Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Perkele, männäntapinhela pyörähti ympäri ajon aikana ja mäntä vähän lämpeni= ylin männänrengas hävisi kokonaan. Sylinterissä ei näy kuin kaksi vähän kuluneempaa kohtaa joista valoraon kanssa katsottuna näkyy parin satasen rako. Pitääkö pytty porauttaa vai selviänkö kevyellä hoonauksella? Mäntäsarjakin on jo ostettu tuohon vanhaan kokoon.
ai siis se männänrengas ura niinku täytty sulasta alumiinista? selviit hoonauksella... lämpöleikkautumisestaki selvis pelkällä hoonilla....
kysynpäs tässä sammassa treadissä että minkä kokonen männnän tappi on solifer sm 83 saa?
riippuu onko kiertokankea vaihdettu jykevämpään,jossa on 12mm männäntappi.Vakiona taitaa olla 10mm...?
vanadium kirjoitti:riippuu onko kiertokankea vaihdettu jykevämpään,jossa on 12mm männäntappi.Vakiona taitaa olla 10mm...?
Joo vakiona on 10mm tappi.
mistäs sa niitä lakereita sihen reikää?
Holken: Mopo osa liikkeistä, huoltamoilta, purkaamoilta yms.
Mopomies: Koko ylin rengas hävisi pakoaukon kautta jonnekkin, mutta jälkiä ei tullut noita paria kohtaa lukuunottamatta. Äsken hoonasin niin ne urat näkyy enää juuri ja juuri eivätkä ole yhteydessä mihinkään kanavaan= Tehot eivät mene harakoille toivon mukaan (mitä ne parin satasen raot sitten aiheuttaa selviää kunhan olen koulussa tehnyt uuden helan)
No niin, uusi hela tehty ja kalvattu sopivaksi. Ulkohalkaisijaksi tuli 14,08mm ja sisähalkaisijaksi 12.016mm. Ei pitäisi enää pyörähtää.
monta kuutionen pytty on jos se on 42mm?
Tuli tässä ihan mieleen kysyä, että onko muitten soliferialaisten kaasukahvat jäykkiä? (siis että se jää paikalleen jos sen jättää, eikä ole vaijeri liian pitkä) meinaan että onko se meinattu niin ihan alusta pitäen, vaiko pitäisikö sen kaasukahvan "kelautua" takaisin kun siitä päästää?
Itteäni jäykkyys ei haittaa, koska on helpompi vilkuttaa kun sen voi jättää päälle, ja sitäpaitsi junnuilla on miettimistä kun ohi kiitää jätkä joka ei pidä kiinni kaasukahvasta
Kyllä sen olisi tarkoitus palautua itsestään. Ei siinä muuta mutta jos se jumittaa vaiverista niin se kyllä aikanaan syö sen poikki.
Kyllä mulla ennen jumitti. Olihan se ihan kivaa kun oli "vakionopeudensäädin"
Se muoviosa mikä pyörii siinä tangon päällä, siis itse "tuppi". Siinä on kiinni semmonen pelti liuska joka tavallaan kiilaa sen tupin siihen tankoon. Otin sen liuskan pois niin kahva palautuu että pauke käy
Mulla oli "matkakaasu" NäSäRissä, rasvasin kaasukahvaa ja kaasuvaijeria, nyt palautuu paremmin mut ei kunnolla. Tunturissa ei ollu mitää ongelmaa palautumisessa enkä Solikalla oo vielä ajanu.
kyllä mulla se solikassa palautu silloin ku se oli kasassa
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11