Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Syy huonoon käynnistyvyyteen selkisi. Kampiakselin kiilatappi vääntynyt vituilleen ja tehnyt samalla uran vauhtipyörään joten sytytys ollu myöhässä ihan huolella.
Kampiakseli muutenkin heikossa hapessa niin täytynee tilata uusi
Eli siitä on jenka huonossa hapessa, kiilatappi paskana ja kaiken lisäksi heittoa 5mm.. Ja toisessa päässä se laakerikin jumissa.. Liekkö tämä tosi huonoa tuuria kun kaikki tuntuu vastustavan tämän kanssa
Kannattaako vaihtaa muuta tuon kampiakselin lisäksi? Ainakin kaikki stefat ja tiivisteet menee luonnollisesti vaihtoon ja jos väljiä laakereita löytyy niin nekin. Konellahan on ajettu (vasta) 3600km.
Jospa se alkaisi näiden vaihdolla vihdoin ja viimein pelaamaan niin pääsisi puunamaan kunnolla ja laittamaan museokuntoon.. Ilmottelen sitten kun oon koneen läjännyt taas.
Eipä sieltä oikein muuta osaa kuin stefat, tiivisteet ja kuluneet laakerit vaihtaa, orkkis laakerit on muuten yleensä laatu tavaraa, lukeehan niissä sentään yleensä USSR tai CCCP
.
Vaihteensiirto tappikin voipi olla hyvä vaihtaa jos kulahtanut pahaksi.
Se kiilatappi on vaihdettavaa mallia, hitsi täppi tapin päähän ja pihdeillä vetämällä irti. 5mm heitto on melko raju, mitenkä mittasit? Voipi heittää jos vauhtipyörä on huonosti kiinni, itselläkin meni se alkuperäinen kierre huonoksi joten tein kierrepakalla kampiakseli kiinni moottorissa m10 kierteen siihen, pelannut hyvin.
Tuo vemputtaa oikein kunnolla. Tönäri pytyn ritilöissä ja sitten porakonella pyöritin konetta
Siitä sitten tein tarkan silmäarvioinnin.
Juu taitaa vaihtoon joutaa, eikös noissa nyky tarvike akseleissa ole jo oikea oppinen puolikuu kiila magneeton puolella? Ainakin finmopon akseleissa olisi niin kuulemma...
Hmm... joku täälä joskus kertoili nykyisissä tarvike kampuroissa olevan puolikuu kiilan. Vai oliko tilannut semmoisen motobikestä. Kuitenkin ihan terve tullut parannus, vaikka alkuperäinen tappikin luottaa jos on kunnossa..
Noniin kone kasattu uusilla laakereilla ja stefoilla sekä sillö kampiakselilla. Tuli kyllä tosi tiivis. Huomenna haen lootaöljyt nii pääsee viimein kokeilemaan joko se rupiaa pelaamaan kunnolla.
Itse olen ottanut tavaksi epämääräiset 2t koneet kokeilla käyntiin ilman öljyjä, laakerit tms kun on kuitenkin hyväksi rasvattu kun kone on auki käytetty, niin mikäpä sieltä särkyisi. En kyllä suosittele mutta melko paljon säästänyt aikaa ja hermoja yhen maailman lopun minarellin kanssa...
Toiveikkaana öljyt sisään ja polkemaan.
Ei vittu auttanut yhtään!!!!! Pelaa juuri niin kuin silloin ennen sytkäpuolan vaihtoa. Eli käyntiin lähtee kaasu pohjassa vain hana kiinni. Heti kun käyntiin saa jos avaa hanan nii moo moo sammuu. Hana kiinni ja 10 polkasua kaasu pohjassa nii taas käy. Hana kiinni käy silloin sen verta että ehtii ajaa 20m. Sammumisen jälkeen saa vielä tyhjäkäynnille kun imua antaa!
Pitäskö pukata jo paaliin tämä vehje kun ei kerta kaikkiaan ala toimimaan
-mitä tapahtuu, kun aukaiset bensahanan? Tulviiko kaasari?
-onko koho ja kohokammion kansi kunnossa?
-onko säätösuutin kunnossa ja huolellisesti paikoillaan?
Itse kokeilisin toisella kaasuttimella, mikäs kaasari siinä olikaan? Itsellä ei ole vakio bingissä ollut ikinä minkäänlaista vikaa, idioottivarmin ja paras kaasutin mitä mopediin saa, varsinkin säätösuuttimen kanssa.
Encarwi on kiinni. Ei oo toista kaasaria millä kokeilla . Ja tällä on pelannu sillo ennen kipinän häviämistä. Nyt kun putken ottaa pois nii holahtaa 3dl pensaa putkesta pihalle. Joku nyt valskaa ja pahasti
Oletetaan, että moottori on nyt tiivis ja sähköpuoli kunnossa.
Ilmeisestikin tarkastit ja hyväksi totesit sylinterin, männän, tiivisteiden ja männänrenkaiden kunnon?
Ja sylinteriä ja mäntää ei ole viilattu?
Noilla oletuksilla kaasarista tuon on siis pakko johtua:
Kammion koho on vääränmallinen, vuotaa tai neula ei ole kunnossa.
Onko säätösuutin toimiva ja oikea tuohon kaasariin?
Missäpäin tämä oikutteleva yksilö sijaitsee?
Joo pystyssä näky vielä hoonijäljet ja mäntä hyväkuntonen ja puristuksia löytyy. Ei ole mitään viilattu.
Tuolla koholla on tosiaan toiminut silloin ennen ku hävisi kipinä. Voi kai se sekin olla rikki.
Joo säätösuutin on edellisellä omistajalla pelannut oikein hyvin
Tämä sijaitsee tässä Oulun nurkilla
Olet aiemmin kertonut, että hörähtää kun säätösuutin on melkein kiinni. Mikä on melkein kiinni? Kokeile niin, että säätösuutin kiinni ja aukaiset 3/4 kierrosta, siis rapia puoli kierrosta säätösuutinta.
Tuo 3dl pakoputkesta löytynyttä bensaa ei ole mikään yllätys tai ihme; jonnekinhan se bensa päätyy, mikä kaasarin kautta kulkee. Nyt se bensa ei vaan syty, joko sitä tulee liikaa suunniteltuun nähden ja kipinä ei sitä sytyttää jaksa. Bensaa voi tulla myös sopivasti, mutta kipinä ei sitä sytytä, koska se sytytys on pielessä tai kipinä on heikko.
Kerroit kyllä sytkän olevan kohdillaan. Ja sytkäpuola on uusi, kuten olet maininnut. Uusikin puola voi olla rikki, niin että kipinä heikkenee puolan lämmittyä.
Kokeile kaataa imuaukosta silinteriin suoraan bensaa. Käynnistyykö hyvin? Jos käynnistyy, on vika bensapuolella kaasarissa.
Tietääkös kukaan kondensaattoreista kun niitä on kahta eri pituutta (25mm ja 32mm).
Lyhyempi vissiin vuosimalliin -80 asti ja pidempi sitt -81 vuodesta eteenpäin.
Mitä tuossa kohti tapahtui, että on vaihdettu pidemmän mallin kondensaattoriin, mikä on käytännön vaikutus?
Kuinkas sitten tuo irroitus pohjasta, tuntuu, että on aika jämäkästi kiinni, pitäiskö lähteä irti ihan raa'alla voimalla jos sen siitä haluaa irroittaa?
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12