Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
arvola kirjoitti: no et sentään oo poltto öljyä kokeillu
Kyllä olen!
Puolet sai olla löppänää niin lähti vielä kylmänäkin käyntiin ja kierti normaalisti, mutta haisi ryssä rekalle ja savutti mielettömästi. Ei nähny peilistä juuri mitään taaksepäin kun katto.
Eihän siinä mitään järkeä ollut mutta älyttömän hauskaa se oli!
Olin kuolla nauruun kun pistin ekan kerran 50% löpön kanssa käymään.
niin miten paljo kannen lasku rasittaa kampuraa?
puhuvat että ei kestä juuri ollenkaan
Eise kampuraa rasita. Lähinnä kiertarin alapää voi ottaa kipiää. Kannattaa hommata se vahvistettu kietari moparilta niin kestää melkeen mitä vaan.
Voiko kiertokankea vaihtaa lujempaan itse? Olikos Specialistilla vahvistettu kiertokanki vai vahvistettu kampiakseli?
Masku-Mas kirjoitti:Voiko kiertokankea vaihtaa lujempaan itse? Olikos Specialistilla vahvistettu kiertokanki vai vahvistettu kampiakseli?
Mulla on se kisakampura, mutta saa siihen pelkkää vahvistettua kietariakin. Vie johonkin koneistamolle tai korjaamoon missä on prässi ja sano, että vaihtaa sen kietarin. Hydrauli-prässillä vaihto onnistuu.
Paljonko laskemattomassa isoripaisessa kannessa on tiivistepintaa? Vai omistaakohan kukaan sellaista
Tässäpä oiva vinkki kannen laskemiseen, lainattu motot.netistä -zone- :n idea :
Itse olen laskenut kansia pylväsporakoneella.
Huom! Kantta ei kiinnitetä porakoneeseen, kuten tehdään esim sorvissa, vaan pylväsporaan duunataan sopiva jigi, jolla kansi saadaan pyörimään. Tämä voi yksinkertaisimmillaan olla lattaraudan pätkä hitsattuna poikittain sopivaan vahvaan tankoon (T-kirjaimen muotoinen kappale). Tuo siis pylväsporaan ja lattarauta ripojen väliin siten, että kiinnitysakseli on keskellä kantta.
Toinen mahdollisuus on tehdä kappale, jossa on pienet tapit, jotka menevät kannenpultinreikiin. Jokatapauksessa. Kantta ei laiteta poraan kiinteäksi, vaan käytetään pylväsporaa pelkkään pyöritykseen. Sitten pylväsporan alustalle lasilevy ja sen päälle santapaperi. Huomattavasti nopeampi toimenpide, mitä käsinpyöritys. Pylväsporalla saadaan sitten "syöttöä" hoidettua hionnan aikana, aivan kuten normaalisti reikiäkin poratessa.
Santapaperin olen toisinaan laittanut hiuslakalla kiinni lasiin. Sehän on kätevää "spray-liimaa"
Mitä lähemmäksi aiottua mittaa hiomisessa mennään, sitä hienompia papereita käytetään, aivan kuten käsihionnassakin. Öljyä kannattaa muutes käyttää hommassa, sillä se estää jonninverran paperin tukkeentumista.
Tuohan on muuten nerokas idea! oikea köyhänmiehen sorvi!
Mietin itse juuri tuota samaa, siksi sen tänne pistinkin
ite laskin kantta niin paljon et lähti jonkun verran jo jäähdytysrivoista...en kyllä mittaillu paljon lähti...mut hyvin on kestäny toi nykynen...edellisestä solkusta otettii koululla jyrsimellä viel enempi...nykyisestä vain hiakkapaprulla
kummassakaan ei enää tiivistepintaa näy
Mulla joku tunturi sport/supersport/joku mopon kansi niin laskin 7 mm että oli sopiva. joutui käyttämään m10 muttereita prikkojen ja m7 mutterien alla että sai kiristettyä sitä
SOLIFERdriveri kirjoitti:Mulla joku tunturi sport/supersport/joku mopon kansi niin laskin 7 mm että oli sopiva. joutui käyttämään m10 muttereita prikkojen ja m7 mutterien alla että sai kiristettyä sitä
No tuota on jo kyllä vaikea uskoa kun eihän siinä enää melkein olisi edes palotilaa!
OT: ei muuten oo masku maskua näkyny pitkään aikaan onkohan sen mopo ikä jo menny?
Kyllä siinä palotila oli, kun hioin koulussa sellaisen siihen.
no miks et tehny siihen silleen että laskit jonkun 2,5mm sitä kantta ja antanu sen olla?
Koska sen jälkeen siihen jäi vielä 1mm tiivistepintaa ja laaja palotila.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12