30.03.2009, 18:13
lueskelin koko tämän jutun ja voin valaista sen verran ettei noissa jonseredin sahoissa ole oikeeta turboa
Soliferia on jäänyt eläkkeelle! |
äkäisin solifer
|
30.03.2009, 18:13
lueskelin koko tämän jutun ja voin valaista sen verran ettei noissa jonseredin sahoissa ole oikeeta turboa
01.04.2009, 0:06
Mun enolla on exportti tomoksen koneella,ja siihen se on tilannut ulkomailta 85cc pannun,kannen,joku leovincen tehari modattu,racing kampura,24mm dellorto,kaikenlaista viritystä siinä on.. Ainoa vaan,että ei kestä kovin kauaa ajoa,kun tulee kampura pihalle
01.04.2009, 18:46
haluiskohan se ostaa multa racing kampuran siihen?
Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
01.04.2009, 21:56
tuskin,sillä on jo niitä se tekee töikseen kisa autojen virityksiä,eli mopojen viritys on silläkin jo hanskassa :') Ei vaan tahdo noi tomoksen koneet kestää moista viriä
06.04.2009, 16:30
Mitäs ootte muuten tehneet kytkimelle,ettei luista nuilla isoimmilla sylintereillä?
Ainakin omien kokemuksien perusteella tomoksen kytkin on syvältä,rupesi jo rankasti viilatulla vakiosylinterillä luistelemaan,vaikka oli uudet levyt sisässä...
Vauhti korjaa virheet..
06.04.2009, 17:18
lisää jousia pesään ja sitten "kisaöljyissä" on niitä lisäaineita ettei kytkin luista niin vitusti.
Hei. Olen signaturevirus. Sinulle tulee vastustamaton halu kopioida tämä rivi sigusi jatkeeksi.
23.06.2010, 22:57
oma solikka kulkee nyt noin 70km/h tasasella
24.06.2010, 14:28
Oisko vidii?
24.06.2010, 15:35
Henk kirjoitti:Oisko vidii? vidii?
27.06.2010, 4:26
soturi kirjoitti:oma solikka kulkee nyt noin 70km/h tasasella päivitystä kevarin mittariin ajoin tasasella 76km/h ja loivaan alamäkeen 80km/h
28.06.2010, 0:25
Saisko videota?
Ja mitkä osat tarkalleen kiinni?
28.06.2010, 3:26
Henk kirjoitti:Saisko videota? entiia jaksaako mitaan videoo ottaa mutta kiinni on 62cc sylinteri,16mm phbg kaasari,tehari(naksun tekemä),5vaihde,13-35 välit
29.07.2010, 15:14
Zeta kirjoitti:Nak$ukos tämän linkin laittoi http://www.okriders.net/tomos.htm mutta katsoppas mitä on otettu 49cc pytyistä irti ja millä kierroksilla. Kertokaa miten toi kaasari systeemi oikeen toimii. Menee vähän yli hilseen.
Export-65 + Thermomat + Hakkepeliitta speed nastat = 12 kk ajokausi
29.07.2010, 20:06
(Viestiä muokattiin viimeksi: 29.07.2010, 20:07, SOLIFERdriveri.)
Nuo Tomoksen kilpakoneet ovat uskoakseni luistiohjattuja. Moottorin kyljessä on levyventtiili, mikä pyöriessään ohjaa imuaukon aukeamista ja sulkeutumista. Tällä menetelmällä saadaan imuaukon aukeamista aikaistettua ja vääntöä lisättyä ilman ylätehojen kärsimistä. Tiittanen kertoo kirjassaan hyvin asiasta.
Jossain näin samanlaisen kokoonpanon kahdella luistiohjatulla kaasuttimella varustettuna. En muista oliko se Tomoksen vai jonkun muun merkin.
http://netti.nic.fi/~rush/tuna/
http://users.utu.fi/anpaja/mopo/solifer_tietoa.html Turun moottoriseura viilaamassa pyttyä: " - An määki viila vähä sitä pakoaukko." " - Kuivarte sää se männähelma kokonas poijes sahasi?" " - Virtane! Misä mu viila o?" |