Soliferia

Täysversio: Solifer SM -80 Kesäkruiseri kuntoon...
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Pistetään tänne nyt omakin projektitopikki pystyyn niin ei tarvitse lainailla muiden topikkeja. Elikkäs kaikessa lyhkäisyydessään pitäisi saada jo yli 10v omistamani Solifer SM -80 vihdoin kilpiin. Aikanaan mökkimopoksi ostettu härveli jota ei koskaan kilvitetty johtuen suomen silloisesta idioottimaisesta paperisodasta jonka olisi joutunut käymään tuon kanssa. Ongelmia oli varsin paljon kun kone alkoi leviämään milloin mistäkin. Milloin meni männänrenkaat, milloin vauhtipyörä pyörähti tyhjää ja sytkä hyppi ja milloin taas sytkän kanssa ongelmaa. Nooh autoinnostus iski ja mopo jäi varastoon seisomaan ja nyt kun rahatilanne ei salli kahden auton pitämistä niin oli pakko saada jokin harrastepeli ja totesin että ehkä on aika kunnostaa vanha kunnon Solifer kesäkruiseriksi.

Mopo on varsin vakio, mitä nyt pikkuisen viilattu pytty, miedosti laskettu kansi, säätösuutin, Pipercrossin filtteri, 12/35 välitykset ja Biturbon tehari alakautta sovitettuna. Aikomuksena pitää varsin vakiona. Koneeseen ehkä hiukan enemmän puhtia jos ei tuon teharinkaan kanssa riitä jotta jaksaa mäet hyytymättä. Väriksi tuli metallinhohto kulta johon lisäksi tulossa Solifer tarrat. Eli pientä viittausta orkkisvärivaihtoehtoihin mutta omalla twistillä. Runko pysyy hopeana ja muut osat maalataan sitten mustalla tai mikä nyt sattuu mihinkin sopimaan.

Kuten topicistakin on selvinnyt niin moottori on nyt kasassa ja toimii. Kaikki kulutusosat sisältä laakereista kampuran kautta ties mihin pieniin tilpehööreihin on nyt laitettu kuntoon niin ylä kuin alakerrassa. Extrana lisätty myös 5.vaihde laatikkoon. Myös älyttömästi kulutusosaa on vaihdettu vaijereiden, renkaiden, sähköjen ja muiden pikkuosien muodossa kuntoon. Eipä ole mopo ollut koskaan teknisesti yhtä hyvässä kunnossa minulla ollessa.

Tällä hetkellä mopoon on saatu kilvet perään mutta pitäisi parit pikkuongelmat ja maalaus enää talven aikana hoitaa alta pois ja keväällä sitten kovaa ajoa. Mahdollisesti tulevaisuudessa hiukan enempi viriä mutta saa nähdä mikä on mieli sisäänajon jälkeen kun saa säätöihin ja saa kierrättääkkin konetta.

[attachment=1327]
[attachment=1328]

Saa nähdä mitähän tästäkin tulee Razz

EDIT: Päivitetty aloituspostausta 30.1.-14 tuoreemmilla tiedoilla.
Komea kupla, mutta tuo väri ei oikein sovi Soliferiin... Maalaa mielummin vaikka neon oranssiksi, tai siis sellaiseksi huomioväri oranssiksiNauru Näkyis ainakin kauas...Smoke
En tiedä, tuo on yllättävän tumma violetti normivalossa. Tuo on sellainen väri jonka oikeaa väriä ei tajua ennenkuin sen näkee. Voi toisaalta olla aivan karmea, tai todella nätti. Jos tuo maali riittää niin todennäköisesti ainakin kokeilen ensin tuota violettia. Backup värinä on tosiaan Hemi orange mustilla tehosteilla joka on siis juuri tuo erittäin räikeä oranssi vanhoista jenkkien värikartoista.
Jep, tee se oranssimusta, itse ainakin tykkään.Hymy
Ei itse olen kyllä entistä varmempi tuosta väristä koska tuo kuplan väri on meinaan niin reteä kun valo osuu siihen sopivasti. Ja olen aina ollut mieltynyt hiukan erikoisempiin väreihin joita ei tule aina vastaan joten tuo sopisi sitäkin parempi. Kuitenkin sopivasti metallihilettä, efektiä ja oikeassa valossa todella nätti väri joten voi sopia todella hyvin tuohon tankin muotoihin ja taittaa siinä varsin näyttävästi väristä toiseen. Tosiaan jos tuo ei jostain syystä miellytä niin tuo oranssi nyt on helppo vaihtaa väriksi. Kuitenkin pohjiin menee maksimissaan ilta ja maalaukseen ei juuri mitään ellei maalaa itse tölkkimaaleilla. Enemmän aikaa menee noihin pariin irto-osaan jotka kaipaavat maalia.
Niin ja kuvista ei saa oikeata näkemystä väristä, luonnossa näyttävät paljon paremmilta.
Juu ei saa, etenkään jos maali on yhtään erikoisempaa. Jo pelkkä perus metalliväri saattaa näyttää ihan miltä tahansa kuvissa mutta luonnossa toimia todella hyvin. Oikeastaan ainoat kuvat missä tuo väri on saatu kaapattua hyvin olivat omat yo-kuvani joissa oli ammattikuvaaja noin kolmen tai neljän salaman kanssa leikkimässä.

