Soliferia

Täysversio: KYSYMYKSIÄ
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Koho käännetty ja kaasari putsattu taas kerran
Eipä pellaa vieläkään. Säätöjä pyöritelty suuntaan ja toiseen tuloksetta. Nyt kuitenkin sain ajettua 150m hana auki asennossa alaspäin, mutta sammu sitten lopuksi tusahtaen? Mitäs sitten kokeillaan? Korvausilmaa tuntuu saavan kun ei auttanut vaikka ajeli ilman tankinkorkkia. Alkaa kohta usko loppua tämän kanssa.
Oikukkaitahan nämä usein ovat, pienestäkin osaa olla kiinni.
Plussaa, että lähtee käyntiin.

Kastuuko tulppa, kun ajosta sammuu?

Virtaako pakoputki, ettei ole tukossa?

Onko kärkivälit noissa asetuksissa?

Yksi mahdollisuus voisi olla kampikammion tiiveys (stefa vuotaa). Tuon voi varmistaa öljystä, josko bensaa sekoittuu (öljy haisee bensalle).

Eniten kuitenkin tuntuisi, että vika löytyy kondensaattorista/kärjistä, ehkä olisi paikallaan vaihtaa ne (saa ainakin poissuljettua).
Nyt kipinä taas lähes hävisi. Tuossa kuva miten nyt käyttäytyy. Eli lyö kipinän vaikkei kanteen koskekkaan. Enää ei siis käyntiin lähtenyt. Antaako tämä äänen sille että konkka tai kärjet ois rikki? Ja jos tulpan laittaa kanteen kiinni nii kipinän lyö vain siellä elektrodin sisällä himmeästi. [attachment=1540]
Tuo ei tee hyvää toisiopuolelle, kun tulpan metalliosa ei ole maassa.

Poljepas ilman tulppaa kampikammio kuivaksi ja jos sinulla on toinen vastaava tulppa, niin koitapa sillä.

Saattaa olla, että tuo tulppa on siinä määrin jo märkä, että anna sen kuivua muutama päivä. Ymmärtääkseni eriste imee bensiiniä jossakin määrin.
Purin jo konkan ja kärjet irti. Ja ei toista tulppaa olisi ollutkaan millä kokeilla. Huomenna käyn osia hakemassa, niin oisi hyvä tietää mitä kanttii vaihtaa ihan vaan varmuuen välttämiseksi? Ainakin nyt nuo kärjet, konkan ja tulpan käyn ostamassa. Mitä muuta suosittelet ostamaan ja vaihtamaan? Jotain tiivisteitä/o-renkaita? Mikä näissä on yleensä ollut vikana jos ei ole toiminut?
Kampiakselin magneeton puoleinen stefa kannattaa vaihta samalla kun rassaat magneettoa, helppo vaihtaa eikä ole paria euroa kalliimpi joten on ainakin se pois suljettu.
Kärjet, konkka ja Tulppa vaihdettu. Käynnistyminen parani selvästi.kärkiväli nyt 0,40mm. Sai käyntiin hana auki, muttei kulje eikä kierrä edelleenkään mihinkään. Säätösuutinta säädetty suuntaan ja toiseen, tk ruuville sama. Pakoputken käytin pois ja tyhjensin pensasta. Sitä tuli aivan hitokseen sieltä. Sen jälkeen aloin taas säätelee ja sai sillain käyntiin, että säätösuutin 3krs auki ja imulla herkutteli niin pysty ajaan 10m kunnes sammu. Tyhjäkäynnillä pysyy vain jos imua antaa vaikka tk ruuvi olisi ihan kiinni. Loppujen lopuksi tk-ruuvi sanoi sopimuksen irti ja katkes. Ruuvi jäi 2mm kaasarin pinnasta sisään päin. Tuskin saa sieltä pois ilman että kierre vaurioita. Jotenka varmaan täytyy uus kaasari ostaa. Suoaitteletteko vakio encarwia vai bingiä? Mistä näitä sais pika pikaa? Parempaan suuntaan kokoajan mennään, mutta nyt tuli ikävä ja kallis takaisku
Vastaampa itselleni. Tk ruuvi lähti nätisti pois poran avulla. Siihen sahasin poikki viillon että sai pyörittettyä, ja toimii tosi hyvin. Ja eikun kaasari läjään ja kokeilemaan.
Yritän nyt mahdollisimman tarkasti selittää miten tämä käyttäytyy.

Elikkä hana auki ala asentoon, lähtee imun saattelemana käyntiin ja pystyyn ajaan 30m kunnes sanoo troo troo
Saa pidettyä käynnissä kun oot imua päällä. Kun sammuu saa hetkeksi käyntiin imun avulla mutta ei toimi yhtään. Polkee vähän aikaa imu päällä niin hörähtää ja taas sama uudelleen. Säätöruuvien pyörittely ei auta asiaa.

Se minua ihmetyttää, kun tämä on siihen asti pelannut helevetin hyvin, mutta sitte kipinä oli hävinnyt ja ei sen koommin ole mihinkään koskettu.

Mikä tässä voisi olla vikana? Kipinä on nyt tosi hyvä
Olepa yhteydessä linkin kaveriin ja kerro huolesi http://www.tori.fi/keski-suomi/Solifer_A...?ca=18&w=3 , saattaa apu/osat löytyä.

Uskotaan nyt, että sähköpuoli toimii.

