista mitä ajoin takaa joten tehtiin oma customsävy. Punainen helmiäisväri joka taittaa auringossa kupariin/ruskeaan. Vaikea selittää eikä tullut otettua kuvaa mutta sittenpähän näkee kun on valmista
. Ajattelin että jotain viitettä vanhaan orkkisväreihin mutta tehty hiukan räväkämmiksi. On pakko myöntää että on mukava asioida kunnon ammattiliikkeessä. En ollut sillä hetkellä ostamassa vielä maaleja mutta maalimestari alkoi oma-aloitteisesti sekoittelemaan sävyjä ja kokeilemaan eri vaihtoehtoja miten tuo maali kannattaisi tehdä ja tuhlattiin varmaan 20min pelkästään sävyjä sekoitellessa kunnes löydettiin sävy joka miellytti omaa silmää ja jonka maalimestari uskoi soveltuvan käyttötarkoitukseeni.
Muuten olisi tullut punainen candyväri mutta sen maalaus olisi tullut maksamaan melkein tuplahinnan verrattuna tuohon helmiäiseen. Olisihan se candy todella nätti mutta en usko että tuo helmiäisvärikään mikään ruma on vaikka kakkosvaihtoehto vasta onkin.
EDIT: Nyt se sitten iski. Eli viri-into. Ajatuksena lähinnä saada tehtyä tuosta todella julma vääntöpeli joka nousisi mäen kuin mäen kuin ei mitään ja kiihtyisi valoista autojen kanssa kevyesti samaa tahtia muttei kulkisi kuitenkaan kuin sen max 55-60km/h. Ajattelin katsoa tuolla nykyisellä pytyllä ja vakio Bingin kanssa mihin asti riittää teharin kanssa ja sitten JOS ei miellytä niin isompaa kaasaria/lisää viilaa pytylle.
Eli tehoputki hakusessa tällä hetkellä ja tarjota saa.
Onkos madallettu kansi? Säätösuutin taisikin olla ja se vitos vaihde. Näillä pitäisi päästä jo 45-50km/h samalla mukavasti vääntäen.
Meinasitkos ala vai yläkauttasta pytkea? Jos pitää olla alakautta kulkeva,suosittelisin tekemään itse sopivan,tai hommaamaan (jos sattuu löytymään) tunturin tehoputken (mikähän TP-375 tms olikaan...). Mutta luulen ihan vaan perus yleismallin teharinki olevan jo parempi,verrattuna vakioon. Tai voihan laittaa myös jonkun muffler racing tehoputken,mutta ei sovi ulkonäöltään mitenkään solikkaan,ja poliisitkin huomaa sen...
Yläkautta kulkevista putkista parhaiten sopiva lienee pikku muokkauksella Suzuki pv;n luhao. Vääntää tällä tosi hyvin ja kiihtyy mukavasti. Mutta ei sovi paikoilleen ilman muokkausta,tuskin mikään putki sopii menemään yläkautta ilman muokkausta...
Viilaamaan ei kannata ruveta vielä noissa teho tavoitteissa,eikä kaasuttimia vaihtelemaan. Pääasia on,että on s suutin,madallettu kansi ja vaikka se luhao ja välitykset. Näillä pääsee jo sen 60km/h ns helposti ja vääntää hyvin.
On madallettu mutten muista yhtään kuinka paljon. Tällä hetkellä laskettu kansi, jonkinverran viilaa saanut pytty, Pipercross, 11mm Bing säätösuuttimella, 12/35 välit ja 5.vaihde. Huipuista ei vielä tällä hetkellä ei tietoa koska säädetty niin rikkaalle ettei jaksa kiertää loppuun (sisäänajo ja tiukasti porattu pytty) ja muutenkin säädetty korvakuulolta vain sinnepäin. n.40km/h se menee tasaisella puolella kaasulla eli varmaan kierroksia kohtuu hyvin varastossa vielä.