EDIT: Niin ja muistin tuossa että duunikaverin harrikka on violetti. Kävin sitten katselemassa lähemmin niin siinä on about sama perussävy kuin mitä itse meinasin maaliksi ja väri toimi oikein hyvin yhteen. Tankki oli violetti hopea eli toimii myös hopean kanssa yhteen.
Tee vaan semmoinen violetti/ruskea sävyinen niin tulee vähän alkuperäis tyylinen Cool
Orkkistyyliä ei tuohon tule maalipinnaltaan Razz. Tuo sama orkkisjuttu tuli käytyä aikanaan kuplafoorumeilla kun mietiskelin kuplan väriä ja ylipäänsä että lähteekö pitämään vakiona vai tekeekö viri/customin. Eipä tainnut esim moottoriin jäädä kuin pari hassua vakio-osaa ja ulkopuolellekin tuli muutos jos toinen pussihousukansan kiusaksi. Ei itsellä siis mitään orkkiksia vastaan ja hienoja ovat mutta pitäähän nyt kulkineen kertoa jotain omistajastaan. Mielestäni mopo/prätkä on omalla tavallaan vielä henkilökohtaisempi kuin auto, joskin poikkeuksena erikoisemmat autot ja kertoo omistajastaan erittäin paljon. Itse ainakin haluan erottua joukosta enkä sulautua sinne. Siksi tuo varsin erikoinen värivalintakin niin kuplaan kuin Soliferiinkin. Ainakin mopo tuntuu silloin omalta eikä jonkun muun maun mukaan tai jollekulle toiselle tehdyltä.
Totta kaikki tuo ja tottakai siitä omanlaisensa saa tehdä. Nauru Sanon vain että Soliferilla kuin Soliferilla tulet varmasti erottumaan. Montaa en ole liikenteessä spotannut (jos ei omia ja kaverien mopoja lasketa niin ehkä 2) jos vertaa esim. Tuntureihin.
Tuollainen Soliferi ainakin erottuisi suurkaiúpunkien liikennevaloista https://picasaweb.google.com/10912315115...4172885986 Nauru
tuo on jo kommee vehe!
Hienoja nämä entiöimättömätkin.
Juu ja tuollainen saisi kyllä myös kyttien huomiota hiukan liikaa Nauru. Kuplasta meinasin tehdä tuollaisen mutta totesin että koppa oli liian hyvässä kuosissa ruostuttamiseen ja pilaamiseen. Ja totta tuokin että soliferilla kuin soliferilla erottuu, kunhan se on tehty ennen vuotta -90. Harvoinpa noita Solifereita enää näkee Helsingissä. Tänä vuonna olen nähnyt yhden Solifer SM GT:n vai mikä se puolikatettu SM-malli nyt olikaan. Mitään muuta ei ole tullut nähtyä, ei Tuntureita eikä muitakaan ei sen puoleen. Ei edes yhtä pappista. Vanhin mopo mitä olen nähnyt tuon GT:n jälkeen taisi olla Tunturi Tiger tai vanha PV.
gt olise kate malli. muuten samanlainen kuin SäMä mutta katteita.

Hommaappa Joonas_p_k solikkaasi valu vanteet. Samanlaiet kuin gt mallissa.
Kummasti kohentuu ruiserin ulkonäkö niillä Cool
Olis komeat kyllä jos jostain tulis eteen fiksuun hintaan mutta en kyllä rupea kovaan hintaan moisia tarkoituksella metsästämään. Olen kuitenkin aina tykännyt rehellisistä kromisista pinnavanteista. Jotenkin se oldskool mikä siinä on. Esim supermoto valuvanteilla näyttää jotenkin väärältä omaan silmään.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12