Soliferia

Täysversio: KYSYMYKSIÄ
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
noniin nyt on sormisuussa.
elikkäs, solikassa oli sha 14mm kaasutin, laitoin ryypyn päälle polkaisin ja se lähti käyntiin. Kaasuttelin ja ajoin pienen lenkin.

lenkin jälkeen otin kaasarin irti ja vaihdoin sen bingin 11mm:seen.
bingissä siis säätösuutin,vapaastivirtaavaputsari.

Ongelmana on että ei lähde käyntiin ja kastelee tulpan saman tien.
Tässä hieman mitä on tehty ja ehdottakaa mistä vika johtuu.

Pitäisikö kun painelee ryyppy nappia napin välistä tulla bensaa kun on tarpeeksi painellut?

säätösuutinta käännelty ja väännelty
tarkistettu tiivistykset, pakopuoli fuskaa hieman, onko vaikutusta kun toimi hyvin ennen kaasarin vaihtoa? pakoputken juuresta valuu bensaa kun on tarpeeksi polkenut!
tulppaa vaihdeltu 4 erilaista
tulpanhatrtu vaihdettu
bensa hana kiinni ja auki
kaasun kanssa ja ilman kaasua
neulan paikkaa vaihdettu

löytyy varaosa koho voisiko olla kohon neula kulunut ja ei tuki bensan tuloa?
pitää kokeilla varaosia vaihdella ja putsata kokonaan jos ei tärppää. Ehdotuksia tulemaan!!
Rupeaako vuotamaan jos laitat hanan auki ja jätät vähäksi aikaa auki? Todella tyhmä kysymys mutta kai ryyppyläppä on ylhäällä kaasuttimessa? Ettei ole vaan irti "tuestaan"?
Koho voi vuotaa neulan juuresta, jolloin kastelee tulpan ja valuttaa pako putkeen. Jos on messinki koho niin voi tinata sen kuntoon. Muovi koho pitää vaihtaa uuteen. Tällä tavoin messinki kohon tinaamalla olen korjannut pari tulpan kastelun ja vuodon takia hylättyä toimimatonta bingiä.
joo sain korjattua vian.
eli en tiedä mikä näistä mutta 4 asiaa tein ja lähti ensimmäisellä käyntiin. Eli jos vakio bingisi kastelee tulpan niin kokeile näitä:
-jos on vara koho kokeile sillä
-vaihda imukaulaan pidemmät pultit jotta saat kiristettyä kaasarin kunnolla koska tiiviste oli niin paksu
- pura koko kaasari ja puhdista joka rööri paineilmalla
- bingin pohjassa on 10mm kannalla oleva pultti, avaa tämä pultti jonka alla on punainen tiiviste, alla on jonkin sortin suutin joka pitää kiertää irti, suuttimen kylessä on pieni reikä, itsellä taisi jokin pieni kökö olla jonka tökkäsin irti. Mikä kyseinen suutin muuten on?

nämä neljä asiaa tein niin rupesi toimimaan. Itse epäilen eniten tuota suuttimen tukkinutta kököä.
Ja mikä olisi sopiva kierto määrä säätö suuttimelle jotta kävisi vähän rikkaalla (joo voisi testaa mutta kuhan kysyn)?
Vapaastivirtaava putsari ja vakioputki n.3-4% seos. Nytten taitaa olla jotain 3/4 kierrosta auki.

vielä yksi kyzymys.Eli sollessa on tankin tarrat vähän huonot. Eli kuten tässä mainoskuvassa näkyy tarroissa on punaiset raidat ylä ja ala reunoissa. Tällaisia ei taida enää saada?
https://plus.google.com/photos/115573016...9569273169

mutta nykyään näkyy tälläiset tarrat haaleasti tankissa, taitaa olla vaihdettu? Eli saa vain tälläisia eikä tuollaisia raidallisia, koska nykyään näkyy vielä että lukee solifer77.
http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat-v...55738.html
mistäköhä johtuu ku solikka taisi leikata kiinni. Sillä oli ajettu jo n.10km sinä päivänä mutta jäähdytys taukoja oli. Bensassa reippaat seokset ja mäntä vasta vaihdettu. Oli tyhjäkäynnillä kunnes sammui eikä käynnistyspoljin enää liikuu... Miksiköhän leikkasi? Vakiokaasari vaihdettu vähä aika sitten oliko käynyt liian laihalla? Mutta oli kerennyt jäähtymään kunnolla.
Käynyt liian laihalla, väärä tulppa ja sytytyksen ajoitus pielessä, niin eipä se muuta tarvihe.

