Soliferia

Täysversio: Solifer SM -80 Kesäkruiseri kuntoon...
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Eihän tuo mutta miksei pienellä vaivalla maksimoisi mahdollisuuksia Razz. Tuo on kuitenkin parin napin painalluksen takan tuo rengaskoon vaihto.
No niinkin voisi ajatella Hymy
Päivän saldo tähän mennessä on yksi tuhottu vauhtipyörä, kone joka yrittää pyöriä väärään suuntaan ja suuri määrä paskaa kaasarissa. Kaasari siis puhdistettu töhnistä, saatu kone käyntiin taas 10sekunniksi kerrallaan ja aina kun kone käynnistyy niin kone ryntää törkeille kierroksille seoksista välittämättä. Noh todettu että sytkä hyppii ja todettu että yrittää potkia väärään suuntaan. Kokeiltu ja todettu että vauhtipyörä ei kiristy oikein kampuran kartiota vasten. Saa nähdä mitä vielä löytyy kun aloitetaan niputtamaan tuota atomeina olevaa konetta uusilla osilla.
No ohhoh, tuo on jo melkoista että yrittää lähteä väärinpäin käyntiin Shocked Nyt on joku sähköpuolella todella vialla.. Vauhtipyörä ihan missä sattuu??
ei ole uutta solikka miehille...
monesti itekkin kironnut solikan sytkä systeemin alimpaan h*levettiin Hymy
Juu tosiaan kun yritti polkea loppuvaiheessa käyntiin niin jos yrittikään sytyttää niin ampui kaasariin tai tökkäsi vastakkaiseen suuntaan. Yritin työntää käyntiin niin kakkosella tai kolmosella tökkäsi vauhti kuin seinään kun sai kipinää. Jotain häikkää siinä on siis. No tehtiin taktiset ja todettiin että tutun on helpompi pistää korjaamo-oloissa kasaan ja annoin molemmat koneet ja osat mukaan ja lupasi pistää nippuun.

Tuosta meinaan tuli hiukan henkilökohtaista tutulle kun meni tuo moottorin nolaamaan ammattilaisen tottelemattomuudellaan Nauru. Piti olla muka helppo keikka vaikka itse tiesin ettei ole kyllä kyseessä ongelma omissa asennuksissa tai niiden puutteessa. Nyt sitten tulee mies vastaan tomos taistelu Razz.
En usko että kyseessä on kuitenkaan niin hirveän suuri vika, joku yksinkertainen juttu vain, kuten tuo vauhtipyörän kiinnitys Razz Kyllä siinä yhessä illassa pitäisi tuollainen vauhtipyörä+kiilatappi yhdistelmä toimimaanHymy
Näinhän tuo on todennäköisesti. On vaan varsin suuri heitto kun käynnissä ollessa saattoi vain yhtäkkiä heittää sytkän niin pieleen että moottori vain veti seis ja yritti takaperin. En pistänyt hanttiin kun sanoi että pistää tuon nippuun kunnon välineillä ja kunnon paikassa. Molemmat koneet, osat ja kaasari menivät mukana ja lupasi niputtaa tuon kasaan, koekäyttää ja vielä heittää sen toisen 5.vaihteen rattaan sisään.
Eipä ole vielä tuo oma projekti edennyt tutun kiireiden vuoksi. Eilen kuulema oli ehtinyt tutkimaan osia tarkemmin mutta saapi nähdä miten pitkään kestää että Solifer on kasassa ja kilvissä. Pitäisi kuitenkin ennen ensikuun alkua saada kasaan koska putkirempan alkamisen vuoksi autotallin pitää olla tyhjillään ja Solifer joutuu siis ulkosäilytykseen enkä viitsi jättää tuota kotipihalle ellen saa kilpiä. Jos ei kilpiä jostain syystä tule ennen syksyä niin SM joutuu valitettavasti porukoiden talon pihalle evakkoon kuten omistajakin jossain vaiheessa. Saas nähdä miten käy.
Pieni tilannepäivitys koneen kasaukseen. Kone kävi jo kasassa mutta jouduttiin purkamaan uudelleen jonkin välysongelman kanssa (joko väärin kasattu tai jotain häikkää). Lisäksi koneesta löytyi kuulema ainakin jokin hajonnut prikka/holkki. Ei valitettavasti päässyt itse puhumaan kasaajan kanssa vaan tuo parempi puolisko hoiti jututtamisen niin ei paljoa tullut valoa siihen mikä siellä on paskana mutta kyllä se vielä kasaan tulee. Se vaan on eriasia miten nopeasti.
Toisin sanoen kasaajasisi on purkanut ja hävittänyt osan välys prikoista niin nyt ei vaihteet pysypäällä kun välystä liikaa.
Sieltä ei oikeen saa hajotettua mitään holkkia tai rikkoo kun vasaralla Hymy
Liian kireillä välyksillä saa prikat ja holkit hajalle, eli kulumaan...
Niitä rikkoja tuskin kukaan lisäilee.
silloinhan ei edes vaihteet taho mennä pääle,jos niin tiukalla välykset.
Siis jokin osa oli jo purkaessa hajalla ja lisäksi jotain oli häikkää kuulema liian suurien välysten kanssa jossain joten kone meni uusiksi auki. Jossain ainakin ilmeisesti kymppi tai kaksi liikaa välystä ja en ole varma oliko jotain muutakin (juu yritäppä nyt siinä sanoa perussuomalaiselle ammattimekaanikolle etteivät 70-luvun mopojen koneiden välykset olleet välttämättä niin älyttömän tiukkoja).
Niimpä juuri... Nykyajan koneista ymmärtävät tekevät 70-luvun koneet päin per*että...Hymy Soliferissa pieni välys käsite on joku 0,5cm, kun taas jossain nykyajan terpissä se on 0,5mmNauru
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12