27.04.2007, 20:49
28.04.2007, 10:10
Wille.S91 kirjoitti:Saakohan noit osii mistään? Siis BT50 sylinteriä, putkea, ja bingiä? Olis aika hurja saada sellaset solikkaan
No kyllähän jos ulkomailta tilaa. Saattaa löytyä JollyMotoltakin Hollannista. Noita ei vaan ole myyty, kuin eteläisen ja itäisen euroopan maissa. Jos esim. Tsekissä tai Bulgariassa käy vaikka lomailemassa, niin kannatta mp ja mopoliikkeistä kysellä, niin saattais ehkäpä löytyä. En usko että mitään nettikauppaa ihan heti löytyy, joista noita osia saa(jos ei Jollymoto).
Tossa muuten kuvia kyseisestä BT50 moposta: http://www.bikepics.com/pictures/368818/ http://www.bikepics.com/pictures/457081/ http://www.bikepics.com/pictures/714642/ http://www.bikepics.com/pictures/525019/
28.04.2007, 15:17
Juu u... Jos saattuu tulee lomalla käymään noissa niin täytyy vilkasta, mutta aika utopistiselta vaikuttaa... Mutta toivossa on hyvä elää
29.04.2007, 19:00
Jatketaanko keskustelua omassa Tomos BT50 -topikissa, kun tämä on kanne laskemis-topikki? (Kiinnostaa itselläkin tuo BT50)
29.04.2007, 19:33
Joo jatkot Tomoksista sitten täällä: http://soliferia.parasiitti.org/keskuste...php?tid=16
26.06.2007, 13:53
Millähän lailla Sollen äänet muuttuu esim. 2,5 mm:n kannen laskemisen jälkeen? Täristääkö moottori enemmän? Voimistuuko moottorijarrutus?
Kaikki edellä mainitut jutut olisivat aivan helv***n siistejä juttuja toteutuessaan! Mielestäni on mahtavaa, jos moottorijarrutus TUNTUU ja moottori tärisee varsinkin kaasua painettaessa reippaasti!
Toinen juttu: miten kantta edes voi laskea esim. 2 mm kun kannen palotilahan silloin pienenee reilusti matalammaksi?
[attachment=12]
Kaikki edellä mainitut jutut olisivat aivan helv***n siistejä juttuja toteutuessaan! Mielestäni on mahtavaa, jos moottorijarrutus TUNTUU ja moottori tärisee varsinkin kaasua painettaessa reippaasti!
Toinen juttu: miten kantta edes voi laskea esim. 2 mm kun kannen palotilahan silloin pienenee reilusti matalammaksi?
[attachment=12]
26.06.2007, 21:14
kaasari koneella ja etenkin 2-tahti koneella en suosittelisi moottorijarruttamaan.
kun moottorijarrutat kone ei saa ainetta eli edes öljyä...
kun moottorijarrutat kone ei saa ainetta eli edes öljyä...
26.06.2007, 23:26
En yhdy mielipiteeseesi!
Katsos kun öljyn määrä liittyy moottorin RASITUSTASOON (seosöljyvoitelumoottoreissa öljyn määrä, esim. Solikan 4 % sopiva vasta täydellä kaasulla), ei välttämättä kierroksiin. Lisäksi moottorijarrutus on vain lyhytaikainen tapahtuma ja
nykyajan laadukkaiden 2-tahtiöljyjen ansiosta öljy pysyy voitelukohteissa myös silloin, kun sitä ei hetkittäin tule niin paljon kuin kaasua painettaessa.
Jos on niin sanottu tuoreöljyvoitelu eli öljy pumpataan erillisestä säiliöstä pätee myös silloin sama juttu sillä eroavuudella, kun mitä kovemmat kierrokset, sen tiheämmin pumppu pumppaa öljyä suhteessa imuaukon aukenemiseen. Öljyn pumppausmäärähän tässä tilanteessa tapahtuu kaasua vääntämällä (vaijerihan jakautuu kahtia, toinen kaasuttimeen, toinen öljypumpulle). Silloin pumpun tehollinen iskunpituus, eli pumpun männän liikepituus kasvaa, jolloin öljyä pursputtaa enemmän.
Huh huh, toivottavasti tekstistä saa selvää!
Nyt kuitenkin edelliseen viestiini odotan vastausta niiltä, joilla on kokemusta kannen laskusta!
Katsos kun öljyn määrä liittyy moottorin RASITUSTASOON (seosöljyvoitelumoottoreissa öljyn määrä, esim. Solikan 4 % sopiva vasta täydellä kaasulla), ei välttämättä kierroksiin. Lisäksi moottorijarrutus on vain lyhytaikainen tapahtuma ja
nykyajan laadukkaiden 2-tahtiöljyjen ansiosta öljy pysyy voitelukohteissa myös silloin, kun sitä ei hetkittäin tule niin paljon kuin kaasua painettaessa.
Jos on niin sanottu tuoreöljyvoitelu eli öljy pumpataan erillisestä säiliöstä pätee myös silloin sama juttu sillä eroavuudella, kun mitä kovemmat kierrokset, sen tiheämmin pumppu pumppaa öljyä suhteessa imuaukon aukenemiseen. Öljyn pumppausmäärähän tässä tilanteessa tapahtuu kaasua vääntämällä (vaijerihan jakautuu kahtia, toinen kaasuttimeen, toinen öljypumpulle). Silloin pumpun tehollinen iskunpituus, eli pumpun männän liikepituus kasvaa, jolloin öljyä pursputtaa enemmän.
Huh huh, toivottavasti tekstistä saa selvää!
Nyt kuitenkin edelliseen viestiini odotan vastausta niiltä, joilla on kokemusta kannen laskusta!
26.06.2007, 23:51
Oikeastaan ääni ei muuta, ehkä kitinät sun muut kovenee hiukan. Tärinää en ainakaan huomannut silloin, mutta kun laitoin vakiokannen(koska lasketusta meni kierteet) solikka alkoi hiukan täristä isoilla kierroksilla. Moottori jarrutukseen en sano mitään.
27.06.2007, 13:05
Eihän kannessa ole kierteitä!
27.06.2007, 13:52
on kannessa tulpan kierre
27.06.2007, 21:02
No niin onkin.
Lisää kannanottoja liittyen kannen laskemisen muutoksiin äänessä, tärinässä ja moottorijarrutuksessa.
Lisää kannanottoja liittyen kannen laskemisen muutoksiin äänessä, tärinässä ja moottorijarrutuksessa.
07.07.2007, 13:17
Mitenhän sylinterinkantta edes voi laskea esim. 2 mm kun kannen palotilahan silloin pienenee reilusti matalammaksi?
[attachment=16]
[attachment=16]
08.07.2007, 21:19
siinähän se onkin että polttoaineseos puristetaan pienempään tilaan ja saadaan enemmän tehoa.
09.07.2007, 15:39
Siitä ei siis ole haittaa, jos palotilan muoto muuttuu noinkin reippahasti, gu tuossa kuvassa on kuvattu? (Elikkä siis, ettättä esim. kannen palotilan reunat lähenevät keskustaa kohti.)