Soliferia

Täysversio: KYSYMYKSIÄ
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Toimii ja saa köyntiin ja pystyy ajamaan. Mutta väillä käynnistyspoljin jumahtaa jolloin pitää vähän rytkäyttää ja pystyy polkemaan taas. Kostain vaan kuuluu ylimääräistä ääntä saattaa olla vauhtipyörä tai sitten jokin muu...
eikös ois viisaampi aukaista ja kahtoa mikä vaivaa, ei vituta niin paljon kun jumii totaallisesti.
Nytten solikasta katosi kipinä. Tässä mitä tehty, voi ehdottaa mistä kiikastaa.
-Tulppaa vaihdettu
-Tulpanhattua vaihdettu
-tulpanjohdosta katkaistu pätkä pois
Satunnaisesti siis tulee pieni kipinä, joten tuskin sytytyspuolassa/johdossa vikaa ei ole??
Varmaan kärjet ja kondensaattori vaihtokunnossa? Onko mikä malli nuo kärjet? Tapilla vai vanhamalli? Ja konkka varmaan lyhyt malli siis 77sm kyseessä?
solifersm kirjoitti:Nytten solikasta katosi kipinä. Tässä mitä tehty, voi ehdottaa mistä kiikastaa.
-Tulppaa vaihdettu
-Tulpanhattua vaihdettu
-tulpanjohdosta katkaistu pätkä pois
Satunnaisesti siis tulee pieni kipinä, joten tuskin sytytyspuolassa/johdossa vikaa ei ole??
Varmaan kärjet ja kondensaattori vaihtokunnossa? Onko mikä malli nuo kärjet? Tapilla vai vanhamalli? Ja konkka varmaan lyhyt malli siis 77sm kyseessä?
Vaikka kipinä tulee aika-ajoin voi puola silti olla elämänkaarensa lopussa. Saattaa olla järkevää vaihtaa kärjet ja konkka ensin, puhutaan suuruusluokan 10-15e investoinnista.
Laitan YV:n sinulle.
Joo elikkäs nytten vaihdoin kärjet ja kondensaattorin ja hups heijaa kipinä palasi ja sehän lähti käyntiin. Nyt vain ilmeni sellainen että paukkuu putkessa ja savua tulee ilmanputsarista ja pätkii. Eli sytytys varmaan liian myöhässä? Tyhjäkäynnillä on siis todella hyvä toimii niinkuin pitää ottaa kierroksia ja lähtee käyntiin hyvin mutta kun lähtee ajamaan vaikka ykkösellä alkaa armoton pätkiminen ja pauke ja hyytyy. Eli miksi vain ajossa ilmenee?
Varmaan kannattaa magneeton alus levyä työntää hiukan myötäpäivään niin sytytys aikaistuu?
Hyvä, että lähti käyntiin. ei muuta kuin sytkä kohdilleen. Säätö tapahtuu juuri kuten kerroit.
1. Mihin suuntaan säätösuutinta pitää kääntä jotta seos menee rikkaammalle? Auki päin? Eli kiertää sen yläosan juuri ja juuri kiinni ja sitten noin kierros kiinni ja siitä rupeaa säätelemään?
2. Miksi vakio bing pudottaa bensaa ylivuotoletkusta kun on jalalla? Bensahanan kun laittoi kiinni piti paussin mutta rupesi taas tiputtamaan.
3. Säätösuutin on noin 3/4 auki joten se taitaa olla aika laihalla? Miksi silti oli kastellut tulpan ja ei lähtenyt käyntiin, tulpanvaitto auttoi?
solifersm kirjoitti:1. Mihin suuntaan säätösuutinta pitää kääntä jotta seos menee rikkaammalle? Auki päin? Eli kiertää sen yläosan juuri ja juuri kiinni ja sitten noin kierros kiinni ja siitä rupeaa säätelemään?
2. Miksi vakio bing pudottaa bensaa ylivuotoletkusta kun on jalalla? Bensahanan kun laittoi kiinni piti paussin mutta rupesi taas tiputtamaan.
3. Säätösuutin on noin 3/4 auki joten se taitaa olla aika laihalla? Miksi silti oli kastellut tulpan ja ei lähtenyt käyntiin, tulpanvaitto auttoi?

