Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
juu pitäää kahtoo et käykä siihen mun kaasariiin normaali bingin suuttimet (kyse on semmosesta 15mm bingistä jonka juuri sain joten en tiedä mitkä suuttimet käy siihen
siihen saattaisi käydä supiskan vakio suuttimet. missäs se koko suutin edes sijaitsee?
ei siihen käy solikan eikä tunan suuttimet ja se suutin sijaitsee sirllä pohjassa
joo mitäs nyt sitten meinasit tehä?
varmaan laitan entisen sha 14mm kaasarin tai ostan jostain 16mm bhdg ja laitan bingin ehkä myyntiin
En oikeen tieny mihin pitäis laittaa niin laitanpa tänne! Eli otin pakoputken pois niin alkukäyrässä oli semmonen sormen mentävä reikä, varmaan ottanu pohjaan joskus... Isä yrittää hitsata sitä umpeen joku päivä. Paljonkohan tollanen vie tehoja pois?
miten niin se muka veis tehoja pois?
mopomies kirjoitti:miten niin se muka veis tehoja pois?
Ajattelin vaan että tuskin se ainakaan hyvää tekee kun savut tulee pihalle jo alkukäyrän juuresta. Vastapaineet tuskin ainakaan on kovat. Ei siinä sitten mitään jos ei vie tehoja tai muuta...
Tomos vuotaa vaihteistoöljyä pikkuhiljaa vaikka kaikki ruuvit on niin tiukalla kuin mahdollista ja uudet tiivisteet laitettu, niin voiko joku kertoa mahdollisia vuotokohtia. Tuo vuoto näyttäisi tulevan lohkojen välistä kampuran alta, niin voiko esim. huono tyhjennysreiän tiiviste aiheuttaa sen??? Voiko siinä tapahtua joku ilmiö ja öljy kulkeutuu ylöspäin?? Joku kapillaari-ilmiö??
se särkyneen öljyreijän tiiviste on aika yleinen vuoto kun juttu mullakin vuotaa siitä nyt.
Mullakin se vuotaa siitä ja sitten se jotenkin omituisesti rupeaa vuotamaan sylinterin alta lohkojen välistä. Ainut järkevä selitys olisi se että tiiviste itse imisi tyhjennysreiästä öljyä ja kuljettaisi sen sinne ylös. Mietityttää vain onko se mahdollista.
Eipä tuossa ole mitään ihmeellistä. Lohkojen tiivistepinnat ei ole suorat tai niissä on jotain naarmuja/koloja joista öljyt vuotaa.
Lohkot ovat suorat kun kerta vanhoilla tiivisteillä ei vuotanut yhtään. Myös tiivistepinnat ovat hyvät. Lisäksi pinnoissa oli vähän tiivistemassaa (ja pahimmat kolot täytin tiivistemassalla) antamaan pientä lisätartuntaa ja tiivistystä, ja tiivistekin oli reippaan paksu. Mitä materiaalia tyhjennysreiän tiiviste on?? Kun tuossa on nyt joku massatiiviste.
E: Öljynä käytän Mobilin Mobilube HD SAE 80W-90 vaihteistoöljyä.
En nyt löytänyt parempaakan paikkaa ja uutta topiccia en viitsi tällaisen pikkuasian takia tehdä, mutta kuinka paljon moottoriöljyä menee -82 Solifer sm koneeseen? Onko sama 0.4L kun -77 mallissa? Pitäisi saada tietää, koska mittatikku hukkunut.
Eikös niihin suurinpiirtein saman verran mene. Ja sitten kysymys katkojan kärjistä; tapahtuuko sytytys silloin kun kärjet alkavat aukeamaan vai sitten kun kärkien takimmaiset pinnat eroavat toisistaan?
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11