Tuosta säät hommasta, itse olen paikoillaan säätänyt lämpimänä niin, että käypi ihan aavistuksen rikkaalla. Kun ei se ajaessa käytännössä ota samoja kierroksia kuin paikoillaan huudatuksessa.
Oletko varma että leikkasi?? Itellä tapahtui vastaavaa aikanaan niin kytkimen kruunumutterin lukitus oli pettänyt ja mutteri oli puskenut itsensä kytkimen suojakoppaan sen verran lujaa kiinni että koko moottori jumiutui.
Kävin ottamassa sylinterin irti ja männässä ja pytyssä ei mitään jälkeä ja tulppakin oli musta! Eli se on käynnistyspoljin/alakertajumissa.

Siis näin tapahtui. MOpolla oli ajettu n.10km yhteensä taukojen kanssa ei edes täysikaasulla. Pientä ajelua ja pysähdyksiä. Sitten tyhjäkäynnillä rupesi vain tippumaan kierrokset ja käynnistyspoljin on jumissa. Ei liiku polkemalla mihinkään mutta KYTKIN POHJASSA LIIKKUU NORMAALISTI!!! Öljyäkin koneessa oli. Kävin ottamassa sylinterin irti ja männässä ja pytyssä ei mitään jälkeä ja tulppakin oli musta! Eli se on käynnistyspoljin/alakertajumissa.

Huomenna menen ainakin kattomaan tuon kytkinpuolen eli sieltäkö olisi joku mutteri irronnut?
MISTÄS MUUALTA KANNATTAISI ALKAA ETSIÄ VIKAA??
Öljyäkin koneessa oli.
Jos ei kytkinlätkän takaa köydy ongelmaa niin kone levälleen?
Joo toden näköisesti nyt siellä kytkimen luona se jumi. Otitko magneeton kopankin pois? Ettei nyt siellä ole mitään jumissa...
poljin toimii mutta välillä jää jumiin mutta pitää vähän rytkäyttää niin toimii taas.
Onko normaalia että käynnissä kytkimestä kuuluu sellaista outoa ääntä joka lakkaa kun kytkimen laittaa pohjaan?
http://s1383.photobucket.com/user/gigimi...c.mp4.html
pitäisikö irrottaa se pieni koppa ja vaijerit ja mitäsiitä nyt irti saaja rasvata kunnolla ?
Vapaalla tarvike kytkin levyt kolisee kytkin kruunua vasten, ei vaarallinen vika mutta pidemmän päälle syöpi kytkin kruunun pilalle ja jumittaa kytkintä. Eli vapaalla ei kannata turhaan antaa kolistaa, vaan mieluusti pitää kytkintä pohjassa.

Sen pikku kopan alla on kytkimen painelaakeri ja sen asetelma, tuskimpa sielä nyt mitään vikaa on. Ota ennemmi koko kytkin koppa pois. Helpoin ottaa pikku koppa pois, sieltä edestä sitten yksi ruuvvi irti ja painelaakerin asetelmasta se säätö mutteripois, kannattaa sitten vaikka laskea kierrokset, että osuu sama säätö kytkimeen, mutta ei tuokaan niin nuuka ole. Sitten kopan ruuvvit pois ja se lähtee vetäsemällä irti. Tässä vaiheessa ensi kertalainen säikähtää, kun syliin tippuu vaihde rattaitten akseli, joka tulee kytkin kopan ja lohkon väliin, mutta menee paikoilleen kasatessa helposti. Kun koppa on poissa, lähtee kytkin nostamalla pois kytkin kruunusta ja vika selviää. Kaikkiaan tähän ei 10min kauempaa mene. Kasaamiseen sitten menee yleensä se 15min. Eli ei kummoinen homma tarkistaasitä kruunun kiinnitystä.
siis onko tuossa nyt "varma" vika? Eli siellä kytkinasetelmassa on joku rikki. Vai voiko vain antaa olla tuolleensa? Kun ei ennen ole mitään ongelmaa ollut? Tarvitseeko ruveta purkamaan?
Jos vaikka vaihtaisi öljyt ja rasvaisi kunnolla tuon kruunumutterin pikkukopan alta? Katsoo jumittuuko se poljin vielä
Ei se niin iso homma ole kytkin koppaa auki käyttää, kerta meinaat öljyt vaihtaa kuitenkin, niin öljyjen ulos valuessa melkein on kerinnyt kopan aukasemaan. Eipähän iske sitten myöhemmin kalliimpaa vikaa, kun vaikka kruunu tai sen mutteri irtoaa ja pyörähtää jumiin 40km/t vauhdista.

Toki voihan se vika olla käynnistys akselillakin, silloin pitää kone jo halkaista.

Toimiiko polin muuten kallistelemalla mopedia normaalisti? Silloin voisi hyvinkin olla käynnistys akselin puolella vika.
Siis käynnistyspoljin toimii,välillä vain jumittaa ja väkän rytkäyttää niin toimii taas bormaalisti. Kai se pitää avata kytinkoppa.
Kone siis pyörii kevyesti kuitenkin? Vai vetääkö koko koneen samalla jumiin?
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12