Soliferia

Täysversio: kannen laskeminen
Katselet kevennettyä arkistoversiota. Siirry keskustelualueen täysversioon.
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Masku-Mas kirjoitti:Minun mielestäni se kyllä kannattais pistää momentilla (valmistajan antamalla) kiinni se kansi, vaikka nyttenkin se on kiristetty näppituntumalla... Paljo se vois aproksimoiden olla se kiritysmomentti, jos ei kerran mistään ohjekirjasta löydä?

Joo laita sitten Puchin momenttiin jos kerta haluat oikeen insinööriksi ruveta. Ite olen kuitenkin kymmeniä kertoja Tomoksien pyttyjä ruuvaillut, eikä ikinä ole mennyt yksikään pinnapultti poikki tai kansi menny kieroksi.
jep, itellä meni kyllä kaks pulttia poikki ku kiristin mutta ne oli jotaa liikeestä ostettuja, seuraavat 2 tein ite ja kesti kovemmat momentit ku ne ekat yhteesä Nauru
Specialisti kirjoitti:
Masku-Mas kirjoitti:Minun mielestäni se kyllä kannattais pistää momentilla (valmistajan antamalla) kiinni se kansi, vaikka nyttenkin se on kiristetty näppituntumalla... Paljo se vois aproksimoiden olla se kiritysmomentti, jos ei kerran mistään ohjekirjasta löydä?

Joo laita sitten Puchin momenttiin jos kerta haluat oikeen insinööriksi ruveta. Ite olen kuitenkin kymmeniä kertoja Tomoksien pyttyjä ruuvaillut, eikä ikinä ole mennyt yksikään pinnapultti poikki tai kansi menny kieroksi.
Mulla on yhestä pinnapultista kierteet menny vanhuuttaan, mutta tiiviisti tuo kansi tuntuu kolmellakin pysyvän Hymy
Löytyi sellanen noin 1 cm paksu vuolukivilevy joka varmasti on suora! Nyt lähden hiomaan!
Koko kannenlaskemis homma meni läskiksi! Crying or Very sad

Kun aloin hioa niin hiomapaperi kului loppuun lähes heti eikä enempää ole. Sain kannesta pois korkeintaan 0,01 mm jota ei työntömitasta kunnolla näe. Siltikin kun kävin juuri testiajolla tuntui tehoa olevan enemmän ja pakokaasu haisi enemmän "nykyaikaiselle". Pitänee sitten vissiin käyttää koneistamolla että ottavat sen 2 mm pois kannesta... Paljokohan suunnilleen maksaa?
Koneistamolla saat ainakin helposti haluamasi määrän kannesta pois ja säästät kättäsi. Tuskin paljon maksaakaan.
Eihän muuten mäntä osu kanteen (tai tulppaan!Shocked) 2 mm laskemisen jälkeen?
no ei osu ei, vasta kun on mennyt 4mm voi alkaa nakuttaa ja sitten vasta ottaa mäntään, että elä pelkää, mopo se vaan on Wink
Masku-Mas kirjoitti:Eihän muuten mäntä osu kanteen (tai tulppaan!Shocked) 2 mm laskemisen jälkeen?

An mennä vaan, ei todellakaan osu. Kerralla kunnolla pois vaan niin ainakin vaikuttaa jotain. 2,5mm on hyvä madallus.
oon aika amatööri näis jutuis ,mut ku sen sylinterin ootta poies nii siinä on kaks puoliskoa ,nii laskenko molemmist puolist 2,5 mm vaiko vain siitä toisesta puoliskosta? Big grin
Otat vaan sen sylinterin kannen irti ja hiot sen tiivistepinnasta 2,5mm pois. ÄLÄ KUITENKAAN JOS ET OLE VARMA MITÄ OLET TEKEMÄSSÄ!
kysymys pytyn korotuspalasta. paljonko on sopiva määrä nostaa 2mm?
kuka tekee tuollaisen palikan? vai pitäisikö olla enemmän paksuutta?
kansi on lasketty ja muut jipot tehty tuota vois koittaa vielä.
tiivisteen muotoinenha se pitää olla eiks jee?
No tietysti tiivisteen muotonen sen koropalan pitää olla. 2mm vois olla ihan hyvä määrä nostaa pyttyä ja se onnistuu leikkaamalla vaikka noin 1-1,5mm alumiinilevystä tiivisteen muotosen palan ja laittamalla sitten sen molemmille puolille normaalit tiivisteet niin se korottaa n. 2mm. Sitten pytyn yläpäästä pitää sorvata korotuken verran pois tai palotilan muoto menee perseelleen(paljealue), eikä kannenlasku siihen auta.
jees. heitän toisen pytytyn porautukseen ja saavat samalla laskea tasoa pikkasen.
Miten toi kannen lasku. Et jos sitä laskee vaik 2mm niin onks se välttämätön laittaa se korotus pala, vai mitä hä??? oon aika pihalla koko jutusta mut sen takii mä näit foorumeit luen et tulis jotain valaistusta. Mut mitä tol kannen laskul on muut vaikutust ku tehojen nousu? Kuumeneeko helpommin? Syökö enemmän bensaa? Vastauksia kaivattais? NauruNauruNauru
Sivut: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12