Kokoonpano:
- Solifer SM:n vakiokone
- Bing 1/11/49
- Säätösuutin
Alakierroksille ei löydy sellaista säätöä että keräisi mukavasti kierroksia.
Käyttelin ensin ilman putsaria ja tällöin booasi kaasua käännettäessä pienillä kierroksilla mutta kuitenkin kierrokset nousivat lopulta. Ajattelin käyvän laihalla ja siten neula oli rikkaimmassa asennossaan, eli sokkaprikka neulan alimmassa lovessa.
Kun ilmanputsarin (orkkis) laittoi paikalleen (siten että sen sisällä on ilmanputsarimateriaalia löyhästi laitettuna), ei kierrokset nousseet ollenkaan tyhjäkäyntikierroksilta vaikka kaasu oli auki. Siirsin neulan laihimmalle, mutta kierrokset lähtivät vain vaivoin nousemaan. Vähensin suodatinmateriaalia putsarista ja kun lopulta otin kokonaan pois, kierrokset nousevat hieman paremmin, mutta edelleenkin vain vaivoin.
Kun kone saa kierroksia, kiertää se todella iloisesti ja kerää nopeasti kierroksia. Tuntuu että säätösuuttimen asennolla ei ole vaikutusta alakierrosalueeseen.
Lisäksi kaasu päästettäessä pois, jää kierrokset pitkäksi aikaa korkeaksi, käy noin minuutin korkeilla kierroksiölla. Sitten kun kierrokset lopulta tippuvat, tuppaa sammumaan. Vuodonpaikannusaineella ei löydy imuvuotoa eikä luisti/vaijeri takeltele. Kaasarissa on uusi neula ja neulasuutin.
Tarkastin sytkän ajoituksen heittokellon kanssa. Kärjet on auki 0,3 mm. Konkka on uusi.
Pytyn seinämässä näkyi olevan kannen avatessani melko iso naarmu pystysuunnassa. Se on n. millin levyinen, sormin tuntuva, alkaa sivussa olevasta aukosta jatkuen lähes ylös asti.
Kaasarissa on kaikki tiivisteet myös uusia. Luisti tuntuu melkolailla kuluneelta. Koho toimii. Kummallisesti kaasari työntää bensaa suodattimeen päin siitä pienestä suuttimesta joka on siinä ilmanputsarikauluksessa kaasarin sisällä. Onkohan normaalia?
Bensa-öljyseos on 3%.
Löytyykö ideoita mitä kannattaisi vielä kokeilla/tarkastaa?
- Solifer SM:n vakiokone
- Bing 1/11/49
- Säätösuutin
Alakierroksille ei löydy sellaista säätöä että keräisi mukavasti kierroksia.
Käyttelin ensin ilman putsaria ja tällöin booasi kaasua käännettäessä pienillä kierroksilla mutta kuitenkin kierrokset nousivat lopulta. Ajattelin käyvän laihalla ja siten neula oli rikkaimmassa asennossaan, eli sokkaprikka neulan alimmassa lovessa.
Kun ilmanputsarin (orkkis) laittoi paikalleen (siten että sen sisällä on ilmanputsarimateriaalia löyhästi laitettuna), ei kierrokset nousseet ollenkaan tyhjäkäyntikierroksilta vaikka kaasu oli auki. Siirsin neulan laihimmalle, mutta kierrokset lähtivät vain vaivoin nousemaan. Vähensin suodatinmateriaalia putsarista ja kun lopulta otin kokonaan pois, kierrokset nousevat hieman paremmin, mutta edelleenkin vain vaivoin.
Kun kone saa kierroksia, kiertää se todella iloisesti ja kerää nopeasti kierroksia. Tuntuu että säätösuuttimen asennolla ei ole vaikutusta alakierrosalueeseen.
Lisäksi kaasu päästettäessä pois, jää kierrokset pitkäksi aikaa korkeaksi, käy noin minuutin korkeilla kierroksiölla. Sitten kun kierrokset lopulta tippuvat, tuppaa sammumaan. Vuodonpaikannusaineella ei löydy imuvuotoa eikä luisti/vaijeri takeltele. Kaasarissa on uusi neula ja neulasuutin.
Tarkastin sytkän ajoituksen heittokellon kanssa. Kärjet on auki 0,3 mm. Konkka on uusi.
Pytyn seinämässä näkyi olevan kannen avatessani melko iso naarmu pystysuunnassa. Se on n. millin levyinen, sormin tuntuva, alkaa sivussa olevasta aukosta jatkuen lähes ylös asti.
Kaasarissa on kaikki tiivisteet myös uusia. Luisti tuntuu melkolailla kuluneelta. Koho toimii. Kummallisesti kaasari työntää bensaa suodattimeen päin siitä pienestä suuttimesta joka on siinä ilmanputsarikauluksessa kaasarin sisällä. Onkohan normaalia?
Bensa-öljyseos on 3%.
Löytyykö ideoita mitä kannattaisi vielä kokeilla/tarkastaa?