Soliferia

Täysversio: KYSYMYKSIÄ
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Miten ihmeessä sen laatan edes saa halki. Shocked
Hyvä että vika kuitenkin löytyi.

perusjantteri kirjoitti:ja joo koneita on tullu semmoset 7 vuotta rämpättyy (n.15v asti) ja on kyllä tullu huomattuu et ei oo mun juttu ollenkaa...
Nauru
solifer sm 86 kirjoitti:Miten ihmeessä sen laatan edes saa halki. Shocked
Hyvä että vika kuitenkin löytyi.

perusjantteri kirjoitti:ja joo koneita on tullu semmoset 7 vuotta rämpättyy (n.15v asti) ja on kyllä tullu huomattuu et ei oo mun juttu ollenkaa...
Nauru
No ku lohkoja kiristi nii ilmeisesti se laatta jääny jotenki huonosti. Kuulu vaa naps, ja kattelin mistä se kuulu nii kaks palasta tippu lohkojen sisältä ja huomasin et siitä laatasta ne on. Harvinaisen huonoo tuurii siis.
Ihan käyttökelpoinen idea on pyöritellä akseleita lohkoja kiristellessä. Jumeja ei parane olla ja jos joku alkaa jumimaan niin siihen on AINA joku syy. Helposti unohtuu noinkin sinänsä yksinkertainen varotoimi kun intoutuu touhuamaan Nauru Itsekkin tullut pulikoita rikkoneeksi tuosta samaisesta syystä.
Moro kanssa soliferisteille. Kysymykseni koskee vm. 65 solifer 3-speediä. Sopiiko näihin anker f37 moottoreihin tomoksen mäntä vai minkä?
Myös sellainen asia on askarruttanut mieltäni että 3 vaihde ei tahdo kytkeytyä millään päälle, mistähän tätä voisi alkaa ratkomaan kun vaijereiden säädöt on ruuvailtu eestaas?
Miksei omaa mäntää? vaihdevaijereiden säätö aika tarkkaa.ylempi 3-v. alempi 2-v.
Omaa mäntää? Mikäs pulju tämmöstä mahtais myydä?
Ymmärränkö nyt jotain väärin ku finmopon sivuillaki lukee soliferin moottorin osien alla tomoksen moottorien osat?
Voimakone,näyttää nuita löytyvän finn mopoltakin.
Katsastus tökkäsi viidennen vaihteen takia. Sais olla tuossa exportissa vissiin 3 ja mulla on 5. Voidaan kuulemma rekisteröidä se 4 vaihteiseksi, niin ei tartte kahta ottaa pois. Jos otan sieltä kytkimen puolen akselista sen 5 rattaan pois,niin pitääkö sinne olla joku holkki väliin ja jos pitää,niin mistäköhän niitä saa?
Joo kannattaa ottaa pelkästään siitä kytkin puolen akselilta ratas pois, nopea muuttaa taas viis vaihteiseksi. Sopivan holkin pyöräyttää äkkiä putkileikkurilla sopivasta putkesta.
Moro! Missä hinnoissa nykyään pyörii oikeasti hyväkuntoiset Solifer Export automat mopedi? Ois yks -79 vuoden Export tässä harkinnassa.
300-900e
Mitkä Renkaat edellä mainitussa tapauksessa on vakiona? Onko siinä ne valkokylkikumet vai ihan perus 2,75-17?
Perus 2,75-17. Toki on voinut ostaessa valita valkokylki renkaillakin.
Dodii nyt on Export ostettu. Ja vika löydetty ja osat ostettu. Tuli vaa ongelma. Vanhasta magneetosta oli yks magneetti irronnut nii ei kipinää saanut. Uuden Magneeton ostin ja kaikki passas ja kipinäki tuli. PPaitsi. Tuntus ottavan nuo Magneeton magneetit kiinni noihin puoliin kun pitää tommosta kolinaa ja kahina?? Onko tämä täysin normaalia? saattasko johtua siitä että jos tässä uudessa on pikkusen isommat magneetit että siksi vähä osuu
Vai onko kyseessä tehdasvika vai väärä Magneetto? Ei kai tähän saa kuin tätä yhtä?
Pikaisia vastauksia!!'
Tuossa lienee perus boch magneetto, itsellä myös joskus kahissut kun sekoitellut vauhtipyöriä ja magneettoja, vaikka muuten samanlaisia ovat olleetkin. Saattaa olla pientä heittoa jommassa kummassa, tae parhaillaan kummassakin.

Ostitko siis ihan uuden magneeton ja vauhtipyörän, vai käytetyt? Lievä kahina ei luulisi pahasta olevan, ajan olloon loppuu. Mutta jos oikein kunnolla hankaa jo kun käsin konetta pyörittelee, niin sitten kannattaa jo puuttua.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12