Soliferia

Täysversio: Kymysys
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
SOLIFERdriveri kirjoitti:tapahtuuko sytytys silloin kun kärjet alkavat aukeamaan vai sitten kun kärkien takimmaiset pinnat eroavat toisistaan?

Mitäköhän tarkoittanet nuilla takimmaisilla pinnoilla? Sytytys kuitenkin tapahtuu heti, kun katkojan kärjet irtoavat toisistaan.
Jos jostain löytyy jotain ohutta paperia, esim sätkäpaperia, niin tuon aukeamishetken saa suunnilleen selville seuraavalla konstilla: Laitetaan paperisuikale kärkien väliin ja pyöräytetään moottoria niin, että kärjet menevät kiinni. Tämän jälkeen vedetään hyvin pienellä voimalla paperista kierittäen samalla vauhtipyörää pyörimissuuntaan. Kun paperi irtoaa on sytytyshetki melkolailla siinä. En ole soliferille tuota konstia tehnyt, että mahtuuko edes oikein tekemään, mutta muihin katkojapeleihin se on toiminut.
Yleismittarilla tai jollain lamppuviritelmällä sytytyshetken löytää sitten ihan kohdilleen.
Noilla takimmaisilla pinnoillla tarkoitan kärkien kosketuspinnan takaosaa, eli sytytys tapahtuisi kun ne eroavat toisistaan vai?
Siis silloin se tapahtuu, kun mistään kohdalta kärkien kosketuspinnat eivät enää kosketa toisiaan eli kärjestä toiseen ei kulje suoraan virta.
No siinä tapauksessa olen kattonut enakon väärin kun olen sen ottanut siitä, että milloinka ne kärjen kosketuspintojen uloimmat päät eivät osketa toisiaan, eli olen säätänyt sytytystä koko ajan myöhäisellä. No hyvä sentään, että asia selvisi. Kiitoksia.
juu eli kysymyshän ei ole kovin tärkeä mutta olen miettinyt sitä että mitä särkyy koneessa joka nakuttaa?
Mäntä ainakin. Kiertokangen laakeritin rasittuvat.
mitenkähän mäntä mahtaa hajota? reikä mäntään vai mitä?
Jep männän päästä irtoo tavaraa ja saattaa tulla reikä
Joudun tässä lähiaikoina purkamaan solikan koneen, kun tuo öljyvuoto ei loppunut, niin myydäänkö noita tomoksen lohkojen välistä tiivistettä erikseen vai onko ostettava koko sarja?
oon mä ainakin saanu erikseen.
Joo ei ollut erikseen myytävänä mutta konetta kasattaessa eteen osui ongelma: mäntä heilui vähän sivuittain kun sitä kokeili. Isäpuoli sanoi että se olisi normaalia, mutta jos joku viisas osaa kertoa miten asia on niin olen pelkkänä korvana. Helan kuluneisuutta en rupeaisi veikkaamaan kun se on uusittu viime kesänä ja sen jälkeen mopolla ei ole ajettu kuin max. parikymmentä kilometriä.
kampiakselista on voinut mennä jotkut laakerit ehkä vai liikkuiko pelkkä mäntä vai kiertokanki myös
joo minullakin oli kyseinen aihe mietittävänä, mutta ei sillä pitäisi olla mtn merkitystä.

mutta muistaakseni heiluminen johtuu siitä että männän yläpäästä pääsee liikkuun et männän ja kiertokangen yläpäässä on väliä siis siinä männän sisällä jossa on ne öljyreiät...
Pelkkä mäntä heilui puolelta toiselle. Voi olla, että se johtuu niista männässä olevista tapinrei'istä. Mitä nyt äsken 10mm tapilla olevaan mäntään laittoi tapin paikalleen niin kyllä se vähän heilui. Toisaalta onhan se kiertokankikin voinut heilahtaa kun mäntää koitin ja nyt se heilunta sekoittuu mäntään.
niistä juuri. kun siinä on väliä siis kiertokangen ja männän välissä siis niissä kohti mihin kk ottas kiinni. mutta mitäpä sillä on merkitystä, ei mitään!
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11