30.11.2009, 19:34
30.11.2009, 20:03
Eiköhän tuon kärsi, itselläni on pikkuripainen josta on otettu aikalailla sitä myöten, eikä ole minkäänlaisia ongelmia.
30.11.2009, 20:19
Solvieter kirjoitti:Eiköhän tuon kärsi, itselläni on pikkuripainen josta on otettu aikalailla sitä myöten, eikä ole minkäänlaisia ongelmia.
ok. Eli toimii jos lasken sen tasaiseksi ?
01.12.2009, 18:02
Itse laskin sen tasaisen lasin päällä ja toimii. Mutta aina kun olen sen kannen ruuvannut paikoilleen olen laittanut semmoista tiivistesilikonia tai jtn, kun ei ole uudesta lähtienkään mitään kannentiivistettä ollut.
01.12.2009, 18:57
Solvieter kirjoitti:Itse laskin sen tasaisen lasin päällä ja toimii. Mutta aina kun olen sen kannen ruuvannut paikoilleen olen laittanut semmoista tiivistesilikonia tai jtn, kun ei ole uudesta lähtienkään mitään kannentiivistettä ollut.
Siis tarkoitin lähinnä, että toimiiko jos lasken kokonaan sen tiivistepinnan poikkeen ? eli kansi olisi silloin tasainen.
02.12.2009, 17:24
Kyllä se varmaan toimii kunhan on suora, ellei mäntä ota sitten kanteen kiinni. Kannattaa testata jotenkin ottaisiko se sitten kiinni. Omassa muistaakseni puoli milliä sitä tiivistepintaa jäljellä, jos sitäkään.
02.12.2009, 19:49
Solvieter kirjoitti:Kyllä se varmaan toimii kunhan on suora, ellei se ota sitten kanteen kiinni. Kannattaa testata jotenkin ottaisiko se sitten kiinni. Omassa muistaakseni puoli milliä sitä tiivistepintaa jäljellä, jos sitäkään.
ok. 2mm nyt on tuossa tiivistepintaa.
10.01.2010, 14:34
Nyt olis isoripainen kansi aihiona, joten kysyn, että paljonko kärsiii ottaa siitä tavaraa pois ? nyt siinä on alle 1mm tiivistepintaa eli varmaankin laskematon. Kärsikö ottaaa koko tiivistepinnan pois ? tarvitseeko sen jälkeen muotoilla palotilaa uudestaan ?
10.01.2010, 18:45
Itselläni on ollut vakio solikassa sellanen kansi kiinni mistä sorvasin tiivistepinnan kokonaan pois, joku sen oli joskus laskenut vinoon niin oli pakko vetää kaikki pois. Ei mitään ongelmia ole ollut, hyvin pelaa. Tällähetkellä on 14mm kaasari ja tehoputki, sama kansi ja toimii vieläkin hyvin. En silti suosittele ottamaan kaikkea pois, kohtuudella. Palotilaa ei tarvitse muokata, kannattaa silti mitata että palotilan halkaisija tiivistepinnan kohdalta on sopiva sylinteriin, eli saman kokoinen. Kantta laskiessahan palotilan halkaisija pienenee tiivistepinnan kohdalta, saattaa olla että joudut suurentamaan palotilaa varsinkin jos sinulla on porattu pytty. Mutta jos sitä 0,5mm laskee niin palotilan halkaisijan ei pitäisi juurikaan muuttua.
Taas kerran niin epäselvää tekstiä kun voi vaan olla
Taas kerran niin epäselvää tekstiä kun voi vaan olla
10.01.2010, 21:48
Ja vakionahan isoripasen kannen palotilan halkasija on ~40mm, eli on jonkin verran varaa ottaa pois, ennen ku palotilan halkasija menee poraamattoman pytyn halkasijaa pienemmäks
26.01.2010, 0:52
Onko kokemuksia tuosta Suppanan kannesta Solikassa?
Tarkoitus laskea sileäksi ja pyttynä toimii viilattu 38mm isoripainen.
Kaasutin tulee olemaan 16 PHBG Lortto, Putkee en ole vielä päättänyt mutta tallissa olevasta Raisusta löytyy yleismallin tehopurkki.
Tarkoitus laskea sileäksi ja pyttynä toimii viilattu 38mm isoripainen.
Kaasutin tulee olemaan 16 PHBG Lortto, Putkee en ole vielä päättänyt mutta tallissa olevasta Raisusta löytyy yleismallin tehopurkki.
26.01.2010, 17:09
Mulla on Supersportin kansi kiinni, jossa on tiivistepintaa 1mm eli laskettu jonkun verran. Ei vaikuttanut kyllä mihinkään, jos vertaa laskemattamaan isoripaiseen. Isoripaisessahan on vakiona aika olemattoman matala tiivistepinta, kun luin tätä ketjua, että Specialisti oli ottanut 2,5mm kannestaan niin kuulostaa aika hurjalta, koska sillonhan lähtee rivoistakin pois tavaraa.
14.06.2011, 22:32
ens viikolla ois tarkotus laskee kantta 3mm eli onko liika vai liian vähän ja paljon vaikuttaa tehoihin?
20.06.2011, 22:12
onkos tuo kannen laskeminen kannattavaa? sillä se kuulemma syö kiertokangen laakereita :o ainakin tällä sivulla niin väitetään http://personal.inet.fi/koti/mikko.hatin...mmausy.htm
ja itellä kiertokangen alapään laakeri petti kun oli kiinni laskettu kansi :d
mutta epäilen ettei se siitä kuitenkaan johtunut? :D:
ja itellä kiertokangen alapään laakeri petti kun oli kiinni laskettu kansi :d
mutta epäilen ettei se siitä kuitenkaan johtunut? :D:
20.06.2011, 22:32
kyllähän se rasittaa mutta kun tietenkin olet nyt vaihtanut ne niin pitäs kestää. tomoshan on tehtu 8000kieroksille ja 6hp tehoille.