Soliferia

Täysversio: kannen laskeminen
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ei oo pakko. Laittamalla korotuspala pytyn alle ilma/bensa seos lennähtää huuhtelu aukoista paremmin männän päälle, jolloin tehot nousee. (aika epämääränen selitys)
Foorumeita lukemalla tosiaan oppii aika hyvin, eikä tarvii kysellä joka asiasta erikseen.
En mää ainakaan oo kuullu että lämpeis tai kuluttais enempi bensaa, kun laskee kannen.
Laske 2,5mm sitä kantta niin vie vähemmän bensaa, vääntää paremmin ja huippuja tulee lisää. Jos pyttyä korottaa niin täytyy pytyn yläpäästä ottaa korotuksen verran pois, tai muuten puristukset laskee. Laske vaan se kansi, muuta ei tarvi.
Tänään rupesin hiomaan kantta, avasin sylinterin ja sitten aloin miettimään mikä v**** tiiviste pinta, siis pitääkö ne korkeat kohdat(tiivistepinta?) hioa ensin sen 1,8mm pois ja sitten vielä 0.2mm pois rilojen pinnasta? Tässä on viel kuva kannesta, http://www.freewebs.com/banda-online/SSA50511.JPG
Zeta kirjoitti:Tänään rupesin hiomaan kantta, avasin sylinterin ja sitten aloin miettimään mikä v**** tiiviste pinta, siis pitääkö ne korkeat kohdat(tiivistepinta?) hioa ensin sen 1,8mm pois ja sitten vielä 0.2mm pois rilojen pinnasta? Tässä on viel kuva kannesta, http://www.freewebs.com/banda-online/SSA50511.JPG

Sulla taitaa olla vanhanmallin kansi, joten en osaa sanoa mitään. Tai ainakin mulla on se palotila ihan semmonen "tasainen kupu" ilman tota ns. paljealuetta. No kyllä tostanin kannattaa tuo tiivistepinta ainakin hioa pois ja kokeilla auttoiko.
Jos siis kantta laskee sen 2 mm niin sytytysennakkoa ei silti tartte muuttaa? Jos pitäisikin, jos haluaa vielä kovemmat puristeet niin sytytysennakkoa mihin suuntaan pitäisi muuttaa?

(Kiireessä kirjotin sorry jos jos jos...)
Masku-Mas kirjoitti:Jos siis kantta laskee sen 2 mm niin sytytysennakkoa ei silti tartte muuttaa? Jos pitäisikin, jos haluaa vielä kovemmat puristeet niin sytytysennakkoa mihin suuntaan pitäisi muuttaa?

(Kiireessä kirjotin sorry jos jos jos...)

No jos nyt et mitään yli 15:1 puristeita hae, niin ei tarvi puuttua sytkäennakkoon.
Kuumeneekohan männänrenkaat pakoaukon kohdalla enemmän, jos kantta on laskettu ts. puristeet nousevat? Tomoksen prkl:ssähän mäntä jää alakuolokohdassa osittain pakoaukon päälle. Shocked
Miten on?
Masku-Mas kirjoitti:Kuumeneekohan männänrenkaat pakoaukon kohdalla enemmän, jos kantta on laskettu ts. puristeet nousevat? Tomoksen prkl:ssähän mäntä jää alakuolokohdassa osittain pakoaukon päälle. Shocked


Uudenmallin Tomos on niin kovaa tekoa, ettei sitä leikkaamaan saa, jos vaan on öljyä bensan seassa. Wink Ite kattelin tossa Sigman matkamittaria, joka näytti jtn. liki 40tkm lukemaa, ja siis senverran olen ite kyseisellä laitteella ajanut. Koneremontin jälkeen suurin osa noista kilsoista ajettu ja vieläpä lasketulla kannella. Ajo on myöskin ollut varsinkin talvisin aika säälimätöntä, eikä kytkintäkään ole aina tullut käytettyä. Nauru

Uskaltaisin kehua kestävyyttä muutenkin lähes PV:n koneen veroiseksi, jos ei ole vakiota isompaa pyttyä vaihettu. Kytkin tietty vähän heikompi, mutta noin muuten.
Kysehän oli siitä, kun Tomoksien outo kuristuskeino, eli mäntä jää alakuolokohdassa osittain pakoaukon päälle rasittaen rajusti männärenkaita, jotka voivat pahimmassa tapauksessa haljeta lämmön vaikutuksesta...
Silti, heti kun jostain saan hankittua kisakampuran niin lasken kannen! Täytyy myös kesän aikana vähän kytkinjousia kiristää, kun kytkin ottaa kiinni vasta ihan vivun liikkeen lopussa. Hymy

(Eikös Specialistilla ollut pytty korotettu? Jos näin niin silloinhan männärenkaat eivät kuumene varmaankaan niin paljon kuin korottamattomalla pytyllä...)
Masku-Mas kirjoitti:(Eikös Specialistilla ollut pytty korotettu? Jos näin niin silloinhan männärenkaat eivät kuumene varmaankaan niin paljon kuin korottamattomalla pytyllä...)

Ei ole. Toi pitää paikkansa teoriassa, mutta Tomos on nyt vaan niin ydinpommin kestävä, ettei tollaisilla pikkuseikoilla ole mitään väliä.Nauru Jos kyseessä olisi jokin saapasmaan tuote, niin asia olisi eri.Nauru Tietysti, jos moottorin kierrosnopeuksia lähdetään valtavasti lisäämään(yli 8000rpm)niin männänrenkaiden lämpörasitukset pakopuolella toki kasvavat liian suuriksi vähentäen niiden elinikää.

Sopii myös muistaa, että Tomoshan on alunperin suunniteltu antamaan 6hv/8000rpm ja siivittämään 70kg painoisen BT50 mopon yli 80km/h huippuihin.
Onko tässä mainitsemassasi BT50 ollut sama kone kuin solikoissa mikä 4V vai 4G oli?
Solvieter kirjoitti:Onko tässä mainitsemassasi BT50 ollut sama kone kuin solikoissa mikä 4V vai 4G oli?

On mutta 5-vaihteisena.
Mitähän kaikkea muuta siinä on ollut 5 vaihteen lisäksi, kerta on tuolla koneella menny noinkin kovaa.
Solvieter kirjoitti:Mitähän kaikkea muuta siinä on ollut 5 vaihteen lisäksi, kerta on tuolla koneella menny noinkin kovaa.

18mm Bing, mitoitettu putki, isommat imu ja pakoaukot sekä 11:1 puristukset. Ei muuta.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12