Itseä taas tuo Mufflerin reititys ja ulkonäkö miellyttää. Ja poliisit toki huomaavat mutta niin ne kyllä huomaavat muutakin (esim imuäänet Piperin kanssa ovat jäätävän kovat ja tekee jo mieli lätkiä korvatulppia korviin kun kaikuu niin hyvin potassa). En vain jaksa uskoa että poliisi koskaan jaksaisi kiinnostua asiasta jos äänet eivät ole päättömät, ei aja 60km/h tutkaan ja bonuksena kun ei näytä miltään perus 15v jonnelta niin pääsee aika helpolla poliisien suhteen. Tämä siis omaa ja parin kaverin kokemusta kun on tullut ns aikuisiällä ajettua työmatka-ajoa skoottereilla ja muilla jotka menivät 60-90km/h. Ajatus olisi että jos sen hankkisi niin menisi jalkatapin alta ja alkaisi nousemaan ylöspäin. Ongelmana on toki ettei ole hitsikamoja joten vaikea tehdä muutoksia joten siitäkin syystä ostaisi mieluusti jonkun jo valmiiksi muokkaaman.
Juu jos muffleri miellyttää,niin pistä kiinni vaan. Itse en ole semmoista kokeillut,vaikka jossain romuläjässä mufflerin raato taitaakin olla...
Mufflerikin pktää muokata,että sopii paikoilleen. Ei paha homma jos on rälläkkä ja hitsivehkeet ja osaa käyttää niitä,ainahan kaikilla joku kaveri omistaa nämä?
Niin tuskimpa ne poliisit niinkään vanhemmista mopoista,mutta meneppä pevetillä kiertämään kylän lenkkiä,niin jo on jos jonkin sortin poliisia perässä...
Muistatko yhtään missä kunnossa tuo raato-Mufflerisi on? Rälläkkä ja muut löytyy omasta takaa mutta hitsikamoja ei ole oikein kenelläkään, ainakaan niin että ilmaiseksi/sopivaan hintaan kukaan tekisi. Olen jo nyt yrittänyt löytää hitsaajaa tuolle sivutuelle ja tohoa jotta saisi jalkatappien kiinnityspisteet lämmitettyä ja taivutettua suoraksi (edellinen omistaja tms kaatunut tai ajanut kiinni ja molemmat tapit ovat taipuneet ylöspäin).
Edit. Korjattu kirjoitusvirheitä kiitos (kännykkä ja räntäsade ei oikein sovi yhteen).
Kävin tutmimassa,kunto täysi p*ska... änkkä kiinni yhdellä popparilla ja massalla,lommoilla joka puolelta ja alkukäyrä ehkeen helkamaan muokattu. Ei tuota myydä kehtaa... Täytyy joskus vaikka vetästä rälläkällä halki ja korjailla perusteellisemmin,jos ei jäädytyksellä suoristu.
Missä päen asut? Luulisi hitsarin löytyvän,asui missä vaan. Kannattaa pistää vmpk foorumille teharin osto ilmoitus,papparaiset siellä jotka näitä entisöi,myy mopoissa kiinni olleita viri romuja usein pilkka hintaan...
En tiedä miksi mutta en ole saanut tunnuksia rekisteröityä tuonne. Oli joskus kyllä mutta kadonneet ja nyt ei tule hyväksyntäviestiä itselle niin ei ilmoituskaan onnistu.
Juu no hakuammuntaahan tuo olikin mutta kiitos kuitenkin että jaksoit käydä tutkimassa.
Ja Helsingissä asustelen. Hitsaajia ja laitteita kyllä löytyy mutta valitettavasti hintaakin on. Kuplaan kun hitsautin niin yksi pikkupaikka oli jotain satasen pintaan. Eli ei viitsi vaikka sitä 70e uudesta Mufflerista maksaa kun joutuisi maksamaan aika hyvin hitsauksista.
