Soliferia

Täysversio: kumenee...
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Miksköhän pannu kuumenee hirveesti sellasen 5km lenkin jälkee vaikka ei oo huuvatettu? ja rivat ovat melkee 100% puhtaat
# Liian vähän öljyä bensan seassa. Männän ja sylinterin voitelu ei toimi, joten kitka lisääntyy ja moottori käy kuumana.
# Liian laiha seos. Liian laiha seos palaa kuumemmalla liekillä kuin normaalivahvuuksinen seos.
# Lämpöarvoltaan liian kuuma sytytystulppa. Mikäli tulppa on lämpöarvoltaan liian kuuma, voi koko sylinteri ylikuumentua.
# Liian tiukka sylinteri. Poraamisen yhteydessä on käytetty liian pientä välystä ja kun mäntä kuumentuessaan laajenee, ei se enää sovi kunnolla liikkumaan sylinterin sisällä. Voit joko ajaa sisäänajon erittäin varovaisesti loppuun tai sitten ottaa sylinteri kainaloon ja viedä sen lähimmälle koneistamolle tai porauksen suorittaneeseen liikkeeseen hoonattavaksi.
# Liian karstainen pakoputki tai pakokanava.
eilen kun kävin mun solikalla kylällä matkaa on noin 15km niin se lämpöleikkas kahesti tai ainakin siltä se vaikutti se vaan sillai humahti ja sammu ja vähän ajan päästä se taas käynnisty ja toimi normaalisti johtuuko tuo lämpöleikkaus vakioväleistä ku viriä on mufler,16mmkaasari,5v,ja pyttyä on porattu/viilattu isommaks ja mulla on vakiovälit auttas varmaan jos vaihtasin 12eturattaan niin ei tarviis huuattaa koko ajan????vai voiko vika olla muualla?
Ihan samat ohjeet soturillekkin ^^. Lisää öljyä bensan sekaan, 4-5% seokset niin ei leikkaa jos ei oo laihalla tai liian tiukaksi porattu pytty.
Jos vakiovälit on kiinni,niin en ihmettele vaikka kesäkuumalla hieman lämpimänä kävisikkin..
Tai sitten ripojen välit on täynnä paskaa...
laitoin nyt eteen 12 rattaa ja seuraavaan tankilliseen laitan vähän enemmän öljyä toivottavasti auttaa
Voihan se johtua siitäkin kun nytten ollu kovat helteet ku eikös solikoissa ollu aikoinaan ongelmana se että pytty kuumeni liikaa kuumimpina hellepäivinä ?
Kyllä oma solikkakin aika kuumana käy, mutta ei leikkaa kun on säädöissä, ja ajo on niin rauhallista että ei pitäisi leikata.

Tosiaan jos mikään muu ei auta niin sytkää vähän myöhäsemmälle niin ei kuumene nii paljoa.
Kun omassa sollessa oli bingi kiinni ja iskin tuon kunnon putken. Heti ensimmäisessä ylämäessä kaasua antaessa lämppäsi kiinni, siitä kotiin säätämään. Julmetun moisen säätämisen jälkeen testirundilla lämppäsi taas. Muutaman säädön, lämppäyksen ja lopulta porauksen viisastamana päättelin ettei bingin säädöt riitä, jotenka lorttoa kiinni ja elämä alkoi taas hymyillä. Kyllähän mopoa pitää pystyä huuattamaan ilman että lämppää.

Jos moposi on vähän piristetympi suosittelisin ottamaan bingin pois konetta rikkomasta ja laittavan jonkin oikean kaasuttimen tilalle.
Zeta kirjoitti:Kun omassa sollessa oli bingi kiinni ja iskin tuon kunnon putken. Heti ensimmäisessä ylämäessä kaasua antaessa lämppäsi kiinni, siitä kotiin säätämään. Julmetun moisen säätämisen jälkeen testirundilla lämppäsi taas. Muutaman säädön, lämppäyksen ja lopulta porauksen viisastamana päättelin ettei bingin säädöt riitä, jotenka lorttoa kiinni ja elämä alkoi taas hymyillä. Kyllähän mopoa pitää pystyä huuattamaan ilman että lämppää.

Jos moposi on vähän piristetympi suosittelisin ottamaan bingin pois konetta rikkomasta ja laittavan jonkin oikean kaasuttimen tilalle.

mulla on siinä 16mm phbg...
En osoittanut sitä juuri sinulla vaan yleensäkin kaikille.

Ei taida olla säädöissään. Tai sitten toinen vaihtoehto on suurentaa loppupillia. Auttaa aika reippaasti laskemaan lämpöjä.