Soliferia

Täysversio: KYSYMYKSIÄ
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ai niin.
Oliko kyse siis katkos välys? Ainakin oletin olevan, koska viilaamisesta puhuttiin. Harvempi kaveri tosin viilaa pytyn ja männän välisen välyksen sopivaksi. Nauru

Jos pytty on porattu, niin 99% varmuudella on jo sopiva välys. Eli luokkaa 0,04-0,08mm.
Tomoksen pyttyjä kun porailee, on viisain heittää välykset vähän reilummaksi, kun tuppaavat käymään melko kuumina...
siis pytty hoonautetaan ja mäntä vaihdetaan.
siis mikä männänrenkaan päiden välinen etäisyys on toisistaan? 0.4?
ja mihin päin katkoskohdat laitan. Imupuolell vai pakopuolelle?
Kokeilenko kummalla puolella katkos ei osu aukkoihin?
Jos kummallakaan puolella ei osu aukkoihin?
solifersm kirjoitti:siis pytty hoonautetaan ja mäntä vaihdetaan.
siis mikä männänrenkaan päiden välinen etäisyys on toisistaan? 0.4?
ja mihin päin katkoskohdat laitan. Imupuolell vai pakopuolelle?
Kokeilenko kummalla puolella katkos ei osu aukkoihin?
Jos kummallakaan puolella ei osu aukkoihin?
Kun sylinteri on nyt koneistettu männälle sopivaksi, asennat männän paikoilleen, männänrenkaiden katkokset pakoaukkoon päin ja eikun menoksi.
solifersm kirjoitti:siis pytty hoonautetaan ja mäntä vaihdetaan.
siis mikä männänrenkaan päiden välinen etäisyys on toisistaan? 0.4?
ja mihin päin katkoskohdat laitan. Imupuolell vai pakopuolelle?
Kokeilenko kummalla puolella katkos ei osu aukkoihin?
Jos kummallakaan puolella ei osu aukkoihin?

Itellä on männänrenkaiden päiden välinen välys 0,25mm, mäntä meni vaihtoon kun leikkasi kiinni.
vane80 kirjoitti:
solifersm kirjoitti:siis pytty hoonautetaan ja mäntä vaihdetaan.
siis mikä männänrenkaan päiden välinen etäisyys on toisistaan? 0.4?
ja mihin päin katkoskohdat laitan. Imupuolell vai pakopuolelle?
Kokeilenko kummalla puolella katkos ei osu aukkoihin?
Jos kummallakaan puolella ei osu aukkoihin?

Itellä on männänrenkaiden päiden välinen välys 0,25mm, mäntä meni vaihtoon kun leikkasi kiinni.

eli välys 0.4 niin on hyvä eikä leikkaile kiinni ??
solifersm kirjoitti:
vane80 kirjoitti:
solifersm kirjoitti:siis pytty hoonautetaan ja mäntä vaihdetaan.
siis mikä männänrenkaan päiden välinen etäisyys on toisistaan? 0.4?
ja mihin päin katkoskohdat laitan. Imupuolell vai pakopuolelle?
Kokeilenko kummalla puolella katkos ei osu aukkoihin?
Jos kummallakaan puolella ei osu aukkoihin?

Itellä on männänrenkaiden päiden välinen välys 0,25mm, mäntä meni vaihtoon kun leikkasi kiinni.

eli välys 0.4 niin on hyvä eikä leikkaile kiinni ??
Eiköhän tuo 0.4 ihan hyvä ole. Itellä oli vaan liian kuuma tulppa ja liian vähän öljyä bensan seassa niin leikkas kiinni.
Tiittasen kirjasessa muistaakseni mainittiin katkosvälykseksi 0.2 - 0.35mm ja katkokset pakoaukon puolelle.
Viri hommat erikseen, perus pyhä päivän päristely mopediin käy hyvin tuo 0,40mm.
Jep joo ja jos mopolla ajelee myös talvella niin mitää 15W ei kannata laitella kesähelteellä kyllä ok mutta kun kelit viilenee niin ompi jäykkää kamaa,ja aika loppu saa tiivarit olla ennen kun se alkaa vuotaa,samalla tavalla se pitkässä ajossa alkaa ohenee öljy kun öljy lämmetyään ja tulee risoista paikoista pois oli mikä jäykkyys vaan,pakkasessa ei vaan ole kiva kun kaikki jäykkää pitkänkin aikaa!
Onko 77 sm:än pikkutankissa varatankkia? Hana on paiolin ja sakkakuppi on käsinkierrettävä?
Jos hana kääntyy kolmeen asentoon niin on.

http://users.utu.fi/anpaja/kuvat/kk_sm77_6-7.jpg
Onnistuuko vaihdeakselin ja vetoakselin stefan vaihto kone paikallaan vai pitääkö ottaa irti ja halkaista kone.?
Onnistuu ainakin vaihdeakselin Stefan vaihto, ruuvvit stefan läpi pari ruuvvia ja niistä nykäsemällä stefa pois. Sama taitaa toimia vetoakselinkin stefalle.
Onkos kellään tarkempia kuvia 105mm Grimecan navoista/jarruista?

Lähinnä nyt kiinnostaa että onko kyseessä oikeanlaiset navat TS:ään

Jos vielä löytys kuvaa missä järjestyksessä mitäkin prikkaa, holkkia ja murkulaa noille akseleille tulee...
saako solikkaa kilpiin ilman bingiä? On siis dellorto sha 14mm
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12