Soliferia

Täysversio: kannen laskeminen
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
kaikki on suhteellista. ei pidä ottaa liikaa, mutta se että palotila pienenee on kannen laskemisen periaate.
Täysin huoletta voi höylätä sen 2,5mm kannesta pois. Tuo solkun isorpainen pytty/kansi ei ole kovinkaan herkkä kuumenemaan(jos rivat puhtaat). Tietysti pitää olla varma, ettei joku aikaisempi omistaja ole sitä jo laskenut.
mites paljon sitä vanhan mallin kantta voipi laskee ku miusta siinä on paljon pienempi palotila ku tossa isompi ripasessaRolling Eyes
ledski kirjoitti:mites paljon sitä vanhan mallin kantta voipi laskee ku miusta siinä on paljon pienempi palotila ku tossa isompi ripasessaRolling Eyes

Enpä tiiä onko se tilavuudeltaan pienempi, mutta eri muotonen se ainakin on. Automaatissa taitaa olla samanlainen palotila, kun vanhassa pikkuripasessa. Ite kokeilin joskus SM:än ja autom. Exportin kansia ristiin, enkä huomannut muutoksia tehossa(kummatkin sillon laskemattomia).
joo kai sen tiiviste pinnan siis voi kokonaan poistaaNauru
Miteskäs Specialistilla muuttui moottorin käytös kannen laskemisen jälkeen? Tehostuiko moottorijarrutus, entä miten moottorin ääni muuttui? Olen kiinnostunut näistä asioista ja haluaisin tietää, minkälaista eroavuutta on lasketulla ja laskemattomalla kannella Tomokseen.
ledski kirjoitti:mites paljon sitä vanhan mallin kantta voipi laskee ku miusta siinä on paljon pienempi palotila ku tossa isompi ripasessaRolling Eyes

Minulla ainakin mäntä tulee pieniripaisen sylinterin päästä ehkä millin ulos kun kansi on irti, katso että kuinka paljon se tulee ulos, jos edes tulee, ota mitat männästä ja kannen syvyydestä, laske ja hio.
ledski kirjoitti:joo kai sen tiiviste pinnan siis voi kokonaan poistaaNauru

Voi sekä vähän siitä vielä lisää.
Masku-Mas kirjoitti:Miteskäs Specialistilla muuttui moottorin käytös kannen laskemisen jälkeen?

Vääntöä tuli lisää koko kierrosalueelle. Kone myös kierti vähän enemmän. Pakoputki on se, millä vaikutetaan eniten siihen "käytökseen". Kuitenkin Tomoksessa on alunperin 11:1 puristukset, suomenversiossa tehoja on vaan alennettu isompitilavuuksisella kannella.

Tomos on kyllä mahottoman lussu vakipuristuksilla. Unohtakaa ne isommat kaasarit, viilaukset ym. ja laskekaa 2,5mm sitä kantta. Oma solkku menee tällähetkellä täysin viilaamattomana, vakiokaasarilla sen 60km/h tasasella(12-36 välit)ja kiihtyy tarpeeksi. Kannen lasku on viel siitä hyvä, ettei sininen setä näe sitä ulospäin.
Ainoa ja HARDIS syy on se, kun uudet puristukset kestävä kampura maksaa sen 79 ¤ + 12 mm tapilla oleva mäntäsarja + stefasarja + postikulut + kaamea asennusurakka = ~129 ¤ ja paljon työtunteja, jos edes asennus onnistuisi.
Miten on jos otan siitä kannesta sen 2,5mm niin kestääkö normi laakerit ja kampi sen laskun? Ja lie miten paljo tarvii ottaa että pitää vaihtaa 98 oktaanisee?
2-tahtisessa 98 bensan käyttö on muutenkin suositeltavaa. 95 kuulemma kuivattaa tiivisteet, näin on usea ammattilainen mulle sanonut. Tosin ite olen ajanut yhden tankillisen jopa 50% tiisselillä. Nauru Ei silläkään mitään vaikutusta mihinkään, paitsi, että haisee ryssä rekalle ja savuttaa helvetisti. Hymy
Joo. Vaan oisi kiva tietää tarviiko alkaa vaihtaa noita laakereita ja kampea jos lasken sen about 2mm?
Solvieter kirjoitti:Joo. Vaan oisi kiva tietää tarviiko alkaa vaihtaa noita laakereita ja kampea jos lasken sen about 2mm?

tuo ois kylä tosi kiva tietää ku oon itekki aatellu laskee vähä kantta
Specialisti kirjoitti:2-tahtisessa 98 bensan käyttö on muutenkin suositeltavaa. 95 kuulemma kuivattaa tiivisteet, näin on usea ammattilainen mulle sanonut. Tosin ite olen ajanut yhden tankillisen jopa 50% tiisselillä. Nauru Ei silläkään mitään vaikutusta mihinkään, paitsi, että haisee ryssä rekalle ja savuttaa helvetisti. Hymy

Nauru no et sentään oo poltto öljyä kokeilluBig grin
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12