1. Suutin ensin kokonaan kiinni, sitten 1,5 kierrosta auki ja siitä sitten säätelemään. Ja tosiaan aukipäin menee rikkaammalle ja kiinnipäin laihemmalle.
2. Kohon neulaventtiili ei pidä, koho upoksissa (=vuotaa), tai koho asennettu väärin päin.
3. On kyllä todella laihalla tuolla säädöllä. Mutta jos tulpanvaihto auttoi, oli tulppa sökö.
Se säätösuuttimen asento riippuu luistin neulan asennosta, itsellä myö 3/4 auki ja neula muistaakseni toiseksi ylimmässä asennossa.
Kertokaas mikä bingissä on vikana.
Eli on vakio bingi kiinni vapaasti virtaavalla putsarilla ja säätösuuttimella. Lähtee siis ihan jees käyntiin ja ei pätki eikä mitään vähäsen röpöttää ja pystyy ajamaan iha hyvin ja toimii ajossa loistavasti.
MUTTA sitten kun sammuttaa/sammuu niin eipäs lähde enää käyntiin. Saa polkea vaikka kuin mutta eiii. Kun peittää kädellä putsarin niin silloin vähäsen lupailee mutta ei siltikkäään.
Viittaa siis laihalla käymiseen mutta neulan sokka alimmassa ja tulppa musta/ruskea.
Ei siis tämäkään.
Kipinä älytön liekki!
Konkka ja kärjet vaihdettu juuri.
Kantta vaihdeltu, tulppaa vaihdeltu, tulpanhattua vaihdeltu, kohoa vaihdeltu mutta ei.
Kärjet säädöissä,sytytys säädöissä.
Sitten vaihdettiin dellorto sha ja siitäpäs se lähti käyntiin, ajamaan, ja sammutin, ja lähtee lämpösenäkin käyntiin ja ei röpötttele vaan pystyy ajamaan loistavasti ja lähtee paremmin käyntiinkin! Mikä siis bingissä vikana? Ei minusta taida olla porattu ja putsattukkin pariin kertaan?

EXTRA!!! Mikä on bingin pohjassa sen 10mm kannalla olevan pultin alla oleva suutin??
Eipä itselläkään lähde käyntiin, jos antaa bensa hanan olla pitkään auki sammuksissa.
Luulempa vian johtuvan kohon neulan kulumisesta, ja sen neulan vastin osan tiivistys pinnan kulumisesta.

Ei äkkiä tule mieleen, mikä virka sillä suuttimella on. Liekkö kuume vai huono muisti kun ei tule mieleen...
Pitää tilata finmopolta uusi sytytys puola ja magneetonpuolen stefa. Jos niillä ei toimi niin pitää etsiä hyvä kuntoinen vauhtipyörä. Nykyisestä kiilauta vähän huono ja yksi magneetto laatta liimalla kiinn iNauru
Nyt tippuu paha pommi.

Kävi aikaisemmin aivopieru, jonka jo osikseen toteutinkin.

Minicrossin sylinterin päälle puhallinjäähdytteisen puchin kansi, koska en viitsi madaltaa vakio kantta. Kansi on madallettu 4mm ja sovitettu paikoilleen. Hirmu puristukset on. Kone käy, mutta uskaltaako sitä käyttää mitättömän pienien jäähdytysripojen takia?
Hölmön näköinenhän se jo on, lähtökohtasesti noin 70% lämmöstä haihtuu tomoksessa kannen kautta, joten hyvä isoripainen kansi on oltava, mutta saattaahan se pikkuripainenkin toimia näin viileämmillä keleillä.

Noita iso ripaisia kansia löytyy kyllä, ilmoitus Vmpk;n sivuille, niin varmasti löytyy kohtuu hintanen.
Mielenkiintoista tänään vaihdoin sytytyspuolan. No ei siltikkään tullut kipinää. Irrotin sammutuspiuhan kondenaaattorin päästä ja sitten lähti käyntiin. No laitoin takaisin johdon kondensaattoiin päähän sytytyspuolan ja kärkien piuhojen päälle, ei lähtenyt, vaihdon sammutuspiuhan näiden johtojen alle ja sitten lähti käyntiin. Mistä tämä siis johtuu? Nyt tuntui toimivan solikka ihan huvin jopa bingillä. Lähti aina käyntiin kun kokeili. Jos se nyt olisi kunnossa ja saisi katsastukseen
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12