Soliferia

Täysversio: kannen laskeminen
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ei siinä moottori hajoa, varsinkaan jos laskeskelee että paljonko kannattaa puristussuhdetta kasvattaa. Tomoksessahan on "alunperin" ollut 10:1 puristukset.
E: Eri asia jos kansi lasketaan ihan tappiin ja avarretaan vain männän kokoon ja laitetaan kaveriksi joku 20mm kaasutin. Sillä se hajoaa nopeasti.
Jaa, no eihän siinä sitten mitää Hymy
Auttaako kannen lasku vakio solikkaan ? ja onko metrakitin korkeapaine kansi parempi kuin laskettu vakio kansi ?
Solifer sm85 kirjoitti:Auttaako kannen lasku vakio solikkaan ? ja onko metrakitin korkeapaine kansi parempi kuin laskettu vakio kansi ?

osaisko joku sanoa tähän jotain ? toimiiko tuo metrakitin kansi vakiopytyssä ?
toimiihan tuo jos se on 50cc metrakitin. ja kyllä se vaan on parempi kun siinä on suurempi jäähytyspinta ala ja palje alueet kannessa.
mopomies kirjoitti:toimiihan tuo jos se on 50cc metrakitin. ja kyllä se vaan on parempi kun siinä on suurempi jäähytyspinta ala ja palje alueet kannessa.
niin. Entäs paljonko kärsii ottaa pieniripaisesta kannesta tavaraa pois ?
Ota siitä sen verran että tiivistepinta katoaa, jotain 2.5mm. Muistaakseni laskin että tuolloin puristukset olisi jotain 8,5:1 luokkaa. Omat pienripaiset kannet käsittelin aika rankalla kädellä, 11:1 puristuksiin vaaditaan jo n.6mm laskua. Noilla puristuksilla alkaa olla tarpeen käyttää L-profiilisia m-renkaita, muuten puhaltaa ohi.
miten nuo laakerit kestää muuten mm. papoissa ja solifereissa noita korkeempia puristuksia? Hymy
Kun L17 laakereita katsoo, kyseessähän on surkean huono vitsi. Oikeastaan ihmettelen miten miten nuo ovat tähän asti kestäneet alkaa olla 20tkm ajettu noilla, tosin piristettynä noin 6tkm. Eikä mitään sen suurempia värinöitä ilmene. Ja ajoneuvoille suon vain kunnollisen lämmityksen, muuta armoa ei anneta.
jännä miten hyvin ne on sitten kerta sullakin kestäneet, vaikka myönnän itsekkin että ne on vähän säälittäviä tekeleitä Nauru
kampiakselin pitää olla just eikä melkein kohillaan et ne kestää
jos on laskematon pieniripane kansi ni ei kärsi ottaa pois yhtää!
Sokant kirjoitti:jos on laskematon pieniripane kansi ni ei kärsi ottaa pois yhtää!

Ahaa joo eli siis tuota pieniripaista ei voi laskea yhtään ? Mites sitten jotkut on niitä laskenu ? onko tuo laskematon pieniripainen parempi kuin laskematon isoripainen siis puristusten kannalta? (jäähdytys tiedetään Nauru)
sokant tarkotti varmaan että niitä laskemattomia pieniripasia kansia on jo niin vähän ettei niitä sais enää "pilata"
soturi kirjoitti:sokant tarkotti varmaan että niitä laskemattomia pieniripasia kansia on jo niin vähän ettei niitä sais enää "pilata"

Niin. Itellä on tuo kansi semmonen josta on ripoja katkeillu aika paljo, joten voi "pilata".
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12