# Liian vähän öljyä bensan seassa. Männän ja sylinterin voitelu ei toimi, joten kitka lisääntyy ja moottori käy kuumana.
# Liian laiha seos. Liian laiha seos palaa kuumemmalla liekillä kuin normaalivahvuuksinen seos.
# Lämpöarvoltaan liian kuuma sytytystulppa. Mikäli tulppa on lämpöarvoltaan liian kuuma, voi koko sylinteri ylikuumentua.
# Liian tiukka sylinteri. Poraamisen yhteydessä on käytetty liian pientä välystä ja kun mäntä kuumentuessaan laajenee, ei se enää sovi kunnolla liikkumaan sylinterin sisällä. Voit joko ajaa sisäänajon erittäin varovaisesti loppuun tai sitten ottaa sylinteri kainaloon ja viedä sen lähimmälle koneistamolle tai porauksen suorittaneeseen liikkeeseen hoonattavaksi.
# Liian karstainen pakoputki tai pakokanava.
eilen kun kävin mun solikalla kylällä matkaa on noin 15km niin se lämpöleikkas kahesti tai ainakin siltä se vaikutti se vaan sillai humahti ja sammu ja vähän ajan päästä se taas käynnisty ja toimi normaalisti johtuuko tuo lämpöleikkaus vakioväleistä ku viriä on mufler,16mmkaasari,5v,ja pyttyä on porattu/viilattu isommaks ja mulla on vakiovälit auttas varmaan jos vaihtasin 12eturattaan niin ei tarviis huuattaa koko ajan????vai voiko vika olla muualla?
Voihan se johtua siitäkin kun nytten ollu kovat helteet ku eikös solikoissa ollu aikoinaan ongelmana se että pytty kuumeni liikaa kuumimpina hellepäivinä ?
Kun omassa sollessa oli bingi kiinni ja iskin tuon kunnon putken. Heti ensimmäisessä ylämäessä kaasua antaessa lämppäsi kiinni, siitä kotiin säätämään. Julmetun moisen säätämisen jälkeen testirundilla lämppäsi taas. Muutaman säädön, lämppäyksen ja lopulta porauksen viisastamana päättelin ettei bingin säädöt riitä, jotenka lorttoa kiinni ja elämä alkoi taas hymyillä. Kyllähän mopoa pitää pystyä huuattamaan ilman että lämppää.
Jos moposi on vähän piristetympi suosittelisin ottamaan bingin pois konetta rikkomasta ja laittavan jonkin oikean kaasuttimen tilalle.
Zeta kirjoitti:Kun omassa sollessa oli bingi kiinni ja iskin tuon kunnon putken. Heti ensimmäisessä ylämäessä kaasua antaessa lämppäsi kiinni, siitä kotiin säätämään. Julmetun moisen säätämisen jälkeen testirundilla lämppäsi taas. Muutaman säädön, lämppäyksen ja lopulta porauksen viisastamana päättelin ettei bingin säädöt riitä, jotenka lorttoa kiinni ja elämä alkoi taas hymyillä. Kyllähän mopoa pitää pystyä huuattamaan ilman että lämppää.
Jos moposi on vähän piristetympi suosittelisin ottamaan bingin pois konetta rikkomasta ja laittavan jonkin oikean kaasuttimen tilalle.