Mitä itse tekisin:
Koittaisin toisella, toimivaksi todetulla kaasarilla
Sylinteri auki ja tarkastaisin sekä imu-ja pakoaukkojen että huuhtelukanavien kunnon ja puhdistaisin (pyörivä hiomapää).
Männän ja sylinteriputken kunto ja niiden keskinäinen tiiveys
Tiivisteiden kunto
Polttaisin öljyt ja karstat putkesta (pakokäyrä ja äänenvaimennin)----> esim. pari kilowattisella kuumailmapuhaltimella tuohon tapaan https://youtu.be/QNZxYFfNdqw

Noiden lisäksi ei taida jäädä enää muuta kuin kampikammion tiiveys.

Jos meinaat itsellesi pitkäaikaista ja luotettavaa kaveria, niin jo tehdyt ja tulevat toimenpiteet eivät mene hukkaan (jos yhtään lohduttaa).

Nimim. 3 Tomoksen moottoria levällään.
solikkamake kirjoitti:Vastaampa itselleni. Tk ruuvi lähti nätisti pois poran avulla. Siihen sahasin poikki viillon että sai pyörittettyä, ja toimii tosi hyvin. Ja eikun kaasari läjään ja kokeilemaan.
Yritän nyt mahdollisimman tarkasti selittää miten tämä käyttäytyy.

Elikkä hana auki ala asentoon, lähtee imun saattelemana käyntiin ja pystyyn ajaan 30m kunnes sanoo troo troo
Saa pidettyä käynnissä kun oot imua päällä. Kun sammuu saa hetkeksi käyntiin imun avulla mutta ei toimi yhtään. Polkee vähän aikaa imu päällä niin hörähtää ja taas sama uudelleen. Säätöruuvien pyörittely ei auta asiaa.

Se minua ihmetyttää, kun tämä on siihen asti pelannut helevetin hyvin, mutta sitte kipinä oli hävinnyt ja ei sen koommin ole mihinkään koskettu.

Mikä tässä voisi olla vikana? Kipinä on nyt tosi hyvä
Sytyspuola rikki. Kun puola on kylmä, se toimii, mutta vain puoli minuuttia, kunnes lämpenee. Muutaman minuutin odottelun jälkeen kone toimii kutakuinkin normaalisti ja pääsee ajamaan 50-200 metriä, puoli minuuttia-minuutin ja taas meno hyytyy.

Kun kerrotut, sinänsä oikeat toimenpiteet on jo tehty, jää jäljelle tuo mainittu sytyspuola. Oireet ovat siihen aivan normaalit.
Imuvuotokin voi olla, itsellä petti toissa päivänä mankista imukaulan ja kannen välinen tiiviste, ei pyörinyt kuin ryyppy täysillä, mutta pystyi sentään kotiin ajamaan.
Sytytyspuola vaihdettu. Alkoi kolisemaan joku kytkimen puolella joten avasin kopan ja aloin tutkimaan. Kampiakselin pään mutteri oli päässyt löystymään.
Kysymys kuuluu, miten ootte ottanut tuosta tuon laakerin pois edestä jos se on siihen jäänyt?

Ja toinen kysymys. Sytkäpuolan vaihdon jälkeen käytiin lähteminen on heikentynyt huomattavasti. Kärjet oon kahteen kertaan kertaan säätänyt ja tulppakin vaihdettu. Komia kipinä tulee. Kaasarinki puhdistin vaan ei. Saattaa vähän hörähtää kun säätösuutin on melkein kiinni ja kaasu pohjassa polkee. Mutta jos löysyttää vaikka pari kierrosta niin ei kirveelläkään käyntiin, oli imua tai ei.

Onko tässä enään muita vaihtoehtoja kuin kone auki ja kaikki mahdolliset Stefat vaihtoon?
Eli se kytkin kellossa oleva mutteri on päässyt löysälle? Siinä alla kuuluu olla se lukitus levy jonka sakara taitetaan mutteria vasten, jolloin sen ei pitäisi päästä löystymään. Mitä laakeria tarkemmin tarkoitat, sitä kytkimessä olevaa neulalaakeria? Se harvoin jää niin tiukkaan akselille, että ei sormilla vetämällä lähde irti. Tai sitten leikannut akseliin kiiinni ja pahasti jolloin jotain on pielessä.

Oletko säätänyt sytytyksen ajoituksen ohjeitten mukaan kohdalleen, eli antaa kipinän noin 1,5-2mm ennen ylä kuolon kohtaa? Kone kyllä käynnistyy oli sytty miten pielessä tahansa, mutta ei toimi juuri mitenkään. Ja olethan kokeillut muutakin kuin Ngk merkkisiä tulppia? Itsellä solikka pimentää ngk tulpan muutaman kilometrin ajon jälkeen, tai tekee sitten piikkiä siihen. Denson tulppa ollut nyt useamman vuoden eikä mitään ongelmaa ole ollut. Samoin tuossa lynxissä on puola vika, ei pelaa ollenkaan ngk tulpilla mutta densoilla pelaa.

Jos sinulla on jo se kytkin kello näkysällä, niin pyöritä mutteri irti ja vaihde stefa, ei sitä varten kannata konetta purkaa tuon enempää. Samoin saat sen magneeton puolen stefan vaihdettua kun magneetto on irti.
Tarkoitan sitä mikä on siinä kytkimen päässä eli kampiakselin päässä. En raskinnut kovasti kangeta sitä. Itsekin epäilen että ex omistaja on unohtanut taittaa sen sokan. Kokeiltu on ngk ja chanpionia. Sytkä on ajoissA, ellei ole magneettoa tai puolia vaihtaessa liikkunut.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12