Soliferia

Täysversio: KYSYMYKSIÄ
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
http://www.moposoppi.fi/products.php

Toinen mistä voisi löytyä tiedustelulla ton koon ok-laatuisia mäntiä olisi Moposoppi, heiltä ainakin on löytynyt hyvä valikoima osia "pappamopoihin" Naughty
Itellä finmoposta ostettu meteor merkkinen mäntä. Pitäisi olla laadukas.
onkos 77 sm takarengas vaihdettu kun siinä oli takajarrurumpu n.104mm ja jarrukengät kaksijousiset n.101mm. Jarru kengät olivat erilaiset kuin tunturin leleun 105mm jarrukengät. Onko takavanne mailard läskitankeista??
Onko etunapa oikea kun kilvessä lukee atom ja siinä on yksijousiset jarrukengät ja olisiko ollut 100mm jarrurumpu?
SM 77:n (vm 77-79) vakionavat ovat Soliferin dokumenttien mukaan Maillard, halk. 100mm.
minkäs lainen tulppa tuohon pitäisi laittaa kun nytten pieniripainen kansi ollut ja tulppa ylti normaalisti palotilaan ja ostin isoripaisen kannen niin sama tulppa ei yllä palotilaan asti vaan jää n.0,5 cm kierteen sisään? Mikä kertoo että on pitkäkierteinen tulppa kun eikös vakio ole br7hs tmsp
NGK B7HS on vakiotulppa tosiaan. Ilmeisesti isoripainen kansi vaatii B7ES -tyyppisen tulpan. Kierreosan pituudessa on eroa.
B7hs on itsellä iso ripaisessa, sama käy tunturin puch koneeseenkin. Eipä ole käynyt mielessäkään koittaa b7es tulpalla.
joo pitää hommata tuo b7es koska googlessa oli kierre pidempi . Nykyään tuo br7hs ni tosiaan jäi keskelle kierrettä tulpan pää....
https://sparewheel.fi/product_info.php/p...s_id/13319
tämä lienee ihan laadukas mäntä verrattuna noihin dinamin mäntiin?
B7HS löytyy itseltäkin isoripaisessa, B7ES on jo niin pitkä että se kolahtaa mäntään (muutenkin se tulisi kurkkaamaan liikaa palotilan puolelle)
joo no pitää kokeilla tuolla br7hs.
ja nytte viimine tähän mäntä asiaan liittyen...
eli onko FORTE/STEPTWO parempi vaihtoehto kuin DINAMI??
Sanoisin, että kyllä. Itselläni kestänyt step two männät ihan hyvin, lujimmille joutuvat ehkä PV;ssä, joka on satunnaisessa r**sä tyylin matka ajossa, eli tuppi nurin paikasta a paikkaan b... Solikassa kestänyt 2v ilman ongelmia, mutta uudesta asti kevyesti sirissyt. Mitäpä nyt 12e männältä voisi odottaa?

Tinamini taas oli sen parin viikon ilo 30e hinnalla...
http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=3360
tämä vaijeri käynee 77:n atom napaan ja huret mittariin?
ostin emc n.13e männän. Siinä ei ole nuolia joten laitanko renkaiden välykset imupuolelle?
Ja pitäisikö välys mitata ja tarvittaessa viilata?
Paljon välyksen kuuluisi olla vai uskaltaako ajaa kuhan iskee männän vaiin kiinni ja ajoon?
Kato se mäntä niin päin, ettei katkokset satu minkään kanavan kohdalle. Muutoin ei ole kovin pitkä ikäinen..

Voipihan ne välykset mitata, joku 0,20-0,40 lienee ihan käypä näihin.
solifersm kirjoitti:ostin emc n.13e männän. Siinä ei ole nuolia joten laitanko renkaiden välykset imupuolelle?
Ja pitäisikö välys mitata ja tarvittaessa viilata?
Paljon välyksen kuuluisi olla vai uskaltaako ajaa kuhan iskee männän vaiin kiinni ja ajoon?
Komppaan edellistä vastaajaa männänrenkaiden suunnalla, ja yleensä pakoaukkoon päin katkokset.
Mitä välystä olet mittaamassa? Männänrenkaiden katkosta vai männän välystä silinteriin? Männän ja silinterin välys on suuruusluokkaa 0,05mm, miksi sitä mittaat? Onko silinteri porattu? Vai onko kyseessä vain männän uusinta? Uskoisin koneistamoissa olevan tietotaitoa passata silinteri sopivaksi uudelle männälle.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12