Etenkään kun maalausoperaatio on nyt prioriteetti yksi. Nuo 2komponentti helmiäisvärit kun maksavat kilikalipullossa sen 25e/kpl ja niitä menee varsin monta jos haluaa nätin. Enää ei kelpaa mikä tahansa maali kun kerran saanut kunnon maaleista kokemusta. Niin paljon helpompia käsitellä ja eivät sula bensasta yms. Onnistuin viimeksi tankkaamaan niin täyteen että seinää vasten nojatessa valui tankille bensat ja maalit lähtivät orkkisruskeaan asti oikealta puolelta tankkia.
Hah hah,tuttua hommaa. Maalasin joskus ex mankin ja maalin olisi pktänyt antaa kuivaa kunnolla. No veli pojalla oli kiire nähdä vaikutus ja pisti tankin paikoilleen ja bensatkin sinne. Hyvin suli maali...
Taidampa kerätä hitsiroippeet ja muuttaa helsinkiin hitasaamaam,kuulostaa kohtuu hyvä palkkasilta kavereilta. Mitä nyt olen tutuille hitsaillut tai käynyt kaverin luona hitsi vehkeitä lainaamassa ei ole maksanut mitään. Kaipa se siellä isossa kylässä on eri asia,täälä kun on muanviljelystä,nin lähes pakko olla talossa hitsi vehkeet.
VMPK;n pitää rekisteröityä omalla nimelle,esim Matti Meikäläinen. Tai jos olet jo kirjautunut sillä nimellä,muttet muista tunnusta pistä ylläpidolle sähköpostia.
Juu omalla ninellä olin mutta ei ole enää tunnareita. Ei hajua miksi. Vaan eipä sillä niin väliä ole. Ja tervetuloa vaan
. Kyseessä on valitettavan usein itsensä uloshinnoittelu. Eli on ns liian pieni työ se yhden pikkupaikan hitsaus kun voisi vaihtoehtoisesti tehdä puoli pohjaa tai helmat. Ei se tyhmä ole joka pyytää vaan se joka maksaa. Ja minun puolestani pyytäkööt jos maksavia asiakkaita vaan riittää.
Ja juuri kun sanoin ettei hitsaajaa löydy... Eikös parhaan kaverin sukulaisella ole koneet. Vedetään ensin seisontatuki kuntoon ja tapit suoraan. Teharin leikkelykin onnistuu hyvin. Mitä tuo Muffleri vaatii muokkausta istuakseen? Takakiinnike uusiksi ainakin mutta mites muuten?
EDIT: Huomasin myös että Muffler menee vakiona vasemmalta. Sivuseisontatuki siis tuskin mahtuu sen kanssa toimimaan eli jommankumman joutuisi vaihtamaan puolesta toiselle. Mietin vain että kumpi lienee helpompi muutos. Maavaran menetys ei haittaa kun katukruiseri katurenkailla kyseessä mutta tuo reititys pitää miettiä.
http://soliferia.parasiitti.org/galleria...p?pid=3080
Tuo toteutettu mufflerin omalla alkukäyrällä,onnistuu kohtuu helposti jos on ennenkin harrastanut metalli hommia.
Mutta vasemmalta puolelta ei kannata laittaa putkea menemään,paljon isompi homma vaihtaa tukijalan paikkaa.
http://www.moposport.fi/fi/alkukayra-sol...tJMv33kvMI helpoiten putken laitto onnistuun tuon avulla,tuo menee oikealle puolen ja hitsataan mufleriin,eli katkaistaan muflerin oma alkukäyrä pois. Sitten ei tarvitse kuin putkelle tehdä kiinnike.
http://www.moposport.fi/fi/tehoputki-yle...closeGroup=$tuoteryhma Jokos sinulla oli putki valmiina? Tuon ja sen linkkaamani alkukäyrän käyrän kanssa ei tarvinne tehdä muuta,kuin alkukäyrää lyhentää ja tehdä putkelle kiinnike,mutta melko hintava paketti tulee,lienee viisain ostaa käytetty...
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12